• Äldre 8 Feb 00:35
    14206 visningar
    9 svar
    9
    14206

    Progresteron, hur länge sköts din mens upp?

    Jag går nu på progresteron. Jag ska ta det i 30 dagar. Nu har jag haft stickningar i äggstockarna och ibland sticker det i livmoderhalstappen. Men ingen mens i sikte. Vi återförde ägget den 29. Så, nu till min fråga: Hur långtid tog det innan din mens kom? Kom den efter avslutad kur eller kom den innan? Vilken ruvardag var du på när mensen kom? Berätta! Jag vill veta! :)

  • Svar på tråden Progresteron, hur länge sköts din mens upp?
  • Äldre 8 Feb 04:50
    #1

    Med Lutinus kommer den aldrig förrän efter jag har slutat ta dem, ca 3-4 dagar senare.

  • Äldre 8 Feb 07:48
    #2

    Jag fick lite spottings näst sista dagen med progesteronet men jag hade mensvärk ytterligare några dagar innan. Sen kom mensen dagen efter jag slutade med proggisarna.

  • Äldre 8 Feb 07:53
    #3

    Visade sig testen positiva ändå?

  • Äldre 8 Feb 07:55
    #4

    Jag fick mens på testdagen dag 16, samma dag jag slutade med progesteronet. Så två senare än jag normalt skulle fått mens. Vet också att jag kände efter mycket under ruvardagarna. Hoppas det går bra för dig!

  • Äldre 8 Feb 12:43
    #5

    Testade negativt idag, ruvardag 10. Hoppet känns inte helt ute... Men nästan... Har annan värk än mensvärk... Så hoppas än... Även om hoppet känns lite ute...

  • Äldre 8 Feb 14:50
    #6

    Efter IVF rd 10,efter insemination 12 dar efter,men i ostimulerade cykler kan jag skjuta på mensen 4 dar med proggisar! Förvånad Enligt min gamla klinik är det ovanligt att proggisarna skjuter på mensen,de flesta som gått över tiden för normal lutealfas är gravida,men det får stå för dom.

  • Äldre 8 Feb 17:23
    #7
    Jag är bara jag skrev 2014-02-08 14:50:40 följande:

    Efter IVF rd 10,efter insemination 12 dar efter,men i ostimulerade cykler kan jag skjuta på mensen 4 dar med proggisar! Förvånad Enligt min gamla klinik är det ovanligt att proggisarna skjuter på mensen,de flesta som gått över tiden för normal lutealfas är gravida,men det får stå för dom.


    Jaså?? Ja... Då kanske det är du och jag som får stå för motsatsen! ;)
  • Tue 6 Apr 2021 11:43
    #8

    Hej, Jag är 34 och det här ät min första äl.stimulation. Efter FSH och LH sprutor har jag tagit nu Lutinus i två veckor, alla möjliga biverkningar i början, yrsel, illamående ont i bröstet, tråkigt humör.... men sedan blev det bättre.....idag är sista dag (dag 16 efter ÄL) inga mens och graviditetstestet är neg. :( hur många dagar efter behandling med Lutinus kan man fortsätta testa? Kan mensen komma samtidigt med behandlingen?

  • Tue 6 Apr 2021 19:57
    #9

    Ruvardag 10 har jag fått mens trots progesteron.

Svar på tråden Progresteron, hur länge sköts din mens upp?