• Jamku
    Äldre 16 Feb 22:50
    243256 visningar
    4246 svar
    -1 +1
    4246
    243256

    Varför hatar folk MP?

    För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Äldre 14 Mar 23:28

    Jag hatat dom inte men röstar inte På dem Längre då jag inte håller med dem i vissa punkter ...

  • Äldre 14 Mar 23:55
    Tinzii3 skrev 2014-03-14 23:28:47 följande:
    Jag hatat dom inte men röstar inte På dem Längre då jag inte håller med dem i vissa punkter ...
  • Äldre 15 Mar 00:23

    För mycket droger inom partiet, en extremt svenskfientlig politik, att dom vill motverks både industrin och landsbygden, att dom när Ryssland knackar på dörren pratar om "ickevålds försvar" Att dom drivs av verklighetsfrånvända visioner snarare än att analysera verkligheten.

    Dom hatas nog väldigt mycket för att dom kallar sig för ett miljöparti trots att dom i faktiskt politik motverkar miljön, inte minst genom massinvandringspolitiken (MP förespråkar sjukt nog öppna gränser och stora befolkningar)

    Jag tror dom flesta hatar MP, åtminstone dom som har någon form av utbildning. Nu är det lyckligtvis väldigt få som röstar på detta lilla extremistiska parti och då endast okunniga unga kvinnor boendes i storstad, typ som denna:



    Sen så är det väldigt hög kriminalitet inom partiet, interna motsättningar osv. Att Romson, Ferm och Fridolin alla är droganvändare bidrar givetvis till den välförtjänta hippie-stämpeln partiet dras med.

    Det finns såklart mycket att säga om detta kontroversiella parti. Men man ska ha klart för sig att 93% av svenskarna förkastar deras trams, och det oavsett hur mycket media exponerar dess kletiga avföring i statlig television.
  • Äldre 15 Mar 10:41
    Elin W skrev 2014-03-15 00:23:47 följande:
    Jag tror dom flesta hatar MP, åtminstone dom som har någon form av utbildning. Nu är det lyckligtvis väldigt få som röstar på detta lilla extremistiska parti och då endast okunniga unga kvinnor boendes i storstad, typ som denna:
    Elin, där har du fel, eftersom miljöpartiets väljare är de väljare som har högst utbildning av alla partiers väljare tillsammans med Folkpartiet.
    Människor som ofta har lägre utbildning röstar på SD eller V i en större utsträckning, alltså inte MP, bara för att upplysa dig litegrann om hur verkligheten ser ut.
  • Äldre 15 Mar 14:43
    Ingram skrev 2014-03-15 10:41:28 följande:
    Elin, där har du fel, eftersom miljöpartiets väljare är de väljare som har högst utbildning av alla partiers väljare tillsammans med Folkpartiet.
    Människor som ofta har lägre utbildning röstar på SD eller V i en större utsträckning, alltså inte MP, bara för att upplysa dig litegrann om hur verkligheten ser ut.
    Men elin w säger inget om utbildningsnivån INOM MP.

    Hon menar av att de som hatar MP (och alltså är icke-MP) så är det en hög utbildningsnivå i snitt.

    Dvs, du svarade på nånting annat.
  • Äldre 15 Mar 14:53
    kenneth768768 skrev 2014-03-15 14:43:30 följande:
    Men elin w säger inget om utbildningsnivån INOM MP.

    Hon menar av att de som hatar MP (och alltså är icke-MP) så är det en hög utbildningsnivå i snitt.

    Dvs, du svarade på nånting annat.
    Det finns ingen bevisning för att människor som "hatar MP" skulle ha hög utbildning eller vara intelligenta, däremot håller en majoritet av svenska folket inte med MP och det gäller iofs alla partier.
  • Äldre 15 Mar 15:08
    Ingram skrev 2014-03-15 10:41:28 följande:
    Elin, där har du fel, eftersom miljöpartiets väljare är de väljare som har högst utbildning av alla partiers väljare tillsammans med Folkpartiet.
    Människor som ofta har lägre utbildning röstar på SD eller V i en större utsträckning, alltså inte MP, bara för att upplysa dig litegrann om hur verkligheten ser ut.
    Alla utbildningar är inte likvärdiga. Massor av poäng på socionomkurser ger ingen kompetens dom kan jämföras med naturvetenskap.
  • Äldre 15 Mar 15:15
    Fagerlund skrev 2014-03-15 15:08:21 följande:
    Alla utbildningar är inte likvärdiga. Massor av poäng på socionomkurser ger ingen kompetens dom kan jämföras med naturvetenskap.
    Att ha läst till socionom ger såklart kompetens, precis som det ger om man läser statsvetenskap, marknadsföring eller ekonomi.
    Såklart är utbildningar olika och det är olika klass på utbildningar från olika skolor, men generellt så säger högre studier något om en människa.
    Sedan kan en person vara hur intelligent som helst och totalt sakna utbildning också, men ska vi tala generellt så är det så att utbildning säger något.
  • Äldre 15 Mar 15:21

    Jag hatar inte MP men jag röstar inte på dem. Min uppfattning är att partiet och deras anhängare är stadsbor som vill avfolka landsbygden.


    Jag glimmar som Guld och är vacker som en Ros
  • Äldre 15 Mar 15:42
    Ingram skrev 2014-03-15 14:53:02 följande:
    Det finns ingen bevisning för att människor som "hatar MP" skulle ha hög utbildning eller vara intelligenta, däremot håller en majoritet av svenska folket inte med MP och det gäller iofs alla partier.
    den får väl elin w presentera isf, hon som tog upp det, jag bara förtydligade vad hon sa.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?