• Jamku

    Varför hatar folk MP?

    För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Leonard Cohen

    När man trodde att fylleri, droger och dekadens fyllt upp sin kvot inom skandal-partiet så hände det plötsligt igen. Miljöpartisten Eva Öberg rattade likt många av sina kollegor sitt fordon under rusets påverkan.

    Usch! Jag, frågar igen, vilka röstar på detta parti egentligen?

    www.olandsbladet.se/index.php&id=23282&PHPSESSID=e1f4492970d5fa856150baf1695acbb5#.U0NkbFcR9f1

     Skönt att dåren fick fängelse iaf, tyckte faktiskt att den senaste miljöpartistiske sexköparen kom lindrigt undan

    www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2317390-politiker-avgar-efter-sexkop

    Rätta mig om jag har fel, jag tror dock att den miljöpartistiske gravskändaren Richard Klinsmeister fick ett hårt straff (antar att det var honom det pratades om på P3 idag) (kommunisterna mörkade dock namnet)

    www.gp.se/nyheter/sverige/1.2255277-gravskandare-var-kyrkopolitiker

    Någon som har undersökningen som visade att Sverigedemokratiska ledamöter var minst kriminella? självklart förvisso - men jag antar att MP ligger i topp?

    kryddar med en liten bild då Fridolin knarkar, det är ju känt att Ferm och Romson är pundare men Fridolins drogmissbruk är inte lika känt - vart håller media hus? Vilka kommunistiska rödtottar sträcker fram sina lovika-vantar?


  • Mentat
    Fagerlund skrev 2014-04-07 10:55:11 följande:
    Detta är helt sant, men eftersom hela Miljöpartiet har sitt ursprung i Greenpeace och deras fanatiska kamp mot kärnkraft så kommer det aldrig ske.
    Visserligen, jag reagerade bara på naiviteten i sammanhanget.
  • Mentat
    themia skrev 2014-04-07 23:49:03 följande:
    Ja, dina två senaste inlägg är absolut resultat av låg begåvning
    Instämmer, bedrövlig argumentationsteknik.
  • Mentat
    Leonard Cohen skrev 2014-04-08 09:06:09 följande:
    (rent personangrepp utan att tillföra något i sak)
    Tack, jag uppfattar det som en komplimang.
  • Leonard Cohen
    Mentat skrev 2014-04-08 09:33:16 följande:
    Tack, jag uppfattar det som en komplimang.
    ha ha, ja så kan man ju förstås ta det. dom flesta kräks väl lite lätt i mungipan bara man nämner KräksalliansenKräks nu för tiden.

    Själv tycker jag att det är ganska fantastiskt att dom lyckats förstöra ett helt land på bara 7,5 år, fast dom har ju förvisso haft hjälp av hundratusentals massimporterade afrikaner och araber under förstörelseprocessen.

    Tror den blinda gåsen Reinfeldt har pumpat in över en halv miljon människor trots att vi haft noll behov av dom, precis som för 7 år sedan, och 25 år sedan. Tur det finns skattebetalare och åldringar att offra.

    Din guru kan mycket väl lida av antisocial personlighetsstörning, visst har han väl potential att hamna på ett mentalsjukhus?
  • Andrers
    themia skrev 2014-04-07 19:37:57 följande:
    Jag svarar aldrig på frågor som förutsätter att jag accepterar ett tendensiöst påstående (typ "lever på humbug")
    Men jag svarar gärna på seriösa frågor.

    Naturligtvis är det tillåtet på politiker att vara emot partiprogrammet i enstaka frågor, det sker inom alla partier. Partiprogrammet växer fram i ständig dialog mellan medlemmarna, och alla kan inte hålla med om allt.
    Men är man emot stora delar av programmet, söker man sig nog till ett annat parti.
    I Miljöpartiet har vi högt i tak, och ägnar oss inte åt utrensningar.

    Jag känner inte till någon som pysslar med homeopati, men det finns säkert någon med sådana idéer. Homeopati är tillåtet i Sverige, men inget som MP förordar.

    Fråga gärna, men frågor av typen "Har du slutat slå din fru?" besvarar jag inte
    Du har ändå en ganska naiv inställning till miljöpartiet eftersom du inte tar reda på vad de håller på med.  Homeopati är bedrägeri och skall inte uppmuntras. Varför är Pernilla Hagberg kvar. Varför sparkar de inte de politiker som lever på att lura andra människor. Ta reda på vad ditt parti håller på med.
  • Mentat
    Leonard Cohen skrev 2014-04-08 09:55:55 följande:
    ha ha, ja så kan man ju förstås ta det. dom flesta kräks väl lite lätt i mungipan bara man nämner KräksalliansenKräks nu för tiden.

    Själv tycker jag att det är ganska fantastiskt att dom lyckats förstöra ett helt land på bara 7,5 år, fast dom har ju förvisso haft hjälp av hundratusentals massimporterade afrikaner och araber under förstörelseprocessen.

    Tror den blinda gåsen Reinfeldt har pumpat in över en halv miljon människor trots att vi haft noll behov av dom, precis som för 7 år sedan, och 25 år sedan. Tur det finns skattebetalare och åldringar att offra.

    Din guru kan mycket väl lida av antisocial personlighetsstörning, visst har han väl potential att hamna på ett mentalsjukhus?
    Jo, det brukar låta så från oppositionen. Gnäll, gnäll, gnäll.

