• Jamku

    Varför hatar folk MP?

    För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Mentat
    Tom Araya skrev 2014-11-27 06:13:23 följande:

    Inte helt rätt...

    Essingeleden har sina brister, bl.a. i vilka färdriktningar den erbjuder en förbifart för Stockholms innerstad.

    Flera av städerna du räknar upp finns möjlighet att ta sig förbi utan att köra igenom, även om det inte är en regelrätt förbifart samt att vissa ligger så till att det endast finns en mindre ort vid kusten kvar att åka vidare till, ingen stad.
    I övrigt känns det väl sådär att bli jämfört med länder som Moldavien exempelvis.


    Jag påstår inte att situationen i Stockholm är bra på något sätt eller att man vill bli jämförd med Moldavien, bara att det där med att förbifart saknas bara här och i Albanien inte riktigt stämmer även om det är klatschigt.
  • FiaMedFunkk
    Sensitiveguy skrev 2014-11-26 14:30:22 följande:
    Nej, jag deltar frenetiskt i dem. Måste ha misstagit denna för en sådan i bara farten, just för det många antalet dito. Lätt hänt, kanske.
    När man är förblindad av SD-hat, så...
  • Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-27 08:19:36 följande:

    När man är förblindad av SD-hat, så...


    Jag hatar inte SD, tro mig.
  • sverker11

    I dagens Rapport var det ett inslag om Miljöpartiet.  Enligt inslaget drev Miljöpartiet fyrar frågor i valet: Jämställdhet, Jobb, Skola och miljö. Så varför har jag då intrycket av att miljöfrågan inte hade någon större prioritet? Det är förresten en uppfattning som jag, av inslaget att döma, inte är ensam om.

    Men nu var det inte miljöpartiets brist på miljöengagemang som fick mig att reagera och minnas denna trådtitel. I samma inslag intervjuades en person från Grön ungdom som ansåg att det fanns ett pedagogiskt problem när det gällde att förklara för folk på landsbygden varför en högre bensinskatt var bra för dem. Hela uttalandet andades en väldigt otrevligt mästrande von oben attityd gentemot landsbygden och gav mig en aha upplevelse. Jag förstår nu varför personer på landsbygden inte direkt älskar Miljöpartiet.

  • Sensitiveguy
    sverker11 skrev 2014-11-30 21:20:39 följande:

    I dagens Rapport var det ett inslag om Miljöpartiet.  Enligt inslaget drev Miljöpartiet fyrar frågor i valet: Jämställdhet, Jobb, Skola och miljö. Så varför har jag då intrycket av att miljöfrågan inte hade någon större prioritet?


    Jag misstänker att media inte är helt oskyldiga i det fallet...
  • Tom Araya
    Sensitiveguy skrev 2014-12-01 01:34:56 följande:
    Jag misstänker att media inte är helt oskyldiga i det fallet...
    Du menar miljöpartietrövslickarmedia? Obestämd
  • Sensitiveguy
    Tom Araya skrev 2014-12-01 02:37:01 följande:

    Du menar miljöpartietrövslickarmedia?


    Ja, före detta sådana. I valrörelsen såg åtminstone jag väldigt lite av de fasonerna.
  • Cal XVI Gustf

    Miljöpartiets tidigare språkrör Per Gahrton åtalas ännu en gång för rattfylleri:

    www.skanskan.se/article/20150210/YSTAD/150209377/-/gahrton-atalas

    Eftersom promillehalten var på 1,89 (!!) bedöms brottet som grovt.

    En sen onsdagseftermiddag i februari förra året larmades polis till en olycksplats längs väg 1604 i norra delen av Tomelilla kommun. En bil hade kört av vägen och stod övergiven i diket. Fotspår i snön visade att någon gått därifrån och cirka 1 300 meter från olycksplatsen hittade polisen Per Gahrton.

    Enligt polisen så vinglade han kraftigt och höll på att ”ramla ner i diket framför radiobilen”. Eftersom han uppträdde berusat togs han med in för alkotest, vilket gav utslag. I bilen ska han till polisen sagt att han druckit en halv flaska vin och att han inte uppfattade sig som berusad.

    Men i efterföljande förhör ändrade han det till att han ska ha druckit vinet ur ett mjölkpaket med vin som han hade med sig. Vinet hade han tappat över från en bag-in-box och druckit efter olyckan.
    Därefter kastade han bort paketet längs med vägen. Att han inte sade det till polisen tidigare berodde på att han ”var för full”.

  • Rataxes

    Vad får P G för stöd från partiet för sitt missbruk? För det är ju uppenbarligen ett missbruk när man gång på gång ertappas med rattfyllor. Oaktat hans sjukdom, så får vi alla hoppas att det är färdigkört för miljöpartisten nu, innan någon förolyckas.


    Pst - vatten är ett av de E-numren. smile5.gif // Fantastisk kännedom om livsmedel hos vänstertomte.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?