• Jamku

    Varför hatar folk MP?

    För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Hummelnr12
    Gert skrev 2014-03-11 20:39:32 följande:
    Gustav Fridolin gör som sossar brukar göra. Festar upp riksdagens pengar och beter sig som en gris när han är full som ett svin.

    www.expressen.se/nyheter/fridolins-fylla-visa.../
    Tja han ljuger inte i tv i alla fall. Eller rättare sagt han har inte fastnat med handen i kakburken ännu som allas Jimmie har gjort.

    www.aftonbladet.se/kultur/article18475875.ab
    Sällan studsar en termos
  • kenneth768768
    Ingram skrev 2014-03-11 20:04:30 följande:
    Ja det sa jag också...men jag sa väl aldrig att det inte var en viktig fråga eller hur? jag bara sa att det finns viktigare frågor.
    förvisso, men har man inga vallöften om en sak ligger det väl VÄLDIGT långt ner...van som man är att se vallöften av typen "vi sossar vill att det ska finnas butler i tunnelbanan":)

    jag tänker lite att MP har beröringsskäck kring problematiken kring invandring, bättre att inga låtsas om liksom...det finns viktigare frågor, nothing to see here!
  • kenneth768768
    Hummelnr12 skrev 2014-03-11 21:04:17 följande:
    Tja han ljuger inte i tv i alla fall. Eller rättare sagt han har inte fastnat med handen i kakburken ännu som allas Jimmie har gjort.

    www.aftonbladet.se/kultur/article18475875.ab
    sen undrar man ju lite hur mkt det grävs eftersom typ hälften av journalisterna är MP:are...

    Vad är det för sannolikhet för följande 2 påhittade satser från aftonbladets redaktion?

    1. "Nu ska jag FAN hitta ngt smaskigt på Jimmy!"
    2. "Nu ska jag FAN hitta ngt smaskigt på Fridolin!"
  • Hummelnr12
    kenneth768768 skrev 2014-03-11 21:11:32 följande:
    sen undrar man ju lite hur mkt det grävs eftersom typ hälften av journalisterna är MP:are...

    Vad är det för sannolikhet för följande 2 påhittade satser från aftonbladets redaktion?

    1. "Nu ska jag FAN hitta ngt smaskigt på Jimmy!"
    2. "Nu ska jag FAN hitta ngt smaskigt på Fridolin!"
    Tja den alltom hatade kvällspressen grävde ju fram skit om Fridolin?

    Sen ger man sig på den tredje statsmakten media så får man vara beredd på att skit grävs fram.
    Sällan studsar en termos
  • kenneth768768
    Hummelnr12 skrev 2014-03-11 21:18:03 följande:
    Tja den alltom hatade kvällspressen grävde ju fram skit om Fridolin?

    Sen ger man sig på den tredje statsmakten media så får man vara beredd på att skit grävs fram.
    Vem hatar kvällspressen?

    Ja som du säger så grävs det antagligen betydligt mer om Jimmy. Det var min poäng.

    Vad menar du med "ger sig på den tredje statsmakten", du menar att det var nån form av händelse som initierade att media började gräva fram skit om SD? Isf vilken?
  • Ingram
    Gert skrev 2014-03-11 21:02:24 följande:
    Jo, sverigedemokrater får ha ett privatliv. Ett diskriminerande sådant förstås. Till exempel att de inte blir serverade på restauranger, att de blir utkastade för sina politiska uppfattningar. Trevligt land vi lever i.
    Vägra servera människor för sina åsikter är inte lagligt så alltså inte okej, sen vet jag inte vad du menar med att de blir utkastade för sina politiska uppfattningar. Du kanske vill berätta?
    Är det i privata situationer så förstår jag det, jag skulle inte bjuda hem en Sverigedemokrat på middag men i det offentliga rummet ska det ju inte hända.
  • Ingram
    kenneth768768 skrev 2014-03-11 21:09:26 följande:
    förvisso, men har man inga vallöften om en sak ligger det väl VÄLDIGT långt ner...van som man är att se vallöften av typen "vi sossar vill att det ska finnas butler i tunnelbanan":)

    jag tänker lite att MP har beröringsskäck kring problematiken kring invandring, bättre att inga låtsas om liksom...det finns viktigare frågor, nothing to see here!
    MP:S huvudfråga är inte invandring, men ska vi tala om partiet som har det som huvudfråga så bör man ju inte rösta på dem heller då de bara har floskler och inga praktiskta förslag.
    Vill man ta tag i invandringen ska man absolut inte rösta på SD men återigen, jag tycker det finns betydligt viktigare frågor att få bukt med samtidigt som jag också tycker att man bör göra något åt integrationen.
  • Hummelnr12
    kenneth768768 skrev 2014-03-11 21:20:35 följande:
    Vem hatar kvällspressen?

    Ja som du säger så grävs det antagligen betydligt mer om Jimmy. Det var min poäng.

    Vad menar du med "ger sig på den tredje statsmakten", du menar att det var nån form av händelse som initierade att media började gräva fram skit om SD? Isf vilken?
    Den tredje stadsmakten brukar media kallas, SD har på alla möjligavis "utmanat" dem dels genom avpixlat, fria tider? (heter den så?) fler talet av de som röstar på SD och flertalet av de som hänger här är av den övertygelsen att kvällspressen är ute efter dem. Ja så är kanske fallet. 

    Som sagt man skall inte utmana den tredje stats makten se på Nixon det fick han äta upp. Häxjakten på Sahlins Toblerone och blöjor, osv osv. Man är ganska naiv om man inte inser att media spelar en oerhört stor roll i dessa val, jag är ganska övertygad om att gemene Svensson gör sitt val utifrån det de läser i media. De flesta läser inte de olika partiernas partiprogram.
    Sällan studsar en termos
  • gauda
    Ingram skrev 2014-03-11 20:42:26 följande:
    Detta var under hans tid som riksdagsledamot, när han var Sveriges yngast, och personer har ett privatliv vilket de också borde få ha.
    Det finns betydligt allvarligare saker politiker har gjort, typ kallat folk hora samma kväll de går omkring med järnrör, snattat alkohol eller fifflat med ekonomi.
  • gauda
    Gert skrev 2014-03-11 20:53:49 följande:
    Det går alltid att skylla på en massa saker. Att han var en riksdagsledamot gör inte saken bättre precis. Och jag tycker att en lärare ska kunna behärska sig själv. Svagt, mycket svagt av Fridolin.

    Sverigedemokrater får inte ha ett privatliv. Dessutom det där med järnrör. Fel, bara fel. Aluminiumrör ska det vara.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?