• Anonym (Arg arg arg)
    Äldre 26 Jan 18:45
    48057 visningar
    267 svar
    267
    48057

    Kvinnor-sluta klippa er så jävla fult!

    Varför klipper ni kvinnor er så fult ibland. Det borde vara brottsligt och fängelse eller böter. Jag kan tycka att det är lite av ett brott mot naturen att klippa sig så kort och fult. Kvinnor ska ju ha lågt hår!

    Det värsta jag vet är tårta-frisyrer...dvs. då ni klipper er en kort potta så det ser ut som en svamp eller tårta på huvudet och rakat upp till öronen och nacken...så fult! Det set ut som att någon lagt en kastrull på ett huvud och rakat runt den. Skäms ni inte? Ni borde få fängelse eller böter. Det är synd om män som måste utså att se sånt. Det kan faktiskt leda till depression hos män och då är det ert fel så ni vet om det!

    Jag tycker att man ska tänkta lite mer på hur man ser ut och sluta vara egoistisk.

    Tack på förhand

  • Svar på tråden Kvinnor-sluta klippa er så jävla fult!
  • Anonym (prima­donna)
    Äldre 28 Jan 16:02
    Maria1982 skrev 2014-01-28 12:24:25 följande:
    Fängelse här då...

    Jag tycker du är fin, dina ansiktsdrag är vackra och framhävs av din frisyr.

    Till alla.
    Visst får man tycka olika, men den här tråden visar så tydligt varför feminismen fortfarande behövs
    Ingen kvinna skulle ha mage att ha synpunkter på hur män ska ha sitt hår, hur dom ska klä sig, hur dom ska se ut i kroppen, vad dom ska äta, vad dom ska jobba med, med vilka dom ska umgås, hur dom ska ha sex, med vem dom ska ha sex.
    Det är män som anser att dom har rätt att bestämma sånt åt kvinnor, som anser att dom har rätt att bestämma över kvinnor.
    Inte alla män, men en del män, några av dom kan vi läsa i den här tråden.
    Det är precis samma funktioner som träder in när en del män tar sig rätten att våldta en kvinna bara för att dom vil det och då ska hon gå med på det.
    En våldtäkt är bara en extrem reaktion på exakt samma tankemönster.
    Ett tankemönster som män och kvinnor får lära sig som barn.
    Kvinnor finns för att tillfredsställa män.
    Och så säger en del att det inte finns en könsmaktsordning i Sverige, är dom både, blinda och korkade?

    .
  • Äldre 28 Jan 16:07

    Jag har endast läst det första inlägget från den arga människan, jag vet inte om jag orkar lägga ner mer energi än så. Herregud låt folk klippa sig som de vill :D

  • Anonym (jaha)
    Äldre 28 Jan 16:18
    Anonym (mielle) skrev 2014-01-28 15:27:57 följande:

    Det är bra att du gör det, men är det inte jobbigt att behöva underhålla det så mycket? Dessutom har jag sovit med tjejkompisar och pojkvänner som haft kort hår, och dom ser inte kloka ut på morgonen haha. Håret spretar åt alla håll och dom måste fixa det massor. Är det så för alla med kort hår? Mitt hår är liksom alltid ready to go, jag vaknar och håret är helt perfekt liksom. Den borstar jag oftast igenom det på ca 20 sekunder och så är det klart för dagen. Ibland sätter jag upp håret i tofs eller fläta, och det tar ca 1 minut med allt. Oftast är jag klar att gå någonstans före min man tom, så jag gillar verkligen långt hår. Jag behöver inte duscha ofta, det är lätt att få ur vägen, det går att göra extremt fina frisyrer med, och mitt är jättelättskött. Så är mitt hår i alla fall, så länge jag tar hand om det en gång i veckan så är det perfekt.


    Ni med kort hår, saknar ni inte att kunna göra fina flätor eller sätta upp håret på andra fina sätt? Eller att kunna locka håret? Det går ju inte att göra så mycket olika saker med kortkort hår, saknar ni inte det? Det blir ju typ samma sak varje dag? Jag vet att jag skulle sakna att kunna göra många olika frisyrer med mitt hår i alla fall, för jag hade kort hår (till axlarna) en gång i mitt liv (förutom när jag födde då) och jag hatade det då jag inte kunde göra någon fin frisyr och knappt kunde sätta upp det när jag skulle idrotta eller laga mat. Det hängde liksom bara och såg alltid likadant ut.


