• Anonym (Arg arg arg)
    Äldre 26 Jan 18:45
    48078 visningar
    267 svar
    267
    48078

    Kvinnor-sluta klippa er så jävla fult!

    Varför klipper ni kvinnor er så fult ibland. Det borde vara brottsligt och fängelse eller böter. Jag kan tycka att det är lite av ett brott mot naturen att klippa sig så kort och fult. Kvinnor ska ju ha lågt hår!

    Det värsta jag vet är tårta-frisyrer...dvs. då ni klipper er en kort potta så det ser ut som en svamp eller tårta på huvudet och rakat upp till öronen och nacken...så fult! Det set ut som att någon lagt en kastrull på ett huvud och rakat runt den. Skäms ni inte? Ni borde få fängelse eller böter. Det är synd om män som måste utså att se sånt. Det kan faktiskt leda till depression hos män och då är det ert fel så ni vet om det!

    Jag tycker att man ska tänkta lite mer på hur man ser ut och sluta vara egoistisk.

    Tack på förhand

  • Svar på tråden Kvinnor-sluta klippa er så jävla fult!
  • Anonym (jaha)
    Äldre 28 Jan 13:40
  • Anonym (jaha)
    Äldre 28 Jan 13:43
  • Anonym (jaha)
    Äldre 28 Jan 13:44

    Varför går det inte att klistra in bild??

  • Anonym (jaha)
    Äldre 28 Jan 13:51



    Ska börjas i tid..

  • Anonym (jaha)
    Äldre 28 Jan 13:52


    Som sagt, börjas i tid.
  • Äldre 28 Jan 14:10
    molly50 skrev 2014-01-28 13:01:13 följande:
    Jag tycker du ska fråga dig om du verkligen älskar din sambo. Älskar du henne så älskar du henne för den hon är. Inte pga längden på hennes hår.
    Om hon ville klippa av sig håret så var det för att hon ville det. Varför ska man behöva gå omkring med ett utseende man inte trivs med bara för att tillfredsställa andra?
    Jag har haft både kort och långt hår och min man älskar mig lika mycket oavsett hårlängd.
    Jag har haft kort,halvlockitg hår ner till nacken och långt,tjockt och halvlockigt ner till baken (Ja,jag kunde sitta på mitt eget hår)
    Jag klippte av mig håret av den enkla anledningen att det blev så slitet.
    Ett slitet långt hår ser bra mycket mer ofräscht ut än en kort fin frisyr,tycker jag.

    Numer har jag hår ner på halva ryggen. Fortfarande tjockt men numer bara lite självfall.
    Men jag vet att skulle jag vilja klippa av det igen så skulle min man inte protestera. Han älskar mig för den jag är. Inte för mitt utseende.
    Alla människor är inte lika,som tur är.
    Och att beklaga sig över andras utseende tycker jag är precis lika illa oavsett om man är man eller kvinna.
    Framförallt när det gäller någon man påstår sig älska.
    Och att påstå att man blir deprimerad över att ens sambo klipper sig i en frisyr man inte gillar,det tycker jag bara är patetiskt.
    Håret växer ut igen och det är bara att acceptera läget tills dess. Om du verkligen älskar henne dvs.
    Det har väl inget med kärlek att göra ! Jag älskar min man men om han fulare ner sig på ett sätt som inte faller mig i smaken, som jag skulle avsky att titta på. Så visst skulle jag må dåligt över det ! Som sagt inga konstigheter.

    Man vill känna sig stolt över sin resp inte skämmas. Lägg av med din kärlek överallt -du över romantiserar och har läst för många Harlequin romaner, livet ser inte riktigt ut så.
    Maria1982 skrev 2014-01-28 12:24:25 följande:
    Fängelse här då...
    Väldigt väldigt vackert ansikte och fin blick. VARFÖR raka ner håret. Så synd, med det där ansiktet skulle du se fantastisk ut med hår. Bejaka din kvinnlighet och låt det växa ut är mitt förslag


    On duty !
  • Anonym (miell­e)
    Äldre 28 Jan 15:01
    Anonym (kortkort) skrev 2014-01-28 08:11:10 följande:

    När jag hade hår ner till skulderbladens början tvättade jag håret mellan varannan och var fjärde dag, men då tränade jag å andra sidan inte, så det är marginellt mer än när jag är korthårig (varannan till var tredje dag) om jag inte tränar (tvättar alltid håret efter träning, då blir det varje dag).

    Jag tyckte det var jättejobbigt att ha långt hår. Jag kunde aldrig låta det självtorka, jag har supertunna hårstrån men enorma mängder av dem, så det binder mycket vatten och tar lång tid på sig att torka. 3-4 timmar nu när det är kort och jag inte rör på mig. Nu när det är kort tar det kanske tio minuter att föna torrt, normalt ägnar jag lite drygt fem minuter och så får det vara fuktigt längst ut. Så jag ägnade rätt mycket tid åt mitt hår när det var långt, hade aldrig den där typen av lättskött långt hår, 


    Men ja, en nackdel är helt klart att håret ser smutsigt ut fortare när det är kort.


