• Anonym (Arg arg arg)

    Kvinnor-sluta klippa er så jävla fult!

    Varför klipper ni kvinnor er så fult ibland. Det borde vara brottsligt och fängelse eller böter. Jag kan tycka att det är lite av ett brott mot naturen att klippa sig så kort och fult. Kvinnor ska ju ha lågt hår!

    Det värsta jag vet är tårta-frisyrer...dvs. då ni klipper er en kort potta så det ser ut som en svamp eller tårta på huvudet och rakat upp till öronen och nacken...så fult! Det set ut som att någon lagt en kastrull på ett huvud och rakat runt den. Skäms ni inte? Ni borde få fängelse eller böter. Det är synd om män som måste utså att se sånt. Det kan faktiskt leda till depression hos män och då är det ert fel så ni vet om det!

    Jag tycker att man ska tänkta lite mer på hur man ser ut och sluta vara egoistisk.

    Tack på förhand

  • Svar på tråden Kvinnor-sluta klippa er så jävla fult!
  • Anonym (Fula killar)
    Anonym (primadonna) skrev 2014-01-28 16:02:59 följande:

    Jag tycker du är fin, dina ansiktsdrag är vackra och framhävs av din frisyr.

    Till alla.
    Visst får man tycka olika, men den här tråden visar så tydligt varför feminismen fortfarande behövs
    Ingen kvinna skulle ha mage att ha synpunkter på hur män ska ha sitt hår, hur dom ska klä sig, hur dom ska se ut i kroppen, vad dom ska äta, vad dom ska jobba med, med vilka dom ska umgås, hur dom ska ha sex, med vem dom ska ha sex.
    Det är män som anser att dom har rätt att bestämma sånt åt kvinnor, som anser att dom har rätt att bestämma över kvinnor.
    Inte alla män, men en del män, några av dom kan vi läsa i den här tråden.
    Det är precis samma funktioner som träder in när en del män tar sig rätten att våldta en kvinna bara för att dom vil det och då ska hon gå med på det.
    En våldtäkt är bara en extrem reaktion på exakt samma tankemönster.
    Ett tankemönster som män och kvinnor får lära sig som barn.
    Kvinnor finns för att tillfredsställa män.
    Och så säger en del att det inte finns en könsmaktsordning i Sverige, är dom både, blinda och korkade?

    .
    Fast kvinnor har massa åsikter om mäns frisyrer och kläder. Hur kan du ha missat det? Själv hatar jag den superkorta "såortkillefrisyren" sjukt töntig och intetsägande. Ännu fulare är killar som kammar hår framåt. Gräsligt.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (mielle) skrev 2014-01-28 18:22:38 följande:

    Nej det vet jag, men bara för det behöver man inte raka av håret helt?Jag tycker alltid att långt hår ser bättre ut på alla, men det behöver inte vara överdrivet långt. Men det är som sagt inte alla som vill, och jag säger ju bara som jag tycker, alla tycker självklart olika. Dessutom så tycker ju alla oilka om var vad som är fint och inte. Men jag undrade bara om ni som har det inte saknar att kunde göra roliga saker med håret? Vissa gillar ju inte att hålla på med hår, men ni som gillar att hålla på med hår och inte har så långt, saknar ni det?


     


    Hur ofta ser du renrakat på tjejer? Och om de vill ha det så, fine. Det är ju deras val! Stör det mig får jag väl titta åt ett annat håll eller nåt. Vara glad för att jag själv har hår på huvudet, finns tjejer med sjukdomen alopecia som tappar delvis eller allt hår. Jag orkar inte hålla på med mitt hår, och då anses jag ändå ha fint självfall och många är avundsjuka bla bla. För mig är det bara en skallvärmare.
  • Anonym (mielle)
    Anonym (jaha) skrev 2014-01-29 12:04:02 följande:
    Hur ofta ser du renrakat på tjejer? Och om de vill ha det så, fine. Det är ju deras val! Stör det mig får jag väl titta åt ett annat håll eller nåt. Vara glad för att jag själv har hår på huvudet, finns tjejer med sjukdomen alopecia som tappar delvis eller allt hår. Jag orkar inte hålla på med mitt hår, och då anses jag ändå ha fint självfall och många är avundsjuka bla bla. För mig är det bara en skallvärmare.
    Men jag har ju sagt tusen gånger i den här tråden att det är deras val? Att alla är olika och att alla tycker att olika saker är fint. LÄS innan du skäller på någon sådär, jisses. Jag sa vad jag tycker, och jag tycker inte att snaggat/renrakat/kort page är snyggt på tjejer. Det är MIN åsikt. Men sedan om någon vill ha sitt hår så ändå så får dom ju självklart det. Tjejer med sjukdomar tycker jag väldigt synd om, och jag skulle väl aldrig säga till någon med kort hår att den är ful tex? Jag bara tycker att alla tjejer är fina i långt hår, och jag får faktiskt tycka det. Tjejer som har tex cancer blir ju oftast jätteledsna när deras hår faller av, så dom tycker ju också uppenbarligen att deras hår var fint innan. Men iaf folk får göra vad tusan dom vill med sin kropp och sitt hår, jag sa inget om det.
  • molly50
    Skummonova skrev 2014-01-28 22:09:27 följande:
    Jaha men nu handlar det inte om att bestämma eller att sitta ihop osv utan det handlar om vad man tycker är snyggt.
    Om min man tycker att det är fruktansvärt fult med snagg -så ja, då snaggar jag mig inte. ÄVEN om han älskar mig ändå så vill jag helt naturligt vara attraktiv för honom och det skulle jag ju inte vara i hans ögon med snagg.

