• Anonym (Arg arg arg)
    Äldre 26 Jan 18:45
    48337 visningar
    267 svar
    267
    48337

    Kvinnor-sluta klippa er så jävla fult!

    Varför klipper ni kvinnor er så fult ibland. Det borde vara brottsligt och fängelse eller böter. Jag kan tycka att det är lite av ett brott mot naturen att klippa sig så kort och fult. Kvinnor ska ju ha lågt hår!

    Det värsta jag vet är tårta-frisyrer...dvs. då ni klipper er en kort potta så det ser ut som en svamp eller tårta på huvudet och rakat upp till öronen och nacken...så fult! Det set ut som att någon lagt en kastrull på ett huvud och rakat runt den. Skäms ni inte? Ni borde få fängelse eller böter. Det är synd om män som måste utså att se sånt. Det kan faktiskt leda till depression hos män och då är det ert fel så ni vet om det!

    Jag tycker att man ska tänkta lite mer på hur man ser ut och sluta vara egoistisk.

    Tack på förhand

  • Svar på tråden Kvinnor-sluta klippa er så jävla fult!
  • Äldre 28 Jan 11:54

    På ett sätt kan jag tycka att TS överreagerar. Eller jo, oavsett så är TS reaktion lite för mycket.

    Men dubbelmoralen är i högvarv här i tråden. Hur ofta startar inte tjejer trådar som "min man är en slusk" "min man klär sig så fult" "min man spelar dataspel- usch" "min mans kuk är för liten"  osv. Det verkar vara  fritt fram att såga män till fotknölarna. Då kan väl också TS få tycka att hans fru är vackrare i långt hår? 


    Nej, du behöver inte hitta på åsikter åt mig, jag har egna!
  • Götebo­rg66
    Äldre 28 Jan 12:02
    LoPax skrev 2014-01-28 11:54:03 följande:
    På ett sätt kan jag tycka att TS överreagerar. Eller jo, oavsett så är TS reaktion lite för mycket.

    Men dubbelmoralen är i högvarv här i tråden. Hur ofta startar inte tjejer trådar som "min man är en slusk" "min man klär sig så fult" "min man spelar dataspel- usch" "min mans kuk är för liten"  osv. Det verkar vara  fritt fram att såga män till fotknölarna. Då kan väl också TS få tycka att hans fru är vackrare i långt hår? 
  • Daniel­12
    Äldre 28 Jan 12:17
    LoPax skrev 2014-01-28 11:54:03 följande:
    På ett sätt kan jag tycka att TS överreagerar. Eller jo, oavsett så är TS reaktion lite för mycket.

    Men dubbelmoralen är i högvarv här i tråden. Hur ofta startar inte tjejer trådar som "min man är en slusk" "min man klär sig så fult" "min man spelar dataspel- usch" "min mans kuk är för liten"  osv. Det verkar vara  fritt fram att såga män till fotknölarna. Då kan väl också TS få tycka att hans fru är vackrare i långt hår? 
    Inte i dagens feministiska samhälle tyvärr. Här är det bara mannen som ska anpassa sig.
  • Äldre 28 Jan 12:24

    Fängelse här då...

  • BussÅk­e
    Äldre 28 Jan 12:28
    Maria1982 skrev 2014-01-28 12:24:25 följande:
    Fängelse här då... 
    Jag tycker du har en snygg frisyr! 


  • Äldre 28 Jan 12:44
    Maria1982 skrev 2014-01-28 12:24:25 följande:
    Fängelse här då...
    Alltså förlåt men så sjukt fult, why, why?
  • Anonym (jaha)
    Äldre 28 Jan 12:50
    Anonym (Arg arg arg) skrev 2014-01-26 18:45:23 följande:
    Varför klipper ni kvinnor er så fult ibland. Det borde vara brottsligt och fängelse eller böter. Jag kan tycka att det är lite av ett brott mot naturen att klippa sig så kort och fult. Kvinnor ska ju ha lågt hår! Det värsta jag vet är tårta-frisyrer...dvs. då ni klipper er en kort potta så det ser ut som en svamp eller tårta på huvudet och rakat upp till öronen och nacken...så fult! Det set ut som att någon lagt en kastrull på ett huvud och rakat runt den. Skäms ni inte? Ni borde få fängelse eller böter. Det är synd om män som måste utså att se sånt. Det kan faktiskt leda till depression hos män och då är det ert fel så ni vet om det! Jag tycker att man ska tänkta lite mer på hur man ser ut och sluta vara egoistisk. Tack på förhand
    Är du samma TS som startade tråden om menskopp?  Samma stuk på skriveriet tycker jag mig märka.

    Jag klipper min man, han klipper mig. Bra så, ingen har klagat. Och gissa hur mycket pengar vi sparat genom åren, som vi kunnat lägga på resor och lyxhotell?

    Kvinna med lågt hår?? - menar du lågt som i kort, eller lågt som i ända ner till golvet?
  • Äldre 28 Jan 13:01
    Anonym (Arg arg arg) skrev 2014-01-26 18:57:30 följande:



    Jo för att min sambo har klippt sig så! Jag startade en tråd för ett tag sen då hon kom med denna fula frisyr.
    Nu några veckor senare har jag blivit deprimerad. Hon var så fin innan men nu är hon ful
    Jag tycker du ska fråga dig om du verkligen älskar din sambo. Älskar du henne så älskar du henne för den hon är. Inte pga längden på hennes hår.
    Om hon ville klippa av sig håret så var det för att hon ville det. Varför ska man behöva gå omkring med ett utseende man inte trivs med bara för att tillfredsställa andra?
    Jag har haft både kort och långt hår och min man älskar mig lika mycket oavsett hårlängd.
    Jag har haft kort,halvlockitg hår ner till nacken och långt,tjockt och halvlockigt ner till baken (Ja,jag kunde sitta på mitt eget hår)
    Jag klippte av mig håret av den enkla anledningen att det blev så slitet.
    Ett slitet långt hår ser bra mycket mer ofräscht ut än en kort fin frisyr,tycker jag.

    Numer har jag hår ner på halva ryggen. Fortfarande tjockt men numer bara lite självfall.
    Men jag vet att skulle jag vilja klippa av det igen så skulle min man inte protestera. Han älskar mig för den jag är. Inte för mitt utseende.
    Alla människor är inte lika,som tur är.
    Och att beklaga sig över andras utseende tycker jag är precis lika illa oavsett om man är man eller kvinna.
    Framförallt när det gäller någon man påstår sig älska.
    Och att påstå att man blir deprimerad över att ens sambo klipper sig i en frisyr man inte gillar,det tycker jag bara är patetiskt.
    Håret växer ut igen och det är bara att acceptera läget tills dess. Om du verkligen älskar henne dvs.
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Götebo­rg66
    Äldre 28 Jan 13:31
    Maria1982 skrev 2014-01-28 12:24:25 följande:
    Fängelse här då...
    För mej påminner det om Nilla Fisher som för övrigt är lesbisk....
    Tror arr du varit bra mycket snyggare med en normal tjej-frisyr.
  • Anonym (jaha)
    Äldre 28 Jan 13:39
Svar på tråden Kvinnor-sluta klippa er så jävla fult!