• Anonym (Arg arg arg)
    Äldre 26 Jan 18:45
    48052 visningar
    267 svar
    267
    48052

    Kvinnor-sluta klippa er så jävla fult!

    Varför klipper ni kvinnor er så fult ibland. Det borde vara brottsligt och fängelse eller böter. Jag kan tycka att det är lite av ett brott mot naturen att klippa sig så kort och fult. Kvinnor ska ju ha lågt hår!

    Det värsta jag vet är tårta-frisyrer...dvs. då ni klipper er en kort potta så det ser ut som en svamp eller tårta på huvudet och rakat upp till öronen och nacken...så fult! Det set ut som att någon lagt en kastrull på ett huvud och rakat runt den. Skäms ni inte? Ni borde få fängelse eller böter. Det är synd om män som måste utså att se sånt. Det kan faktiskt leda till depression hos män och då är det ert fel så ni vet om det!

    Jag tycker att man ska tänkta lite mer på hur man ser ut och sluta vara egoistisk.

    Tack på förhand

  • Svar på tråden Kvinnor-sluta klippa er så jävla fult!
  • Dianne
    Äldre 30 Jan 22:19

    Håller med dig i sak (ja inte att de ska i fängelse då! ) Den där mohikanfrisyren, som jag antar att du menar, är verkligen alldeles förfärlig. Och allra värst är det när kvinnor över 30 har den, och tror att de ser ut som coola, uppkäftiga tonåringar i den!

    Överhuvudtaget så tycker jag att långt hår är snyggast på tjejer. Mera hår är alltid mer glamouröst än mindre hår.

  • Äldre 1 Feb 19:20

    Jag har just nu ratt langt har, ner till mitten av ryggen ungefar. Efter att ha last den har traden ar jag an mer overtygad om att jag ska klippa av nastan allt. Kanske till och med snagga bara for att javlas med sadana som bryr sig ohalsosamt mycket om hur andra ser ut.

  • Äldre 2 Feb 11:50
    CaptainM skrev 2014-02-01 19:20:44 följande:
    Jag har just nu ratt langt har, ner till mitten av ryggen ungefar. Efter att ha last den har traden ar jag an mer overtygad om att jag ska klippa av nastan allt. Kanske till och med snagga bara for att javlas med sadana som bryr sig ohalsosamt mycket om hur andra ser ut.
    Utmärkt -save the world. Säkert många som kommer tacka dig… 
    On duty !
  • Lindse­y Egot the only one
    Äldre 2 Feb 12:13
    Dianne skrev 2014-01-30 22:19:40 följande:

    Håller med dig i sak (ja inte att de ska i fängelse då! smile1.gif ) Den där mohikanfrisyren, som jag antar att du menar, är verkligen alldeles förfärlig. Och allra värst är det när kvinnor över 30 har den, och tror att de ser ut som coola, uppkäftiga tonåringar i den! smile2.gif

    Överhuvudtaget så tycker jag att långt hår är snyggast på tjejer. Mera hår är alltid mer glamouröst än mindre hår.


    Gäller det överallt på kroppen?
  • Anonym (... 2)
    Äldre 2 Feb 12:26
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-02-02 12:13:31 följande:
    Gäller det överallt på kroppen?
    Ja, söderöver vill man se en smaskig buske - riktigt sexigt:P
    (sluta raka er för i...)


  • korral­in
    Äldre 2 Feb 12:31

    ååååh snälla snälla snälla snälla. 
    bönar och ber att dagen då kvinnors utseenden slutar recenseras i tid och otid snart kommer. står inte ut med det här längre. 

  • Götebo­rg66
    Äldre 3 Feb 09:43
    Anonym (... 2) skrev 2014-02-02 12:26:10 följande:
    Ja, söderöver vill man se en smaskig buske - riktigt sexigt:P
    (sluta raka er för i...)



    A lá tysk 70-tals porrfilm med jättebuske?
  • Äldre 3 Feb 10:32
    Anonym (Strumpbyxan) skrev 2014-01-30 12:36:51 följande:
    En sak som jag noterat under alla mina år som jag kollat in tjejer (30-40år) är att ofta är det tjjejer som är lite "mer rundlagda" som har kort hår.