     


    Alla har inte den hårkvalitet som krävs för att låta det växa. Extremt tunt hår ser bara sjaskigt ut när det blir långt. Att locka håret sliter väldigt! Extensions kan ju funka för vissa, men är ingen permanent lösning. Samt rätt dyrt. Alla gillar inte helller att fixa o trixa så mycket med sina kalufser.

    Jag tycker att de jag känner med kort hår måste lägga ner mycket mer tid varje dag på att just fixa och trixa, och göra det fint på olika sätt. Så nog får de utlopp för den biten? Det går ju att variera korta frisyrer också till en del.

    Mitt hår är självlockig page, ner till axlar, och jag behöver inte göra så mycket mer än borsta igenom på några sekunder. Skulle aldrig orka lägga tid på att böka med håret varje dag, det räcker med sminket och tandborstningen under stressade mornar.
  • Äldre 28 Jan 16:37

    En annan solklar fördel med kort hår är ju faktiskt att man som man inte hostar hårbollar som en katt bara för att man skedats 10minuter på kvällskvisten, onekligen ganska tacksamt kan jag tycka iallafall.

  • Capt Janewa­y
    Äldre 28 Jan 17:49

    Själv är jag kvinna och föredrar män med lite längre hår. Inte jättelångt men medellångt, till axlarna ungefär. Hur  många karlar finns det idag som har det i Sverige?

    Typ inga! Antingen rakar de sig helt, eller har riktigt kortklippt, eller så är de metallare med jättelångt hår.
    Ack oh ve. Vart ska jag hitta min drömman?

    (Självklart är jag inte så ytligt, det krävs en hel del personlighet och andra kvaliteer också för att få mig att falla, men jag råkar tycka att lite längre hår är snyggt).

    Några exempel på hårlängder som får mig att känna extra värme:

    images2.fanpop.com/image/photos/10600000/The-real-Dark-Knight-sir-guy-of-gisborne-10691629-800-450.jpg

    play.heyy.tv/ryT2Uqb1nEvmz.jpg

    static3.wikia.nocookie.net/__cb20120509230815/thehungergames/images/2/26/Haymitch_headshot.jpg

    Tyvärr verkar är sådana frisyrer sällsynta i den grå vardagen. :)

  • Anonym (miell­e)
    Äldre 28 Jan 18:22
    Anonym (jaha) skrev 2014-01-28 16:18:33 följande:
    Alla har inte den hårkvalitet som krävs för att låta det växa. Extremt tunt hår ser bara sjaskigt ut när det blir långt. Att locka håret sliter väldigt! Extensions kan ju funka för vissa, men är ingen permanent lösning. Samt rätt dyrt. Alla gillar inte helller att fixa o trixa så mycket med sina kalufser.

    Jag tycker att de jag känner med kort hår måste lägga ner mycket mer tid varje dag på att just fixa och trixa, och göra det fint på olika sätt. Så nog får de utlopp för den biten? Det går ju att variera korta frisyrer också till en del.

    Mitt hår är självlockig page, ner till axlar, och jag behöver inte göra så mycket mer än borsta igenom på några sekunder. Skulle aldrig orka lägga tid på att böka med håret varje dag, det räcker med sminket och tandborstningen under stressade mornar.

    Nej det vet jag, men bara för det behöver man inte raka av håret helt?Jag tycker alltid att långt hår ser bättre ut på alla, men det behöver inte vara överdrivet långt. Men det är som sagt inte alla som vill, och jag säger ju bara som jag tycker, alla tycker självklart olika. Dessutom så tycker ju alla oilka om var vad som är fint och inte. Men jag undrade bara om ni som har det inte saknar att kunde göra roliga saker med håret? Vissa gillar ju inte att hålla på med hår, men ni som gillar att hålla på med hår och inte har så långt, saknar ni det?