    Så igen : det är inga konstigheter alls och handlar näppeligen om kärlek.

    Om din man höt inte tänder på en snaggad kvinna skulle du snagga dig då ? 
    Nu har han inga problem med kortklippta eller snaggade tjejer. Men om han hade haft det så hade han ändå inte brytt sig så länge han ser att jag trivs och mår bra.

    Det är väl ganska självklart att man vill vara attraktiv för sin man. Men mår man inte bra i sin frisyr t ex så blir man väl inte heller attraktiv,kan jag tycka.
    Vi kan ju vända på saken. Om din man skulle vilja klippa sig i en frisyr du avskyr,skulle du då tvinga honom att fortsätta ha kvar sin gamla frisyr för att du tycker han är finare så eller skulle du låta honom få klippa sig i den frisyr som han trivs bäst i?
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Anonym (jaha)
    Anonym (mielle) skrev 2014-01-29 13:18:17 följande:
    Men jag har ju sagt tusen gånger i den här tråden att det är deras val? Att alla är olika och att alla tycker att olika saker är fint. LÄS innan du skäller på någon sådär, jisses. Jag sa vad jag tycker, och jag tycker inte att snaggat/renrakat/kort page är snyggt på tjejer. Det är MIN åsikt. Men sedan om någon vill ha sitt hår så ändå så får dom ju självklart det. Tjejer med sjukdomar tycker jag väldigt synd om, och jag skulle väl aldrig säga till någon med kort hår att den är ful tex? Jag bara tycker att alla tjejer är fina i långt hår, och jag får faktiskt tycka det. Tjejer som har tex cancer blir ju oftast jätteledsna när deras hår faller av, så dom tycker ju också uppenbarligen att deras hår var fint innan. Men iaf folk får göra vad tusan dom vill med sin kropp och sitt hår, jag sa inget om det.
    Men om du skriver att det är deras val, varför skrev du då: "de behöver väl inte raka av det helt"? Läs igenom dina egna inlägg innan du postar ilskna svar.
  • Skummonova
    molly50 skrev 2014-01-29 14:58:10 följande:
    Nu har han inga problem med kortklippta eller snaggade tjejer. Men om han hade haft det så hade han ändå inte brytt sig så länge han ser att jag trivs och mår bra.

    Det är väl ganska självklart att man vill vara attraktiv för sin man. Men mår man inte bra i sin frisyr t ex så blir man väl inte heller attraktiv,kan jag tycka.
    Vi kan ju vända på saken. Om din man skulle vilja klippa sig i en frisyr du avskyr,skulle du då tvinga honom att fortsätta ha kvar sin gamla frisyr för att du tycker han är finare så eller skulle du låta honom få klippa sig i den frisyr som han trivs bäst i?
    Som vanligt så har du motfrågor av hypotetisk art som jag dessutom redan har svarat på, om du läser.

    Svar:
    Han vet vad jag tycker om t ex killar med helt rakat huvud trots att de har jättelikt hår av naturen. Så -Nej, jag skulle inte tvinga honom han är en egen människa som är vuxen och kan ta sina egna beslut. MEN eftersom han vet vad jag tycker om saken så skulle det vara ytterst dumt av honom if han vill att jag ska tycka att han är snygg.