    Nu är det så att andelen i normal yrkesverksam ålder som är i arbete har ökat, trots denna höga invandring och trots fem års internationell kris under regeringen Reinfeldt. (Se SCB:s arbetskraftsundersökningar, Q3 2006 vs Q3 2013, 20-64 år)

    Svensk ekonomi utvecklas riktigt bra. Förväntad BNP-tillväxt 2014 2,7%, vilket är mycket bra (www.svd.se/naringsliv/nyheter/ukrainakrisen-hotar-konjunkturen_3443510.svd )

    Sverige är det enda land i EU som har minskat sin statsskuld under finanskrisens år (epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/table.do&init=1&language=en&pcode=tsdde410&plugin=1 )

    Svensk sjukvård får toppbetyg i Europa (www.svd.se/nyheter/inrikes/svep-skillnader-i-vard-i-europa_3442724.svd )

    Tittar man på fakta finns alltså inte mycket att gnälla på. Tvärtom, vi kan vara mycket nöjda.
  • Leonard Cohen
    Mentat skrev 2014-04-08 10:31:15 följande:
    Jo, det brukar låta så från oppositionen. Gnäll, gnäll, gnäll.

    Nu är det så att andelen i normal yrkesverksam ålder som är i arbete har ökat, trots denna höga invandring och trots fem års internationell kris under regeringen Reinfeldt. (Se SCB:s arbetskraftsundersökningar, Q3 2006 vs Q3 2013, 20-64 år)

    Svensk ekonomi utvecklas riktigt bra. Förväntad BNP-tillväxt 2014 2,7%, vilket är mycket bra (www.svd.se/naringsliv/nyheter/ukrainakrisen-h... )

    Sverige är det enda land i EU som har minskat sin statsskuld under finanskrisens år (epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/table.do?tab=ta... )

    Svensk sjukvård får toppbetyg i Europa (www.svd.se/nyheter/inrikes/svep-skillnader-i-... )

    Tittar man på fakta finns alltså inte mycket att gnälla på. Tvärtom, vi kan vara mycket nöjda.
    Men snälla, jag vet att psykopaten brukar hävda att 200.000 fler är sysselsatta, psykopaten brukar dock glömma att nämna att han varit massinvandrings-besatt och ökat befolkningen med dubbelt så många under samma period - dvs att det är lika många bidragsparasiter som fått sysselsättning under perioden( Sysselsättning= Jobb en dag i veckan, praktik, instegsjobb osv) Det går såklart inte ihop ekonomiskt.

    BNP ökar mer eller mindre per automatik när befolkningen ökar, säger inte ett smack om vårt välstånd eller hur bra våra medborgare har det.

    Så statsskulden har minskat, då är den väl bara 1000 miljarder 200 miljoner nudå, låt oss ta hit hela afrika!

    Tittar man på fakta så är Fredrik Reinfeldt en oansvarig jävla idiot, han har pumpat in över en halv miljon människor(mestadels lågutbildade) till ett land som konstant haft en arbetslöshet på 8%, som haft bostadsbrist, dåren vill att dessa männsikor ska ha svensk standard på skattebetalares bekostnad, dåren vet mycket väl att utomeuropeer bara har en arbetsfrekvens på runt 50% trots många år i landet.

    INGEN nationalekonom  i världen håller med dåren, alla säger entydigt att en välfärdsstat och utomeiropeisk massinvandring inte går ihop(vilket är självklart) - dåren sket i dessa rapporter, han sket i sina väljare och han sket i sitt land.

    Nu har vi närmare 200 utanförskapsområden, skotten avlossas dagligen och vårt land är inte bara fattigt, det är raserat på alla plan.

    Moderaterna hade en klok och ekonomisk individ som hette Björn schaerström, psykopaten kickade han från partiet (Reinfeldt gillar inte ansvarsfulla)
  • themia
    Andrers skrev 2014-04-08 10:19:55 följande:
    Du har ändå en ganska naiv inställning till miljöpartiet eftersom du inte tar reda på vad de håller på med.  Homeopati är bedrägeri och skall inte uppmuntras. Varför är Pernilla Hagberg kvar. Varför sparkar de inte de politiker som lever på att lura andra människor. Ta reda på vad ditt parti håller på med.
    Vad håller du på med?
    Jag fick för mig att vi skulle kunna ha en saklig diskussion, men jag hade tydligen fel.

    Jag förklarade för dig i mejl att jag är aktiv politiker inom MP. Vad får dig att tro att jag inte har koll på vad som händer inom partiet? Och du kallar mig naiv.
    Dumheter kallar jag det för.

    Men jag ger dig en chans till, att hålla dig på en saklig nivå.

    Homeopati är en form av alternativ medicin, som jag personligen inte tror på, jag är övertygad om att de resultat som påståtts förekommit, i själva verket är placebo.

    Men, homeopati är inte förbjudet och anses alltså inte vara bedrägeri.
    I miljöpartiet sparkar vi inte ut folk så länge de håller sig inom lagens ramar och inte uppenbart motarbetar partiet.

    Nu har du fått ett uttömmande svar, så hur vill du ha det i fortsättningen?
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd
  • Mentat
    Leonard Cohen skrev 2014-04-08 10:56:17 följande:
    (mera gnäll, pajkastning och invandringsklagomål)
    Tydligen är det dessutom svårt att läsa innantill. Jag skrev alltså att andelen i normal yrkesverksam ålder som är i arbete har ökat. Det är ett mått som är oberoende av befolkningens storlek.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?