• Jamku
    Äldre 16 Feb 22:50
    244520 visningar
    4246 svar
    -1 +1
    4246
    244520

    Varför hatar folk MP?

    För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Äldre 16 Mar 12:20
    Gert skrev 2014-03-16 12:13:35 följande:
    Vad har du för belägg att det är ovanligt att ingen studerar efter grundskolan?

    Flumskolan är sossarnas och Flumpartiets Jan Björklunds fel. Vad mer behöver man veta än Pisarapporten? Sjävklart har ju även jag gått i skolan, då i sosseskolan. Riktigt flummigt var det.
    Okej jag har arbetat i skolan i över tjugo år så att det skulle vara ovanligt att inte skulle studera efter grundskolan har jag ganska goda belägg för. 

    Jag har också gått i skolan under socialdemokratiskt styre även i borgerligt styre så jäkla flummigt var det inte. Problemet ligger inte i flummet problemet ligger i administration inte i lärarnas metoder. Mmmmm PISA är ett lysande exempel på vad som händer när du lägger administration i stället för undervisning. Vilket inte har ett dugg med att göra med vad lärarna lär ut. 
    Sällan studsar en termos
  • Gert
    Äldre 16 Mar 12:39
    Hummelnr12 skrev 2014-03-16 12:20:12 följande:
    Okej jag har arbetat i skolan i över tjugo år så att det skulle vara ovanligt att inte skulle studera efter grundskolan har jag ganska goda belägg för. 

    Jag har också gått i skolan under socialdemokratiskt styre även i borgerligt styre så jäkla flummigt var det inte. Problemet ligger inte i flummet problemet ligger i administration inte i lärarnas metoder. Mmmmm PISA är ett lysande exempel på vad som händer när du lägger administration i stället för undervisning. Vilket inte har ett dugg med att göra med vad lärarna lär ut. 
    Så du utgår från dina egna erfarenheter när du påstår att det är ovanligt att ingen studerar efter grundskolan.

    Har du jobbat på alla skolor i hela landet och känner du alla elever i hela Sverige så att du vet att det är ovanligt att ingen studerar vidare efter grundskolan?
  • Äldre 16 Mar 12:54
    Gert skrev 2014-03-16 12:39:14 följande:
    Så du utgår från dina egna erfarenheter när du påstår att det är ovanligt att ingen studerar efter grundskolan.

    Har du jobbat på alla skolor i hela landet och känner du alla elever i hela Sverige så att du vet att det är ovanligt att ingen studerar vidare efter grundskolan?
    88.1 % av de elever som kommer in på sina betyg på gymnasiet. Det är för mig en ganska hög siffra du är kanske av en annan åsikt?? 

    Så ja ganska ovanligt är det. Visst det går väl att se det som en katastrof att inte alla kommer in första året de söker. 

    Det är bara att söka på skolverkets hemsida finns hur mycket info som helst.
    Sällan studsar en termos
  • Äldre 16 Mar 14:19
    Gert skrev 2014-03-16 12:39:14 följande:
    Så du utgår från dina egna erfarenheter när du påstår att det är ovanligt att ingen studerar efter grundskolan.

    Har du jobbat på alla skolor i hela landet och känner du alla elever i hela Sverige så att du vet att det är ovanligt att ingen studerar vidare efter grundskolan?
    Frågan är vad du går på? du som inte tycker man ska titta på statistik, så vad baserar du din åsikt på?
    Vad är egentligen flumskola för något? 
    Sverige ligger högt på listorna över de länder med mest välutbildade personer per capita bara så du vet, men du kanske inte tror på det eftersom du inte litar på statistik.
  • effemg­ea
    Äldre 16 Mar 15:51

    Björklund brukar ofta tala om flumskola och syftar  väl då på den socialt inriktade skolan som betonade relationer på bekostnad av kunskapsinlärning.

    Man kan ju hoppas att han är medveten om att motsättningen mellan lärare som arbetar med relationer och de som arbetar med att förmedla kunskaper mest är en konstruktion och att relationell pedagogik är en förutsättning för verklig kunskapsförmedling.


    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Äldre 20 Mar 15:53
    Hummelnr12 skrev 2014-03-16 09:33:33 följande:
    På tal om utbildning så är Åsa Romson den förste politikern på 40 år som har en doktorsexamen. 
    Vad spelar det för roll? Hon är enligt de uppgifter jag fått professor i miljörätt, jurist alltså och inte naturvetare. Det innebär att hon förmodligen har goda kunskaper om miljöbalken och lagstiftningens uppbyggnad inte att hon vet mer än andra när det gäller teknik och naturvetenskap.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Äldre 20 Mar 16:06
    Faber skrev 2014-03-20 15:53:14 följande:
    Vad spelar det för roll? Hon är enligt de uppgifter jag fått professor i miljörätt, jurist alltså och inte naturvetare. Det innebär att hon förmodligen har goda kunskaper om miljöbalken och lagstiftningens uppbyggnad inte att hon vet mer än andra när det gäller teknik och naturvetenskap.
    Precis, vad spelar det för roll att hon inte har mer kunskap i teknik eller naturvetenskap än andra?
  • Gert
    Äldre 20 Mar 17:59

    Min uppfattning är att det är fler invandrare som gillar Sverigedemokraterna än Miljöpartiet. Så det är konstigt att Miljöpartiet vill ha fri invandring. De bygger sin egen grav kan man säga.

  • Äldre 20 Mar 20:19
    Gert skrev 2014-03-20 17:59:56 följande:
    Min uppfattning är att det är fler invandrare som gillar Sverigedemokraterna än Miljöpartiet. Så det är konstigt att Miljöpartiet vill ha fri invandring. De bygger sin egen grav kan man säga.
    Din uppfattning är just din uppfattning...inget vi andra lever efter!
  • Äldre 21 Mar 13:45
    Ingram skrev 2014-03-20 16:06:57 följande:
    Precis, vad spelar det för roll att hon inte har mer kunskap i teknik eller naturvetenskap än andra?
    Det spelar roll därför att hon svamlar om olika miljö och energifrågor och försöker ge ett intryck av att hon vet vad det handlar om då hon egentligen inte gör det. Det är att missleda väljarkåren.
    *Politiskt korrekt sidfot*
Svar på tråden Varför hatar folk MP?