• Äldre 1 Feb 23:08
    36184 visningar
    19 svar
    19
    36184

    Miniinthebox?

    Hej! Jag tänkte starta en liten hobby, där jag tänkte köpa in varor och sälja vidare. Det jag undrar är om någon har erfarenhet av att beställa från miniinthebox eller made-in-china. Som är två stora levrantörer. Behöver man betala tull och isf hur mycket betalar man om man köper varor för 100:- per gång? Fick ni era varor? Finns de någon bättre levrantör inom telefon prylar inom eu? Tack på förhand!!

  • Svar på tråden Miniinthebox?
  • Äldre 1 Feb 23:38
    #1

    Paket från miniinthebox fastnar i tullen oavsett hur mycket du beställer för.man ska ha tur om de inte fastnar.

  • Äldre 1 Feb 23:41
    #2

    Har beställt många gånger därifrån och det har inte varit nån frakt

  • Äldre 2 Feb 11:40
    #3

    Gå in och rösta på snyggast iphone skal!!! Och var med och tävla om ett gratis :)

    m.facebook.com/Iphoneskalen&_rdr.

    Men varför fastnar det? Hur mycket kostar tullen? :)

  • Äldre 2 Feb 17:35
    #4

    Vet inte varför det fastnar. Kostar typ 100 spänn att få de därifrån iaf sist ja beställde.

  • Äldre 2 Feb 19:23
    #5

    Hur mycket beställde du för?:)

  • Äldre 2 Feb 19:26
    #6

    Min killes paket fastnade inte i tullen men han fick betala ca 30% i tull. Men allt som beställdes var ren skit. Eller en enda grej var roligt men allt annat var bara rent skräp. Det var 700,- bortkastat. 2 st iPhone laddare funkade inte och gick sönder direkt... riktigt skräp...

  • Äldre 2 Feb 19:27
    #7

    Kolla på Tullverket, där står det hur mycket det kostar. Sedan tillkommer även en administrationsavgift från posten/dhl/ups

  • Äldre 3 Mar 09:57
    #8

    Min dotter har beställt därifrån ett tio-tal gånger. Den senaste gången blev det stoppat i tullen och pålagt över 200 spänn....

    Sen finns ju Aliexpress.com också att beställa från som ett alternativ. Ofta billigare än miniinthebox.
    Vill man köpa större partier så handlar man genom Alibaba.com!

    Btw, börjar inte mobilskal och tillbehör snart vara mättade av nätbutiker?
    Känner själv en som äger en av Sveriges mest ledande butiker och vet hur mycket dom kämpat för att komma dit dom idag är. (dottern jobbade där tidigare, samt att jag gjort en hel del reklamjobb åt dem)

  • Äldre 3 Mar 10:06
    #9
    lundza skrev 2014-02-02 11:40:31 följande:
    Gå in och rösta på snyggast iphone skal!!! Och var med och tävla om ett gratis :)
    m.facebook.com/Iphoneskalen?id=21217256231869....

    Men varför fastnar det? Hur mycket kostar tullen? :)
    Det är inte tull på så låga summor, det är moms. 
  • TKS
    Äldre 15 Sep 00:51
    #10

    Hej.
    Har i dagarna fått en leverans från Miniinthebox och pengarna 1971 kr. drogs från mitt konto.
    Leveransen kom efter ca 2 till 3 veckor och skulle då vara gratis enligt beställningen.
    Allt var i sin ordning tills några dagar senare då jag fick en faktura från UPS på ca 700 kr. ytterligare, och helt plötsligt kände jag mig lurad.
    Köpet jag gjort i vetskapen att det var ett bra pris blev på ett ögonblickk ett dyrt köp!!
    Med andra ord köp inget härifrån!!

  • kct
    Äldre 20 Oct 18:35
    #11

    Fick idag leveransen från Miniinthebox, som har ett väldigt brett och roligt sortiment. Och det är ju inte så dyrt det som finns där, MEN det blir väldigt dyrt när det skall betalas moms (25%) på varorna samt ev. andra kostnader beroende på vad du beställt. Se på tullverketshemsida,
    http://www.tullverket.se/innehallao/tjanster/avgiftsguiden/avgiftsguidenformular.4.3cf19d0112524cb00188000173.html
    samt att dessutom tar UPS ut en kostnad på minst 158 kr för hanteringen utav paketet och inregistreringen.
    Så mitt paket som ursprungligen kostade 663 kr, nu fick en total kostnad på
    984 KR
    alltså nästan 50% pålägg på priset.

    jag har beställt där 1 gång tidigare och då blev det inga extra kostnader, så det beror nog på hur noga de kollar samtliga försändelser i tullen.

    så så länge varade denna glädjen

  • Äldre 21 Oct 10:05
    #12

    Beställ från EU Tyskland eller UK så så slipper ni tull och moms.
    Många chinaleverantörer har stora lager i EU.

