• Jamku

    Varför hatar folk MP?

    För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • grind

    MP är partiet för de som bara går efter känslorna utan att tänka på Sveriges bästa.

  • Klotjohan
    mr me skrev 2014-04-03 11:58:39 följande:
    Fast nu handlar det inte om några små partiföreningar som "löper amok", det handlar om två ganska viktiga exploateringsprojekt i Stockholm där Miljöpartiet röstat ja till att förstöra värdefulla naturområden. Det rör sig dessutom om något som inträffat med kort mellanrum i två olika Stockholmskommuner.

    Dessutom, på toppen av att Miljöpartiet röstat ja till miljöförstörelsen, så har man samtidigt gått ut i media och ljugit sina väljare rakt upp i ansiktet och hävdat att man är emot det man i själva verket röstat för.

    Så försök inte att sopa detta mytomana beteende under mattan, för då bevisar du bara att du är en precis lika god (dålig) miljöpartistisk kålsupare själv.
    Jag lämnade MP för flera år sedan. 
  • Andrers

    Miljöpartiet det sista partiet man skal rösta på om  man vill värna om miljön. De vill satsa på kvacksalveri och pseudovetenskap och de vill föra en knasig ekonomisk politik. Detta kommer att medföra att vi inte har råd att ta hänsyn till miljön om vi inte är beredda att sänka vår standard till nära noll.

    Om folk fick reda på vad MP verkligen står för så skulle de åka ur riksdagen . 

  • edwin47

    Alldeles för många gillar MP. Ett extermt aktivistparti, på demokratiskalan, definitivt nedanför ett äckelparti som SD. Just sayi´n. :)

  • themia
    Andrers skrev 2014-04-05 01:42:12 följande:
    Miljöpartiet det sista partiet man skal rösta på om  man vill värna om miljön. De vill satsa på kvacksalveri och pseudovetenskap och de vill föra en knasig ekonomisk politik. Detta kommer att medföra att vi inte har råd att ta hänsyn till miljön om vi inte är beredda att sänka vår standard till nära noll.

    Om folk fick reda på vad MP verkligen står för så skulle de åka ur riksdagen . 
    Nu har du säkert hunnit läsa partiprogrammet, som jag länkade till dig.
    Berätta vilket avsnitt du stör dig på mest.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd
  • Fagerlund
    themia skrev 2014-04-05 17:42:31 följande:
    Nu har du säkert hunnit läsa partiprogrammet, som jag länkade till dig.
    Berätta vilket avsnitt du stör dig på mest.
    Det här är väldigt intressant! Ett parti, Miljöpartiet till exempel, ska bedömas efter vad som står i deras partiprogram. Samma gäller naturligtvis Sverigedemokraterna.
  • Andrers
    themia skrev 2014-04-05 17:42:31 följande:
    Nu har du säkert hunnit läsa partiprogrammet, som jag länkade till dig.
    Berätta vilket avsnitt du stör dig på mest.
    Jag har faktiskt läst partiprogrammet förut. Det är inte partiprogrammet som det är fel på.  Det enda felet med partiprogrammet är att det är så vagt att det går att tolka på ett mindre bra sätt.  Jag vet inte om detta är medvetet.

    Problemet med miljöpartiet är att de enskilda politikerna skiter i både partiprogram och vad språkrören säger. Fundera lite på varför de kallas språkrör istället för partiledare! I och med att de kallas språkrör så kan de enskilda politikerna tänka och rösta efter eget huvud  och det blir inte alltid så bra. 

    Om du tror att man kan läsa partiprogrammet och lyssna på språkrören för att få reda på vad  miljöpartiet står för så blir du blåst. 

    Språkrören säger bara sådant som inte är kontroversiellt och inte stöter bort väljare. De knasiga idéerna kommer fram sedan när deras politiker blivit valda och då är det försent.

    Det är otroligt naivt att gå på detta med partiprogrammet.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?