     

  • Anonym (korti­s)
    Äldre 28 Jan 18:51

    Det är mitt hår, mitt huvud, mitt utseende. Om jag vill raka av mig håret eller spara ner det till rumpan angår ingen annan än mig själv. Om min partner älskar mig så älskar han mig oavsett längden på mitt hår. Visst kan jag ibland känna avund när jag ser ett långt, välskött svepande hår men det går lika fort över när jag minns hur lång tid det tog att sköta.
    Jag tvättade håret 1 i veckan, det tog två timmar för håret att torka. Om man har håret ner till rumpan sliter föning och plattång sjukt mycket på håret, även om man använder alla dyra j-a produkter som finns. Sommaren var ett helvete, värmen höll på att ta kål på mig och det tjocka håret gjorde inte saken bättre. Efter ett par dagar i värmen luktade håret unket av svett och...bläh! Bada? Glömt det, saltvatten i långt tjockt hår är ett helvete. Och poolvatten gör inget långt hår lyckligt.
    För att inte snacka om tyngden! Och allt flätande, alla uppsättningar och alla f-de hårklämmor som krävdes för att hålla håret på plats.... suck.

    Nä, det var en befrielse att klippa håret. Min envisa huvud och nackvärk gav med sig. Jag kund kasta alla tofsar, snoddar och skit som behövdes för att hålla håret ur ansiktet. Wash and go bara. Jag experimenterar med färger och frisyrer, stylar bara om jag har lust. Och jag är alltid snygg i håret!!

  • Anonym (kort nu)
    Äldre 28 Jan 18:58
    Anonym (mielle) skrev 2014-01-28 18:22:38 följande:

    Nej det vet jag, men bara för det behöver man inte raka av håret helt?Jag tycker alltid att långt hår ser bättre ut på alla, men det behöver inte vara överdrivet långt. Men det är som sagt inte alla som vill, och jag säger ju bara som jag tycker, alla tycker självklart olika. Dessutom så tycker ju alla oilka om var vad som är fint och inte. Men jag undrade bara om ni som har det inte saknar att kunde göra roliga saker med håret? Vissa gillar ju inte att hålla på med hår, men ni som gillar att hålla på med hår och inte har så långt, saknar ni det?


     


    Jag har också äntligen vågat klippa håret kort och jag har mer kul med hårstyling än någonsin. Mitt långa hår hamnade allt som oftast i en tråkig hästsvans eller knut eftersom det sällan såg perfekt ut (smålockigt hår som lätt blir risigt) och var i vägen. Nu kan jag ha det bakåtkammat, platta luggen, rufsa till det, använda lockgel, sätta i hårband osv och det tar bara några minuter, så jag har tid att göra det varje dag. Glad Att platta eller locka mitt långa hår tog ju minst 20 minuter, så det orkade jag sällan med.
  • Capt Janewa­y
    Äldre 28 Jan 19:25

    Själv har jag långt hår... en bit ner på ryggen. Tycker själv jag passar 500 % bättre i långt hår än i kort.

    När jag hade kort hår var det ett jätteprojekt att fixa det på morgonen. När man vaknade stod det åt alla håll! En himla massa fix för att få det att ligga snyggt.

    Med långt hår så hjälper tyngden till... det kan helt enkelt inte stå åt olika håll. En borste genom håret så är man klar.

    VILL man så kan man styla det i hundratals olika frisyrer, men det är ju bara om man känner för det.

    Med kort hår var jag TVUNGEN att styla för att få det att se hyffsat ut. Yech. Inte min grej eftersom jag är lat av naturen. ;)

  • Äldre 28 Jan 19:32
    Skummonova skrev 2014-01-28 14:10:10 följande:
    Det har väl inget med kärlek att göra ! Jag älskar min man men om han fulare ner sig på ett sätt som inte faller mig i smaken, som jag skulle avsky att titta på. Så visst skulle jag må dåligt över det ! Som sagt inga konstigheter.

    Man vill känna sig stolt över sin resp inte skämmas. Lägg av med din kärlek överallt -du över romantiserar och har läst för många Harlequin romaner, livet ser inte riktigt ut så.



    Det är din åsikt och det står dig fritt att tycka så.
    Men min åsikt kvarstår. Älskar man sin partner så gör man det oavsett partnerns frisyr.
    (Och nej,jag har inte läst en enda Harlequinroman,om jag ska vara ärlig. Jag utgår bara från mina egna erfarenheter.)
    Jag förstår inte riktigt varför en del tror sig ha rätt att bestämma hur ens partner ska se ut osv.
    Man måste väl själv få bestämma hur man ska se ut för att själv må bra.
    Mår man inte bra så blir man inte heller attraktiv.

    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
Svar på tråden Kvinnor-sluta klippa er så jävla fult!