    oj, för mig med superlångt hår tar det också tio minuter att föna, och fönar jag någon med kort hår (är familjen frisör typ) så tar det kanske 2-3 minuter. Vad jobbigt, men bra att du hittat det som funkar för det. Självklart är det olika för alla, vissa har lättskött hår andra inte, oavsett om det är långt eller kort. Men jag blev irriterad då någon skrev att ALLT långt hår var svårskött och tungt och jobbigt, och så är det absolut inte. Alla är som sagt olika och allas hår är också olika, vissa gillar långt bäst och vissa gillar kort liksom. Det är okej, jag blir bara irriterad när folk sprider saker som är falskt. Men tack för ditt svar! :)
  • Anonym (kortk­ort)
    Äldre 28 Jan 15:10
    Anonym (mielle) skrev 2014-01-28 15:01:59 följande:
    oj, för mig med superlångt hår tar det också tio minuter att föna, och fönar jag någon med kort hår (är familjen frisör typ) så tar det kanske 2-3 minuter. Vad jobbigt, men bra att du hittat det som funkar för det. Självklart är det olika för alla, vissa har lättskött hår andra inte, oavsett om det är långt eller kort. Men jag blev irriterad då någon skrev att ALLT långt hår var svårskött och tungt och jobbigt, och så är det absolut inte. Alla är som sagt olika och allas hår är också olika, vissa gillar långt bäst och vissa gillar kort liksom. Det är okej, jag blir bara irriterad när folk sprider saker som är falskt. Men tack för ditt svar! :)
    Jag älskar min frisyr nu! Men det kräver mer underhåll, tätare klippningar, för att vara snyggt. O Men långt hår har sin charm också. Det var jättekul att använda hårnät och använda vågtång och göra snygga håruppsättningar. Varje sak har sina fördelar och nackdelar och de ser onekligen olika ut för varje person.
  • Anonym (miell­e)
    Äldre 28 Jan 15:27
    Anonym (kortkort) skrev 2014-01-28 15:10:37 följande:
    Jag älskar min frisyr nu! Men det kräver mer underhåll, tätare klippningar, för att vara snyggt. O Men långt hår har sin charm också. Det var jättekul att använda hårnät och använda vågtång och göra snygga håruppsättningar. Varje sak har sina fördelar och nackdelar och de ser onekligen olika ut för varje person.

    Det är bra att du gör det, men är det inte jobbigt att behöva underhålla det så mycket? Dessutom har jag sovit med tjejkompisar och pojkvänner som haft kort hår, och dom ser inte kloka ut på morgonen haha. Håret spretar åt alla håll och dom måste fixa det massor. Är det så för alla med kort hår? Mitt hår är liksom alltid ready to go, jag vaknar och håret är helt perfekt liksom. Den borstar jag oftast igenom det på ca 20 sekunder och så är det klart för dagen. Ibland sätter jag upp håret i tofs eller fläta, och det tar ca 1 minut med allt. Oftast är jag klar att gå någonstans före min man tom, så jag gillar verkligen långt hår. Jag behöver inte duscha ofta, det är lätt att få ur vägen, det går att göra extremt fina frisyrer med, och mitt är jättelättskött. Så är mitt hår i alla fall, så länge jag tar hand om det en gång i veckan så är det perfekt.


    Ni med kort hår, saknar ni inte att kunna göra fina flätor eller sätta upp håret på andra fina sätt? Eller att kunna locka håret? Det går ju inte att göra så mycket olika saker med kortkort hår, saknar ni inte det? Det blir ju typ samma sak varje dag? Jag vet att jag skulle sakna att kunna göra många olika frisyrer med mitt hår i alla fall, för jag hade kort hår (till axlarna) en gång i mitt liv (förutom när jag födde då) och jag hatade det då jag inte kunde göra någon fin frisyr och knappt kunde sätta upp det när jag skulle idrotta eller laga mat. Det hängde liksom bara och såg alltid likadant ut.


     

  • Anonym (kortk­ort)
    Äldre 28 Jan 15:58
    Anonym (mielle) skrev 2014-01-28 15:27:57 följande:

    Det är bra att du gör det, men är det inte jobbigt att behöva underhålla det så mycket? Dessutom har jag sovit med tjejkompisar och pojkvänner som haft kort hår, och dom ser inte kloka ut på morgonen haha. Håret spretar åt alla håll och dom måste fixa det massor. Är det så för alla med kort hår? Mitt hår är liksom alltid ready to go, jag vaknar och håret är helt perfekt liksom. Den borstar jag oftast igenom det på ca 20 sekunder och så är det klart för dagen. Ibland sätter jag upp håret i tofs eller fläta, och det tar ca 1 minut med allt. Oftast är jag klar att gå någonstans före min man tom, så jag gillar verkligen långt hår. Jag behöver inte duscha ofta, det är lätt att få ur vägen, det går att göra extremt fina frisyrer med, och mitt är jättelättskött. Så är mitt hår i alla fall, så länge jag tar hand om det en gång i veckan så är det perfekt.


    Ni med kort hår, saknar ni inte att kunna göra fina flätor eller sätta upp håret på andra fina sätt? Eller att kunna locka håret? Det går ju inte att göra så mycket olika saker med kortkort hår, saknar ni inte det? Det blir ju typ samma sak varje dag? Jag vet att jag skulle sakna att kunna göra många olika frisyrer med mitt hår i alla fall, för jag hade kort hår (till axlarna) en gång i mitt liv (förutom när jag födde då) och jag hatade det då jag inte kunde göra någon fin frisyr och knappt kunde sätta upp det när jag skulle idrotta eller laga mat. Det hängde liksom bara och såg alltid likadant ut.


     


    Ja, lite. Jag borstar dock oftast bara igenom håret på morgonen, möjligen kan jag behöva fixa till luggen lite, så det är lättskött på det sättet. 


    Nja, saknar det inte så mycket faktiskt. Jag tycker jag har så himla dekorativ frisyr i sig. Det var värre med page! Men jag kan till exempel använda min mormors vågklämmor från 40-talet och se ut som ur Downton Abbey väldigt enkelt, eller rufsa till det a la Karine Vanasse, eller ha det a la Audrey Hepburn med lite höjd bak osv. 

Svar på tråden Kvinnor-sluta klippa er så jävla fult!