    Jag tycker det är vanligare med riktigt långt hår på överviktiga tjejer. Tycker ofta de liksom använder håret för att gömma sig eller dra uppmärksamheten från vikten genom att ha komplicerade frisyrer och färgningar.
  • Dianne
    Äldre 3 Feb 17:34
    Lindsey Egot the only one skrev 2014-02-02 12:13:31 följande:
    Gäller det överallt på kroppen?
    Nä, inte på armar och ben!
  • Äldre 8 Feb 17:03
    Skummonova skrev 2014-02-02 11:50:53 följande:
    Utmärkt -save the world. Säkert många som kommer tacka dig… 
    Det ar ju precis det - jag ar inte ute efter tack eller nedsattande kommentarer. Poangen ar att det inte borde spela roll for nagon annan an mig (och mojligtvis romantiska partners) vad jag valjer att gora med mitt har.
  • Rosebu­d
    Äldre 8 Feb 17:28

    Somliga struntar i sådana här normer och konventioner. Gör det som faller dem in eller det de
    trivs med för stunden. Ibland blir det dessutom riktigt bra.  


  • Dianne
    Äldre 8 Feb 18:32
    CaptainM skrev 2014-02-08 17:03:29 följande:
    Det ar ju precis det - jag ar inte ute efter tack eller nedsattande kommentarer. Poangen ar att det inte borde spela roll for nagon annan an mig (och mojligtvis romantiska partners) vad jag valjer att gora med mitt har.
    Jo, fast Diana hade förmodligen en stab av frisörer som sprang efter henne hela :tiden och rättade till det... Det är förutsättningen för korta frisyrer - att man har tid, ork och råd att toppa håret var 6-8:de vecka, att man håller det kammat och fönat som det ska ligga hela tiden... Så fort en kort frisyr blir det allra minsta vildvuxen, så är det inte fin längre, nämligen.

    Har man INTE de resurserna, så är håret snyggast långt. Uppsatt på dagen och nedsläppt på fritiden.
  • Rosebu­d
    Äldre 9 Feb 15:13
    CaptainM skrev 2014-02-08 17:03:29 följande:
    Det ar ju precis det - jag ar inte ute efter tack eller nedsattande kommentarer. Poangen ar att det inte borde spela roll for nagon annan an mig (och mojligtvis romantiska partners) vad jag valjer att gora med mitt har.
    På en tidig morgonbuss för några år sedan från Slussen t Orminge åkte samtidigt en flicka med en
    blond kalufs. Underklippt, assymetriskt med en lugg a la David Bowie LOW 1975.

    Var flera gånger ytterst nära att säga något berömmande för hon passade perfekt i den frisyren.
    Ovanligt snygga drag som kom fram med den klippningen, men jag hejdade mig alltid och 
    nöjde mig med att titta.

    I en sån här spott och spe- tråd måste även motargumenten komma fram. Hur arg ts än är kommer
    naturligtvis inte alla flickor att bojkotta frisören under de närmsta åren. Robyns korta frilla
    har de flesta sett. Det finns flera flickor som gör sig väldigt bra i kort hår: 


     
  • Götebo­rg66
    Äldre 11 Feb 08:54

    Första tjejen skulle varit så mycket snyggare med långt hår, nu ser hon rätt maskulin ut. Den andra tjejen är ju direkt ful! Kanske hade hon sett bättre ut i långt hår....

  • Rosebu­d
    Äldre 12 Feb 18:24

    Oavsett vad man tycker kan man konstatera att kort hår inte är default settings för så många
    flickor/ kvinnor. Det är för de allra flesta en parentes i frisyr- CV: t.  Ombyte förnöjer eller ett
    finger åt ingrodda värderingar?

    Vad tycks om den här tjinonan i 1966 års tappning?


  • Äldre 6 Dec 17:34

    Jag har till lite längre än knäna, men låt fortfarande de kvinnor som vill ha kort hår ha det! Är bara 11 år.

  • Anonym (Fult)
    Thu 11 Jun 2020 14:06

    Ja, kort hår på kvinnor är fult.

Svar på tråden Kvinnor-sluta klippa er så jävla fult!