• lille Birger
    Äldre 4 Feb 17:48
    3904 visningar
    9 svar
    9
    3904

    Bjuda elak nalle på kalas?

    Hej!

    Min nalle vill ha födelsedagskalas i vår och han har redan börjat planera! Nallen går hos dagmamma 2 dagar i veckan och därför vill han bjuda de andra nallebjörnarna som går hos där. Nu är det så att det är en stökig nalle hos dagmamman som varit elak mot min nalle; hon har stört honom när han ska sova middag, kastat snöboll i ansiktet och mulat honom samt dragit honom i öronen, därför vill nallen helst inte bjuda henne på kalaset eftersom han är rädd att hon ska vara dum.



    Så hur ska vi göra, ska man låta nallen exkludera den stökiga nallen eller ska han bjuda alla på sitt kalas?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bjuda elak nalle på kalas?
  • Litet My
    Äldre 4 Feb 18:41
    #1

    Hahaha, kul ;)

  • lille Birger
    Äldre 4 Feb 19:49
    #2
    Litet My skrev 2014-02-04 18:41:30 följande:
    Hahaha, kul ;)
    Har du något konstruktivt att komma med?

    Nalle
  • Äldre 4 Feb 20:23
    #3

    Den elaka nallen blir ju inte snällare av att alla blir bjuden på kalas FÖRUTOM den elaka nalle. Eftersom nallarna är i åldern där de går hos dagmamma och sover middag så kan det vara bra att de vuxna hjälper till och styr upp kalaset så ingen blir utanför och visar barnen hur man ska vara. Vem som är den elaka nallen kan skifta fort i den åldern när man fortfarande sover middag.

  • Litet My
    Äldre 4 Feb 20:35
    #4

    Japp, tryck till den elaka nallen så stoppningen hamnar rätt och luddet i hjärnan flyttar lite på sig, sedan är den elaka nallen snäll igen. Annars kan jag rekommendera en 90 tvätt med torktumling så blir nallen med problem troligtvis ett mindre problem.

  • Äldre 4 Feb 20:36
    #5

    Nallen borde tänka på en annan nalles budskap, nämligen Bamses. Ingen blir snäll av att bli lämnad utanför. Så små nallar som du skriver om har väl dessutom många vuxna björnar med på kalaset som kan se till att inget dumt händer.

    Alternativt kan du eller din partner lite demonstrativt syssla med det här i hallen när nallen i fråga kommer på besök. Som varnande exempel, liksom.

    2.bp.blogspot.com/-i9HOuhhln1g/UOYQqk9vwZI/AAAAAAAAIIA/V9sbfz25AaM/s1600/100_8934b.jpg


    So say we all
  • Äldre 4 Feb 20:42
    #6
    Lady Namárië skrev 2014-02-04 20:36:58 följande:
    Nallen borde tänka på en annan nalles budskap, nämligen Bamses. Ingen blir snäll av att bli lämnad utanför. Så små nallar som du skriver om har väl dessutom många vuxna björnar med på kalaset som kan se till att inget dumt händer.

    Alternativt kan du eller din partner lite demonstrativt syssla med det här i hallen när nallen i fråga kommer på besök. Som varnande exempel, liksom.

    2.bp.blogspot.com/-i9HOuhhln1g/UOYQqk9vwZI/AAAAAAAAIIA/V9sbfz25AaM/s 1600/100_8934b.jpg
    Nja nallen borde följa de här björnarnas budskap istället


  • sextio­talist
    Äldre 4 Feb 20:50
    #7

    Nallar ska inte ha kalas, det är orättvist Skål

  • bustje­jen
    Äldre 5 Feb 08:14
    #8

    Jag tycker att nalle ska bjuda alla! Jag tror egentligen att den elaka nallen är lite förtjust i honom. Kärlek börjar alltid med bråk som det så fint heter i den åldern DrömmerHjärta

  • Äldre 6 Feb 09:47
    #9

    Den elaka nallen är kanske jättesnäll och gosig i innanmätet om man väl lär känna honom på djupet? Bjud in honom på ett alldeles eget kalas innan det stora kalaset; mata honom med extra måna snällpepparkakor och krama på honom lite. Det gör honom nog mildare och vänare i största allmänhet, tror jag. 0

Svar på tråden Bjuda elak nalle på kalas?