• Jamku
    Äldre 16 Feb 22:50
    243280 visningar
    4246 svar
    -1 +1
    4246
    243280

    Varför hatar folk MP?

    För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Äldre 4 Mar 08:40
    #91
    effemgea skrev 2014-03-04 08:36:34 följande:
    Det blir lite som i riksdagsdebatten där Björns Söder påpekade att SD är MP:s motpol i nästan allt och Åsa Romson instämde förtjust i sin replik.

    Egentligen skulle man kunna konstruera en politisk MP-SD skala som alternativ till höger-vänster-skalan.

    Problemet blir bara att samtliga de övriga partierna skulle hamna så pass nära MP att skalan inte blir relevant, fast däremot tror jag att det finns en del väljare som röstar på moderaterna som egentligen står närmare SD än MP.

    Framförallt den där sortens moderater som upplever att klimathotet bara är rappakalja medan hotet från ryssen är en realitet.
    Sverigedemokraterna är ett mittenparti, klart till vänster om Moderaterna. Miljöpartiet är utanför skalan.
  • effemg­ea
    Äldre 4 Mar 09:05
    #92
    Fagerlund skrev 2014-03-04 08:40:51 följande:
    Sverigedemokraterna är ett mittenparti, klart till vänster om Moderaterna. Miljöpartiet är utanför skalan.
    Antar att du syftar på höger-vänster-skalan. 

    Nja, det är väl svårare att placera in SD än MP på den skalan. Det var därför jag tog upp den alternativa skalan.

    Det finns någon tråd där någon undrar vad motsatsen till en feminist är - och det finns ju bara ett korrekt svar på den frågan: en icke-feminist.

    Men det lustiga är att MP och SD är varandras motsatser i så mycket att man nästan kan säga att en miljöpartist är motsatsen till en sverigedemokrat. 
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Äldre 4 Mar 09:47
    #93
    effemgea skrev 2014-03-04 09:05:25 följande:
    Antar att du syftar på höger-vänster-skalan. 

    Nja, det är väl svårare att placera in SD än MP på den skalan. Det var därför jag tog upp den alternativa skalan.

    Det finns någon tråd där någon undrar vad motsatsen till en feminist är - och det finns ju bara ett korrekt svar på den frågan: en icke-feminist.

    Men det lustiga är att MP och SD är varandras motsatser i så mycket att man nästan kan säga att en miljöpartist är motsatsen till en sverigedemokrat. 
    Jo, det stämmer. Dom smartaste hittar man inte i Miljöpartiet.
  • effemg­ea
    Äldre 4 Mar 10:21
    #94
    Fagerlund skrev 2014-03-04 09:47:27 följande:
    Jo, det stämmer. Dom smartaste hittar man inte i Miljöpartiet.
    Fast även där finns det ett motsatsförhållande, det krävs ett visst mått av (själv)-insikt för att kunna bedöma huruvida någon är smart eller inte.

    Själv tycker jag inte att det var så smart av dig att inte kunna förstå en enkel tidningstext i den här trådstarten 

    www.familjeliv.se/Forum-26-175/m72613476.html

    Jag blir inte heller särskilt imponerad av telepatiaktiviteter som innebär att man konstaterat hur många som innerst inne tycker vad de påstår sig tycka.

    Själv kan jag inte bedöma hur smarta miljöpartister är, men jag brukar förvånas över att så många sverigedemokrater inte kan skilja mellan ett nej och ett ja, inte vet skillnaden mellan kommun och stat och kommer fram till sina insikter med hjälp av paranormala aktiviteter.

    Jag skulle vilja sträcka mig så långt att jag påstår att om motsatsskalan SD-MP gäller i allt så har miljöpartiet de i särklass smartaste anhängarna.

    Problemet är bara att man inte kan utgå från att sambandet okunniga sverigedemokrater kunniga miljöpartister verkligen existerar.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Äldre 4 Mar 10:46
    #95
    effemgea skrev 2014-03-04 10:21:22 följande:
    Jag skulle vilja sträcka mig så långt att jag påstår att om motsatsskalan SD-MP gäller i allt så har miljöpartiet de i särklass smartaste anhängarna.


    Och inte minst den gamla godingen:
    ">






  • effemg­ea
    Äldre 4 Mar 11:07
    #96
    Fagerlund skrev 2014-03-04 10:46:03 följande:

     


    Och inte minst den gamla godingen:
    ">


    " rel="nofollow" target="_blank">




    Tja, jag skulle vilja påstå att det är en viss skillnad mellan ditt sätt att generalisera utifrån ett enstaka valt exempel och mitt sätt att göra detsamma.

    Skillnaden ligger i att jag utgår från dina inlägg eftersom det är du som upplever att miljöpartister är osmarta.

    Jag skulle vilja påstå att just oförmågan eller oviljan att förstå att det inte är särskilt smart att bygga argumentationen utifrån enskilda valda exempel kännetecknar sekten kring Åkesson.

    Vi har exempelvis avpixlat som väljer  ut enskilda exempel som sedan besökarna samfällt kommenterar och generaliserar kring.

    Vi har SD-klacken här på FL där du långt från är ensam om att bygga din argumentation dels på bristande läsförståelse, som i exemplet från Gästriketidningen, eller på paranormala upplevelser som när du uttalar dig om vad folk tycker innerst inne.

    Det gäller naturligtvis inte alla sverigedemokrater, men delar av sekten måste vara det mest vidskepliga och okunniga som Sverige överhuvudtaget kan visa upp.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Äldre 4 Mar 11:45
    #97
    Fagerlund skrev 2014-03-04 09:47:27 följande:
    Jo, det stämmer. Dom smartaste hittar man inte i Miljöpartiet.
    Faktum är att miljöpartiet har tillsammans med folkpartiet de mest välutbildade väljarna och företrädarna, alltså kan du inte komma med såna där ord.
    Du kan däremot säga såna saker om SD eftersom det faktiskt stämmer att deras väljare i högre utsträckning har sämre utbildning.
  • Äldre 4 Mar 20:04
    #98
    Ingram skrev 2014-03-04 11:45:17 följande:
    Faktum är att miljöpartiet har tillsammans med folkpartiet de mest välutbildade väljarna och företrädarna, alltså kan du inte komma med såna där ord.
    Du kan däremot säga såna saker om SD eftersom det faktiskt stämmer att deras väljare i högre utsträckning har sämre utbildning.
    Och va har du fått den informationen från

  • Äldre 4 Mar 20:05
    #99
    gauda skrev 2014-03-04 20:04:42 följande:
    Och va har du fått den informationen från

    Orkar inte engagera mig allt för mycket just nu men här har du en av många undersökningar på området: www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/SD-politikerna-mest-lika-sina-valjare/
  • Äldre 4 Mar 20:12

    Jag visste inte att folk hatade MP faktiskt, det är ju trots allt landets tredje största parti så allt för illa omtyckt kan de ju inte vara.

Svar på tråden Varför hatar folk MP?