• Jamku
    Äldre 16 Feb 22:50
    244773 visningar
    4246 svar
    -1 +1
    4246
    244773

    Varför hatar folk MP?

    För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Jamku
    Äldre 18 Feb 03:24
    #21
    Dina08 skrev 2014-02-17 10:45:03 följande:
    Det är nog bara SD:are som kan hata MP. Själv tycker jag att de behövs, trots att jag inte röstar på dem.
    MP behövs för Miljökampen men samtidigt sänker dom oss med andra prio, dom var inte så från början vad jag minns.
    Det är dessutom fler än SD som ogillar asylmissbruket, riksdagen hade en majoritet med M och S om det i många år.

    MP är faktiskt värst med detta att alla måste stanna, lite flummigt men så har deras talesmän också knarkat.
    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Jamku
    Äldre 18 Feb 03:25
    #22
    Miss Behave skrev 2014-02-17 12:35:49 följande:

    Min tanke med. Tror SD-are ogillar MP eftersom de är konkurrenter om 3-4 platsen (om än V också är påväg dit med) så förhoppningsvis hamnar sd på max 5:e platsen.

    MP är annars ett parti som borde få mer att säga till om. Allt för lite resurser har lagts på miljöarbete de senaste åren (och även åren dessförinnan).

    Ideologin bakom partiet är hänsyn och omtanke kring miljön. (inte hat och avsky till andra "raser").

    MP är inte mitt förstahandsval dock. Men i andra hand så..
    Hat och avsky till andra raser, vilka har det, SvP?
    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Jamku
    Äldre 18 Feb 03:27
    #23
    Krixx skrev 2014-02-17 16:06:16 följande:
    Enligt den logiken borde alla som kommer hit få stanna eftersom det är omiljövänligt att skicka tillbaka dem.

    Men det tror jag inte att SD-trollet som startade tråden vill. Han kanske inte är så intresserad av miljön...
    Jag tillhör inte SD alls och vill att det ska bli som förr med M och S för vi kan inte ha en öppen budget för asylinvandring, det kan ett barn förstå.
    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Äldre 19 Feb 23:51
    #24
    Litet My skrev 2014-02-17 16:51:05 följande:
    Är väl bara SD som hatar dem, precis som de hatar alla andra partier också utom SVP och dyl
  • Jamku
    Äldre 20 Feb 04:28
    #25
    gauda skrev 2014-02-19 23:51:03 följande:
    SD förhandlar med alla och de som hatar den dyra asyltrafiken bör hata MP
    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Äldre 20 Feb 12:35
    #26

    SD hatar miljöpartiet. Och miljöpartiet hatar SD. De är varandras motpoler i svensk politik.

    Det är människosynen som är varandras motsatser.

  • Jamku
    Äldre 21 Feb 05:42
    #27
    Franck skrev 2014-02-20 12:35:38 följande:
    SD hatar miljöpartiet. Och miljöpartiet hatar SD. De är varandras motpoler i svensk politik.

    Det är människosynen som är varandras motsatser.
    Ja MP vill ha öppna gränser men det vill inte riksdagen.
    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Äldre 22 Feb 21:42
    #28
    Jamku skrev 2014-02-21 05:42:47 följande:
    Ja MP vill ha öppna gränser men det vill inte riksdagen.
    Det är inte bara miljöpartiets mycket liberala invandringspolitik som får skon att klämma på en Sverigenazist, förlåt jag menar Sverigedemokrat. Det är också människosynen. Miljöpartiet tror på individen och på dess förmåga till goda handlingar. Sverigedemokraterna ser till den starkes rätt och ser medmänsklighet utanför den egna gruppen som ett hot.
  • Gert
    Äldre 22 Feb 22:28
    #29

    Miljöparti är endast stora för att de har ordet miljö i sitt partinamn. Folk läser miljöpartiet och tänker "Oh vad bra. Miljön är så viktigt så miljöpartiet måste rösta på." Om de hade hetat De Gröna eller något annat så hade de inte ens suttit i riksdagen med samma politik. Det säger allt om deras väljare.

  • effemg­ea
    Äldre 23 Feb 12:25
    #30
    Gert skrev 2014-02-22 22:28:40 följande:
    Miljöparti är endast stora för att de har ordet miljö i sitt partinamn. Folk läser miljöpartiet och tänker "Oh vad bra. Miljön är så viktigt så miljöpartiet måste rösta på." Om de hade hetat De Gröna eller något annat så hade de inte ens suttit i riksdagen med samma politik. Det säger allt om deras väljare.
    Hmm, vilken metod har du använt för att avläsa varför folk röstar på MP?

    Alltså - hur får du dina uppenbarelser?
Svar på tråden Varför hatar folk MP?