• Äldre 27 Jan 20:52
    20735 visningar
    11 svar
    11
    20735

    Vilka är de bästa sidorna på nätet att beställa hudvård, smink och hårprodukter?

    Jag letar efter både svenska sidor och utländska. Bara det inte tillkommer någon tullavgift så är jag nöjd Glad. Jag vill beställa produkter från benefit, mac, nars, redken, joico, och även lite kläder. Allt behöver inte finnas på samma sida. Jag vet att Forever21 finns i andra länder än USA, men går det att beställa från dessa länder istället och slippa tullavgiften? Mac kan jag köpa på Åhlens, men jag är ute efter lite lägre priser.

  • Svar på tråden Vilka är de bästa sidorna på nätet att beställa hudvård, smink och hårprodukter?
  • Äldre 27 Jan 21:01
    #1

    Jag har beställt redken från nordicfeel! Snabb leverans och gratis frakt! Inget att klaga på och jag kommer beställa från den sidan igen!


    Förra gången jag beställde redken-produkter var det från en annan sida som hade lite billigare men det tog väldigt lång tid innan jag fick produkterna.


    Så jag rekommenderar varmt nordicfeel :)

  • Äldre 27 Jan 22:19
    #2

    Straberrynet.com (ful som stryk, men snabb leverans)

    www.feelunique.com/

    www.hqhair.com/home.dept

    www.lookfantastic.com/home.dept

    eleven.se/, svensk så lite dyrare men har bra utbud.

  • Äldre 27 Jan 22:20
    #3
    snedtak skrev 2014-01-27 22:19:38 följande:
    Straberrynet.com (ful som stryk, men snabb leverans)

    www.feelunique.com/

    www.hqhair.com/home.dept

    www.lookfantastic.com/home.dept

    eleven.se/, svensk så lite dyrare men har bra utbud.
    strawberrynet.com ska det stå!
  • orakle­t från delphi
    Äldre 28 Jan 08:08
    #4
  • Äldre 28 Jan 09:13
    #5

    strawberrynet är faktiskt överraskande bra även om det inte längre är superbilligt som det var när de krigade för moms frihet (de skickade på chans och ersatte om du skrev och bad dem om det fastnade i tullen, men det började fastna för mycket i Sverige så då fick de frångå principen att kriga för det och börja förbetala in moms. Det är framförallt moms det handlar om som tillkommer på order från utanför EU. 
    I vilket fall som helst är de väldigt bra att ha att göra med även om något går fel trots utseende på sidan och att det är Hong Kong. Snabba att svara på mail och så samt villiga att skicka nytt om något problem även om det gäller att vara tydligt i kommunikationen pga språkbarriären. Dock är sortimentet inte statiskt, det är lite olika vad som faktiskt finns inne, men blir rätt billigt tillslut med alla kombo och lojalitetsrabatter om man skickar efter ofta (bättre att göra flera order om några saker än en stor om man snabbt vill komma upp i trappan). 

    hqhair blev tyvärr sämre för några år sedan gällande sortiment. Har även haft ganska många problem där med både tekniskt på sidan och varor som står att de snart ska komma in men aldrig gör det och när man frågar om det så är de permanent slutsålda men ligger ändå kvar. 

    senast handlade jag från beautybay, det var snabbt och bra

    generellt är engelska sidor bra om man vill slippa moms (redan inbakat och till lägre sats än i Sverige). Sen vet jag ganska många som gör bra affärer över ebay men aldrig riktigt kommit överens med själv. 

  • Äldre 29 Jan 20:09
    #6

    Tack för all hjälp!

    Tusselina, fick du betala tull eller (extra) moms när du handlade från beautybay?

  • Äldre 12 Feb 10:29
    #7

    Jag beställer ofta från iHerb.com i USA. Mycket bra service, snabb leverans, fantastiska produkter (många är ekologiska), lågt porto och även inkl. tull ofta billigare än att beställa från Sverige. Om du beställar med kod (du är välkommen att använda min som är FCB149) så får du t.o.m. 10 eller 20% rabatt, tror jag. Jag var tveksam från början men är supernöjd nu, kan verkligen rekommenderas!

  • Äldre 15 Feb 19:09
    #8
    Colourfulrainbow skrev 2014-01-29 20:09:09 följande:
    Tack för all hjälp!

    Tusselina, fick du betala tull eller (extra) moms när du handlade från beautybay?
    Beautybay är i UK så inom EU så ingen tull eller moms kan tillkomma där. (inom EU räknas att det beskattas i landet det köps - alltså momsen är betald i UK redan och ingen dubbelmoms i EU).
  • Äldre 11 Mar 15:02
    #13

    Tack för tipset!

  • Tue 4 Jan 2022 09:20
    #10
    +1
    https://tonzes.com/lookfantasticse.htm Bra priser. Leveransen kom tidigare än planerat. 
  • Tue 4 Jan 2022 09:24
    #11

    Är denna tråd från 2014 verkligen fortfarande aktuell?

Svar på tråden Vilka är de bästa sidorna på nätet att beställa hudvård, smink och hårprodukter?