  • Äldre 22 Oct 01:39
    #13

    Jag gjorde en beställning för ca 400 kr från mininthebox i slutet av 2013.
    Den levererades med posten, kom fram som den skulle och inga extra avgifter tillkom.

  • LWL
    Äldre 6 Dec 22:00
    #14
    hej,

    jag vill varna alla för detta företag. Jag har tidigare lagt några ordrar som har haft varierande leveranstid, ibland upp till flera månader.

    Det stora problemet är att de hävdar att det är en svenskt hemsida, och man betalar ju i SEK. Jag gör ju affären med dem, ändå smyger de på eventuella tullavgifter på kunden. Detta står ingenstans på sidan. När man hävdar det så försöker de slingra sig. De erkänner inte. Detta är på det hela taget falskt tycker jag. 

    När jag sedan försökte avsluta mitt konto hos dem så gjorde de inte det...De avslutade bara mitt ärende... Skall du kommunicera med dem, kan du bara göra det via de ordrar du lagt; Detta innebär att när de vill avsluta ditt ärende/order så har du inget givet sätt att kommunicera dem längre.

    Kort och gott: Ha inget med dem att göra. Uppge aldrig kontaktuppgifter

    /HS
  • Äldre 21 Jan 19:54
    #15

    Hej jag hade tänkt att köpa ett ipad air skal med tangentbord från miniinthebox tycker ni att jag ska göra det eller inte?

  • Äldre 22 Jan 14:04
    #16
    Ebay har ännu mer, samt priserna är lika billiga där med, och då slipper du oönskade avgifter, osv...

    310,524 results for ipad air case
    http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0&_nkw=ipad+air+case&_frs=1
  • Äldre 14 Jun 10:47
    #17

    Hej! Lite sen svar och jag hoppas att du inte redan har beställt, för detta företag går inte att lita på. Jag själv provade att beställa, trots att jag hade sett inlägg och trådar om att vissa inte fått fram sina varor. Jag prövade lyckan endå liksom och hoppades att mitt paket skulle komma fram, men det gjorde det inte. Jag beställde lite bakredskap och smycken för sammanlagt ungefär 200kr, den 27 april la jag min beställning och betalade direkt, det stod att det kunde ta upp till 30 dagar att få sin beställning, det är nu den 14 juni och jag har inte sett röken av beställningen än. Jag har även försökt kontakta deras kundtjänst, sammanlagt har jag skickat tre mail, och de lovar att svara inom 24 timmar, men det är bara skitsnack. Beställ inte härifrån!

  • Äldre 9 Sep 14:21
    #18

    Har beställt o betalat men inte fått något.

    Omöjligt att få kontakt , enbart faq.

    " Handla inte här!!!"

  • Äldre 26 Jun 20:56
    #19

    Köp absolut inte!

    Köpte flera tillbehör till mina litiumbatterier, bl.a. en 3.7V laddnings pcb. Den blev så varm att själva lödningen släppte en komponent på pcbn vilket ledde till att det kortslöts (hade som tur ett skydd mot det då det inte är inbyggt i den.). Eftersom jag beställt fraktförsäkring så skickade dom en ny vara. 

    Det första paketet betalade jag 102,7 kr i hanterings- och momsavgifter (Det innehöll 5 olika saker till ett värde av 12.23 USD)


    Det andra paketet jag fick (det med en ny litiumbatteriladdare) behövde jag också betala 102,7 kr för, vilket jag fann konstigt då dess värde var mycket mindre (jag betalade ca 3 USD). Det som är viktigt att komma ihåg här är att paketets värde inte är vad du betalat för varorna i paketet utan det är vad det kostat för tillverkaren.

    Formeln för postnords avgift är "Paketets värde * 0.25 + 75" mao borde jag behövt betala runt 80 kr. Jag trodde först detta var postnord som blandat ihop paketen eller liknande, dock visade det sig på innehållsförteckningen att Miniinthebox skrivit rätt artikel dock att värdet på bara laddaren var 12.23 USD. Om tullverket eller postnord skulle märka detta så skulle du kunna få en böter och tullverket kan beslagta ditt paket. 
Svar på tråden Miniinthebox?