• Jamku

    Varför hatar folk MP?

    För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Faber
    Tom Araya skrev 2014-06-23 17:37:12 följande:
    De kommer från en annan planet, de vill montera ned industrin i Sverige, 2014 i all ära men industrin är och förblir grunden till välstånd. De vill införa saker som ibland innebär mer miljöbelastning(publikfrieri eller okunskap?), de far med osanning i klimatfrågan (vilket inte är unikt för mp), de silar mygg och sväljer kameler, ja listan kan göras lång.

    Hur någon normalt funtad människa kan rösta på dem övergår mitt förstånd men jag har insett att de som bor i de chicka kvarteren i huvudstaden också bor i en reva i rymdtidsflödet där normala naturlagar uppenbarligen inte gäller.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Tom Araya
    Faber skrev 2014-06-23 18:24:11 följande:
    De kommer från en annan planet, de vill montera ned industrin i Sverige, 2014 i all ära men industrin är och förblir grunden till välstånd. De vill införa saker som ibland innebär mer miljöbelastning(publikfrieri eller okunskap?), de far med osanning i klimatfrågan (vilket inte är unikt för mp), de silar mygg och sväljer kameler, ja listan kan göras lång.

    Hur någon normalt funtad människa kan rösta på dem övergår mitt förstånd men jag har insett att de som bor i de chicka kvarteren i huvudstaden också bor i en reva i rymdtidsflödet där normala naturlagar uppenbarligen inte gäller.
    Hahaha...så klockrent uttryckt! PlusSkål
  • Rataxes
    Faber skrev 2014-06-23 18:24:11 följande:
    De kommer från en annan planet, de vill montera ned industrin i Sverige, 2014 i all ära men industrin är och förblir grunden till välstånd. De vill införa saker som ibland innebär mer miljöbelastning(publikfrieri eller okunskap?), de far med osanning i klimatfrågan (vilket inte är unikt för mp), de silar mygg och sväljer kameler, ja listan kan göras lång.

    Hur någon normalt funtad människa kan rösta på dem övergår mitt förstånd men jag har insett att de som bor i de chicka kvarteren i huvudstaden också bor i en reva i rymdtidsflödet där normala naturlagar uppenbarligen inte gäller.
    PlusSkål
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • ulfsas
    Faber skrev 2014-06-23 18:24:11 följande:
    De kommer från en annan planet, de vill montera ned industrin i Sverige, 2014 i all ära men industrin är och förblir grunden till välstånd. De vill införa saker som ibland innebär mer miljöbelastning(publikfrieri eller okunskap?), de far med osanning i klimatfrågan (vilket inte är unikt för mp), de silar mygg och sväljer kameler, ja listan kan göras lång.

    Hur någon normalt funtad människa kan rösta på dem övergår mitt förstånd men jag har insett att de som bor i de chicka kvarteren i huvudstaden också bor i en reva i rymdtidsflödet där normala naturlagar uppenbarligen inte gäller.
    Solig
    De säger att Chuck Norris är tuff. Jag vet inte ens vem hon är?!
  • themia
    Faber skrev 2014-06-23 18:24:11 följande:
    De kommer från en annan planet, de vill montera ned industrin i Sverige, 2014 i all ära men industrin är och förblir grunden till välstånd. De vill införa saker som ibland innebär mer miljöbelastning(publikfrieri eller okunskap?), de far med osanning i klimatfrågan (vilket inte är unikt för mp), de silar mygg och sväljer kameler, ja listan kan göras lång.

    Hur någon normalt funtad människa kan rösta på dem övergår mitt förstånd men jag har insett att de som bor i de chicka kvarteren i huvudstaden också bor i en reva i rymdtidsflödet där normala naturlagar uppenbarligen inte gäller.
    Att normalt funtade människors ställningstagande övergår ditt förstånd, har jag all förståelse för.
  • FDFMGA
    themia skrev 2014-06-27 23:51:10 följande:
    Att normalt funtade människors ställningstagande övergår ditt förstånd, har jag all förståelse för.
    Jag gissar att samlingen ovan dig inte direkt tillhör Miljöpartiets målgruppSkrattande
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • themia
    FDFMGA skrev 2014-06-28 00:13:14 följande:
    Jag gissar att samlingen ovan dig inte direkt tillhör Miljöpartiets målgruppSkrattande
    Nej, dessa röster för vi nog anse som osäkra Flört
  • FDFMGA
    themia skrev 2014-06-28 00:23:18 följande:
    Nej, dessa röster för vi nog anse som osäkra Flört
    Visst, 

    Men alltid kan de väl påverka någon som tvekar att rösta på MP

    Jag tror att den effekten är underskattad. Det handlar inte bara om att ta ställning till ett partis åsikter utan också om att ta ställning till dem som är för respektive emot ett parti.

    Det är liksom det fina i kråksången ovan - att den knappast uppfattas som särskilt välbalanserad av MP:s målgrupp samtidigt som kråkorna får kraxa en gemensam stump.

    En klassisk win-win-situationGlad
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Faber
    themia skrev 2014-06-27 23:51:10 följande:
    Att normalt funtade människors ställningstagande övergår ditt förstånd, har jag all förståelse för.
    Som vanligt inget konkret från de gröna.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Flash Gordon
    Faber skrev 2014-06-28 17:20:33 följande:
    Som vanligt inget konkret från de gröna.
    Till ingens förvåning.

    Känslostyrda drömmare. Dagens motsvarighet till 60-talets hippies.

    Friår och kortare arbetstid till en kostnad av hundratals miljarder.
    http://www.svt.se/nyheter/val2014/miljopartiet-vill-ha-kortare-arbetstid

    http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=4657&grupp=21093&artikel=5897229

    http://www.expressen.se/nyheter/val2014/sa-mycket-kostar-fis-forslag-att-genomfora/

    Var ska de pengarna tas någonstans?

    - Försvaret ger bara 40 miljarder om man lägger ner det.

    - Kulturbudgeten (på alla nivåer) är ungefär 12-13 miljarder - som om MP skulle vilja lägga ned kulturbidragen ... 

    - Budgeten för hela rättsväsendet är på ca 40 miljarder.

    - Barnbidraget är på ungefär 25 miljarder.

    Var skall kostnaden tas, eller ska man höja skatterna med runt 200 miljarder om året enbart för denna punkt?

    Pragmatiska och förnuftiga krafter stoppade frågan förra gången den var uppe på agendan. det är inte MINDRE resurser vi behöver:

    http://www.fokus.se/2006/05/reformen-som-forsvann/

    När kommer MP att ställas tills svars i media för exempelvis detta?

Svar på tråden Varför hatar folk MP?