• Jamku
    Äldre 16 Feb 22:50
    243333 visningar
    4246 svar
    -1 +1
    4246
    243333

    Varför hatar folk MP?

    För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Äldre 7 Apr 09:10
    Fagerlund skrev 2014-04-06 22:44:12 följande:
    Det här är väldigt intressant! Ett parti, Miljöpartiet till exempel, ska bedömas efter vad som står i deras partiprogram. Samma gäller naturligtvis Sverigedemokraterna.
    Jag håller inte med om det. Partiet skall bedömas efter hur man kan förvänta sig att deras politiker kommer att agera och det gör analysen svårare.

    Detta problem är störst med våra två mest extrema riksdagspartier. SD och MP. Media har granskat SD så mycket att det inte borde vara någon som inte vet vad SD står för. Därför tror jag att de flesta som röster på SD vet vad de röstar på.

    Men media granskar inte miljöpartiet alls. Det beror förmodligen på att de flesta journalister är miljöpartister och därför är partiska. Jag tror att det bara är några procent av miljöpartiets väljare som skulle rösta på MP om de visste vad de stod för. Media sviker oss när de inte granskar miljöpartiet på samma sätt som de granskar SD.

    Folk dom bara tittar på partiledardebatter för att ta reda på vilket parti de skall rösta på blir blåsta. Man måste ta reda på vad de olika politikerna står för och hur de agerar för att kunna välja rätt. Det är extra viktigt när det gäller miljöpartiet eftersom de inte har någon partipiska. De skäller lite på de politiker som gör som de vill men inget händer. 
  • Äldre 7 Apr 09:19
    themia skrev 2014-04-02 23:26:37 följande:
    Mycket enkelt, det är bara att läsa (för du kan väl läsa?)

    www.mp.se/om/partiprogram
    Du är både okunnig , tyken  och naiv. Jag tänker på ditt nedlåtande "Du kan väl läsa"

    Jag har läst partiprogrammet och jag har lyssnat på språkrören, men till skillnad fån dig så förstår jag att man måste gräva djupare för att förstå vad partiet står för. Jag tycker att du är otroligt naiv.

    Tor du på SD:S partiprogram? Det lär inte vara rasistiskt. Men jag har inte läst det.  Men där gäller samma princip. Pratprogrammet får inte innehålla sådant som kan stöta bort väljare.
  • Äldre 7 Apr 09:29

    Det finns väldigt mycket skit man hittar när man gräver lite i miljöpartiet. Det är inte bara Pernilla Hagberg som tror på allt knepigt som går att tro på. Pernilla fick lite skäll från ledningen men sedan hände inget ting. De beror på att hennas knasiga idéer har ganska stor spridning i detta extremistiska parti. 

    Det finns många politiker i miljöpartiet som lever på kvacksalveri. Det betyder att de faktiskt lura av folk pengar genom att sälja bluffmedicin. Detta sker helt öppet och de välkomnas i partiet

    En röst på miljöpartiet är en röst på humbug , knasiga idéer och enormt slöseri av pengar på dåligt genomtänkta investeringar. 

    Om de som röstar på MP verkligen visste vad de stod för så skulle de åka ur riksdagen. De som röstar på MP har förmodligen inte samma åsikter som miljöpartiets medlemmar och politiker.

  • Äldre 7 Apr 09:36
    Andrers skrev 2014-04-07 08:57:55 följande:
    Det är otroligt naivt att gå på detta med partiprogrammet.
    Naturligtvis måste man gå efter partiprogrammet. Det är det som definierar partiet och det är det som innehåller de grundläggande värderingar medlemmarna ställer upp på, även om det förstås alltid går att hitta något som varje medlem hade velat ändra på.

    Ändå, partiprogrammet har stötts och blötts på partikongresser och allt vad man kallar dem och har röstats igenom såsom det som skall vara det medlemmarna vill uppnå. Det är den källan man bör använda i första hand när man studerar ett parti, vilket parti som helst.
  • Äldre 7 Apr 10:03
    Andrers skrev 2014-04-07 09:19:10 följande:
    Du är både okunnig , tyken  och naiv. Jag tänker på ditt nedlåtande "Du kan väl läsa"

    Jag har läst partiprogrammet och jag har lyssnat på språkrören, men till skillnad fån dig så förstår jag att man måste gräva djupare för att förstå vad partiet står för. Jag tycker att du är otroligt naiv.

    Tor du på SD:S partiprogram? Det lär inte vara rasistiskt. Men jag har inte läst det.  Men där gäller samma princip. Pratprogrammet får inte innehålla sådant som kan stöta bort väljare.
    Och du är väldigt slarvig med dina omdömen.
    Jag är möjligen "tyken" men jag är verkligen inte okunnig eller naiv.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd
  • Äldre 7 Apr 10:04
    Mentat skrev 2014-04-07 09:36:47 följande:
    Naturligtvis måste man gå efter partiprogrammet. Det är det som definierar partiet och det är det som innehåller de grundläggande värderingar medlemmarna ställer upp på, även om det förstås alltid går att hitta något som varje medlem hade velat ändra på.

    Ändå, partiprogrammet har stötts och blötts på partikongresser och allt vad man kallar dem och har röstats igenom såsom det som skall vara det medlemmarna vill uppnå. Det är den källan man bör använda i första hand när man studerar ett parti, vilket parti som helst.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd
  • Äldre 7 Apr 10:27
    Andrers skrev 2014-04-07 08:57:55 följande:
    Jag har faktiskt läst partiprogrammet förut. Det är inte partiprogrammet som det är fel på.  Det enda felet med partiprogrammet är att det är så vagt att det går att tolka på ett mindre bra sätt.  Jag vet inte om detta är medvetet.

