• Jamku
    Äldre 16 Feb 22:50
    243272 visningar
    4246 svar
    -1 +1
    4246
    243272

    Varför hatar folk MP?

    För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Äldre 7 Nov 23:12
    Tom Araya skrev 2014-11-07 00:07:08 följande:

    Jag gillade inte MP utan Åsa Romson i toppen, nu är det väldigt nära hatnivå...


    YES!!!
  • Äldre 10 Nov 00:56
  • Äldre 10 Nov 08:23
    +1
    Tom Araya skrev 2014-11-10 00:56:52 följande:
    Kul slagord men inte riktigt sant. Det beror förstås på vad man menar med "förbifart". Essingeleden skulle ju kunna klassas som en sådan, om än våldsamt överbelastad. Sofia har en ringled men den ser inte rolig ut, en smal landsväg med dålig asfalt.

    Annars ser jag ingen förbifart runt Chisinau, Valetta eller Reykjavik för att ta några exempel.
  • Sensit­iveguy
    Äldre 26 Nov 03:11
    Gert skrev 2014-10-31 16:26:02 följande:

    Tar skandalerna aldrig slut?

    Nu har en MP-topptjänsteman i regeringskansliet pekats ut som en säkerhetsrisk av Säpo. 

    www.svt.se/nyheter/sverige/sapo-stoppade-fridolins-toppvarvning


    Varför länkar du inte till SD-skandaler?
  • Äldre 26 Nov 04:44

    Mehmet Kaplan utgör ännu en del i mitt bristande förtroende för MP.

  • Äldre 26 Nov 11:41
    Sensitiveguy skrev 2014-11-26 03:11:44 följande:
    Varför länkar du inte till SD-skandaler?
    I en MP-tråd?

    Det finns flera trådar som avhandlar tvivelaktiga SD-politiker, tror knappast att du missat dessa.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Sensit­iveguy
    Äldre 26 Nov 14:30
    Rataxes skrev 2014-11-26 11:41:47 följande:

    I en MP-tråd?

    Det finns flera trådar som avhandlar tvivelaktiga SD-politiker, tror knappast att du missat dessa.


    Nej, jag deltar frenetiskt i dem. Måste ha misstagit denna för en sådan i bara farten, just för det många antalet dito. Lätt hänt, kanske.
  • Äldre 26 Nov 14:50
    Sensitiveguy skrev 2014-11-26 14:30:22 följande:
    Nej, jag deltar frenetiskt i dem. Måste ha misstagit denna för en sådan i bara farten, just för det många antalet dito. Lätt hänt, kanske.
    Kanske skall dämpa lite på frenesin och lägga till lite substans så slipper du framstå som ett fån.
  • Sensit­iveguy
    Äldre 26 Nov 17:51
    oOOo oOOo skrev 2014-11-26 14:50:21 följande:

    Kanske skall dämpa lite på frenesin och lägga till lite substans så slipper du framstå som ett fån.


    Ja, det borde ju i och för sig gälla alla debattörer, oavsett åsikter.

    I mitt fall är det bara svårt, för jag är lättprovocerad.
  • Äldre 27 Nov 06:13
    Mentat skrev 2014-11-10 08:23:15 följande:
    Kul slagord men inte riktigt sant. Det beror förstås på vad man menar med "förbifart". Essingeleden skulle ju kunna klassas som en sådan, om än våldsamt överbelastad. Sofia har en ringled men den ser inte rolig ut, en smal landsväg med dålig asfalt.

    Annars ser jag ingen förbifart runt Chisinau, Valetta eller Reykjavik för att ta några exempel.

    Inte helt rätt...

    Essingeleden har sina brister, bl.a. i vilka färdriktningar den erbjuder en förbifart för Stockholms innerstad.

    Flera av städerna du räknar upp finns möjlighet att ta sig förbi utan att köra igenom, även om det inte är en regelrätt förbifart samt att vissa ligger så till att det endast finns en mindre ort vid kusten kvar att åka vidare till, ingen stad.
    I övrigt känns det väl sådär att bli jämfört med länder som Moldavien exempelvis.

Svar på tråden Varför hatar folk MP?