    Precis på samma sätt som jag vet att han verkligen älskar mitt hår, så vore det ju bra korkat av mig att raka av det om jag vill attrahera honom vill säga.

    Over and out
    On duty !
  • molly50
    Skummonova skrev 2014-01-29 16:48:52 följande:
    Som vanligt så har du motfrågor av hypotetisk art som jag dessutom redan har svarat på, om du läser.

    Svar:
    Han vet vad jag tycker om t ex killar med helt rakat huvud trots att de har jättelikt hår av naturen. Så -Nej, jag skulle inte tvinga honom han är en egen människa som är vuxen och kan ta sina egna beslut. MEN eftersom han vet vad jag tycker om saken så skulle det vara ytterst dumt av honom if han vill att jag ska tycka att han är snygg.

    Precis på samma sätt som jag vet att han verkligen älskar mitt hår, så vore det ju bra korkat av mig att raka av det om jag vill attrahera honom vill säga.

    Over and out
    Det var ingen hypotetisk motfråga. Jag försökte bara få dig att förstå hur jag tänker. (Jag hade dock missat att du hade svarat på det tidigare och det ber jag om ursäkt för)
    Men det är nog lika bra att enas om att vara oeniga.
    Det är ändå inte roligt att diskutera med någon som tror sig veta hur jag är som person utan att ens känna mig.
    Mattias 2007-05-23 <3 Hannah 2011-09-07 <3
  • Anonym (mielle)
    Anonym (jaha) skrev 2014-01-29 15:35:17 följande:
    Men om du skriver att det är deras val, varför skrev du då: "de behöver väl inte raka av det helt"? Läs igenom dina egna inlägg innan du postar ilskna svar.
    För att det är min åsikt, och jag tycker inte att man behöver raka av sitt hår. Jag tycker inte att det är fint. Men det är fortfarande upp till varje människa vad dom vill göra med sitt hår.
  • Göteborg66
    molly50 skrev 2014-01-29 14:58:10 följande:
    Nu har han inga problem med kortklippta eller snaggade tjejer. Men om han hade haft det så hade han ändå inte brytt sig så länge han ser att jag trivs och mår bra.

    Det är väl ganska självklart att man vill vara attraktiv för sin man. Men mår man inte bra i sin frisyr t ex så blir man väl inte heller attraktiv,kan jag tycka.
    Vi kan ju vända på saken. Om din man skulle vilja klippa sig i en frisyr du avskyr,skulle du då tvinga honom att fortsätta ha kvar sin gamla frisyr för att du tycker han är finare så eller skulle du låta honom få klippa sig i den frisyr som han trivs bäst i?

    OM vi vänder på det: Min sambo gillar mej i kort hår men jag vill ha lite längre hår då håller jag det kort så klart!
    Hon frågade mej i början av veckan om det inte är dags att klippa mej snart, fixade dagen efter klipptid till på fredag!
  • sextiotalist
    Anonym (mielle) skrev 2014-01-29 13:18:17 följande:
    Men jag har ju sagt tusen gånger i den här tråden att det är deras val? Att alla är olika och att alla tycker att olika saker är fint. LÄS innan du skäller på någon sådär, jisses. Jag sa vad jag tycker, och jag tycker inte att snaggat/renrakat/kort page är snyggt på tjejer. Det är MIN åsikt. Men sedan om någon vill ha sitt hår så ändå så får dom ju självklart det. Tjejer med sjukdomar tycker jag väldigt synd om, och jag skulle väl aldrig säga till någon med kort hår att den är ful tex? Jag bara tycker att alla tjejer är fina i långt hår, och jag får faktiskt tycka det. Tjejer som har tex cancer blir ju oftast jätteledsna när deras hår faller av, så dom tycker ju också uppenbarligen att deras hår var fint innan. Men iaf folk får göra vad tusan dom vill med sin kropp och sitt hår, jag sa inget om det.
    Nej, alla kvinnor är inte fina i långt hår, så är det bara. Vissa har en hårkvalitet som inte tillåter långt hår, andra har en ansiktsform som inte heller tillåter det.
    Samma sak med kort hår, alla klär inte heller i det.

    Min sambo envisas med att klippa sitt hår väldigt kort, personligen tycker jag att han är snyggare i lite längre hår. Men vi har olika uppfattningar, Men det är hans hår, så han bestämmer.

    För övrigt så finns det män som ser väldigt manliga ut med långt hår
Svar på tråden Kvinnor-sluta klippa er så jävla fult!