    Problemet med miljöpartiet är att de enskilda politikerna skiter i både partiprogram och vad språkrören säger. Fundera lite på varför de kallas språkrör istället för partiledare! I och med att de kallas språkrör så kan de enskilda politikerna tänka och rösta efter eget huvud  och det blir inte alltid så bra. 

    Om du tror att man kan läsa partiprogrammet och lyssna på språkrören för att få reda på vad  miljöpartiet står för så blir du blåst. 

    Språkrören säger bara sådant som inte är kontroversiellt och inte stöter bort väljare. De knasiga idéerna kommer fram sedan när deras politiker blivit valda och då är det försent.

    Det är otroligt naivt att gå på detta med partiprogrammet.
    Så bra att du läst partiprogrammet, det hedrar dig.

    Men dina kommentarer är färgade av förutfattade meningar.
    Vad har du t.ex. för belägg för att de enskilda politikerna (som jag själv t.ex) "skiter i partiprogrammet"?

    Språkrören kallas så för att de är partiets främsta företrädare, som har till uppgift att föra fram partiets politik, men de är inte partiledare, vilket betyder att de inte har någon särställning bland partimedlemmarna.

    Att "knasiga" idéer kan komma fram här och där händer i alla partier, och beror på att det är omöjligt att skriva ett totalt heltäckande program. Vi har ju sett många exempel på "knasiga idéer" bland företrädare för SD, som lett till uteslutningar.

    Kan du förklara vad du menar med att det är "naivt" att ställa upp på MP:s partiprogram?
     
    Är det naivt är värna om framtiden för våra barnbarn och möjligheterna att leva på jorden?
    Är det naivt att tro på en levande demokrati?
    Är det naivt att anse att alla människor har lika värde, och samma rätt att försörja sig som alla andra?

    Om du tycker det, då kan jag erkänna att jag är naiv.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd
  • Äldre 7 Apr 10:48
    themia skrev 2014-04-07 10:27:11 följande:
    Om du tycker det, då kan jag erkänna att jag är naiv.
    Energipolitiken är direkt naiv i det att man inbillar sig att man kan ersätta kärnkraften med sol, vind och vågkraft plus en del sparande. Så kul är det inte att betala elräkningar att man gör det för nöjes skull. De flesta som har elvärmda bostäder har säkerligen redan kompletterat med värmeväxlare. Sol och vind har den grundläggande svagheten att vi inte har någon metod att lagra den energin från juli till januari, då vi behöver den som mest.

    Om (mp) hade tagit klimathotet på allvar skulle de givetvis ha förordat att vi bygger nya kärnkraftverk och satsar på att låta den förnybara energi vi kan få fram gå till att ersätta fossila bränslen i första hand.
  • Äldre 7 Apr 10:55
    Mentat skrev 2014-04-07 10:48:01 följande:
    Energipolitiken är direkt naiv i det att man inbillar sig att man kan ersätta kärnkraften med sol, vind och vågkraft plus en del sparande. Så kul är det inte att betala elräkningar att man gör det för nöjes skull. De flesta som har elvärmda bostäder har säkerligen redan kompletterat med värmeväxlare. Sol och vind har den grundläggande svagheten att vi inte har någon metod att lagra den energin från juli till januari, då vi behöver den som mest.

    Om (mp) hade tagit klimathotet på allvar skulle de givetvis ha förordat att vi bygger nya kärnkraftverk och satsar på att låta den förnybara energi vi kan få fram gå till att ersätta fossila bränslen i första hand.
    Detta är helt sant, men eftersom hela Miljöpartiet har sitt ursprung i Greenpeace och deras fanatiska kamp mot kärnkraft så kommer det aldrig ske.
  • Äldre 7 Apr 18:28
    themia skrev 2014-04-07 10:27:11 följande:
    Så bra att du läst partiprogrammet, det hedrar dig.

    Men dina kommentarer är färgade av förutfattade meningar.
    Vad har du t.ex. för belägg för att de enskilda politikerna (som jag själv t.ex) "skiter i partiprogrammet"?

    Språkrören kallas så för att de är partiets främsta företrädare, som har till uppgift att föra fram partiets politik, men de är inte partiledare, vilket betyder att de inte har någon särställning bland partimedlemmarna.

    Att "knasiga" idéer kan komma fram här och där händer i alla partier, och beror på att det är omöjligt att skriva ett totalt heltäckande program. Vi har ju sett många exempel på "knasiga idéer" bland företrädare för SD, som lett till uteslutningar.

    Kan du förklara vad du menar med att det är "naivt" att ställa upp på MP:s partiprogram?
     
    Är det naivt är värna om framtiden för våra barnbarn och möjligheterna att leva på jorden?
    Är det naivt att tro på en levande demokrati?
    Är det naivt att anse att alla människor har lika värde, och samma rätt att försörja sig som alla andra?

    Om du tycker det, då kan jag erkänna att jag är naiv.
    Du anklagar mig för att ha svårt att läsa men du läser fel när du läser det jag skrivit! Därför svarar du på fel fråga.  Det är något som är typiskt för politiker. Kan du svara på varför miljöpartiet tillåter personer som lever på humbug att bli politiker? Kan du förklara varför ni tillåter era politiker att agera tvärs emot partiprogrammet. Varför tillåter ni att era politiker arbeta för homeopati trots att det är emot det som står i partiprogrammet. .  Försök läsa det jag skriver nästa gång  du svarar "Du är väl läskunnig"  Kommer du ihåg den repliken. 
Svar på tråden Varför hatar folk MP?