• Jamku

    Varför hatar folk MP?

    För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Sensitiveguy
    Cal XVI Gustf skrev 2015-04-16 23:26:34 följande:

    Användande av öknamn verkar förresten inte vara förbehållet barn och personer av endast en viss politisk uppfattning som det påstås i tråden.

    Ett exempel är förre statsministern som ofta, både av sossar och nationalister, kallas för Ruinfeldt:

    annikahogberg.blogspot.se/2010/09/dodssjuka-tvingas-i-sms-lanefallan-av.html


    I alla fall bättre än "bajsfält", får jag säga.
  • nanneN
    FDFMGA skrev 2015-04-16 15:46:43 följande:
    Det blir ju bara som när SD-Gert här på FL hittat en flykting som tycker att Sverige är som ett limbo - eller något ditåt. Och sen generaliserar utifrån den observationenSkrattande
    Jag tycker inte man kan prata om generalisering när två av två partiledare (eller språkrör som MP väljer att kalla dom) uppenbarligen har en väldig dubbelmoral när det gäller miljötänk. Det är ganska exakt 100%, så inte särskilt generellt, utan snarare ett faktum.
  • Rataxes

    En enorm mängd artiklar, rapporter och uttalanden i media påtalar att "Global Warming" är vår världs stora hot och utmaning. Koloxidutsläppen kommer att döda oss alla inom X antal år.

    Nå: en energilösning till problemet existerar. Den heter kärnkraft. Denna energiproduktionskälla orsakar (grovt räknat) noll impact på koldioxidutsläppen.
    Likväl envisas miljörörelsen med att hävda att just kärnkraft bör vi inte ha. Alternativet sägs vara vindkraft och solenergi som rent praktiskt inte fungerar så där jättebra just här i Sverige där vi råkar bo.
    Visst vore det väl jättetrevligt om miljörörelsen (och dess politiska representanter) försökte tänka till någon enstaka gång och ta konsekvenserna av sina egna funderingar och teorier istället för att drömma sig fram?


    Jag svarar endast i undantagsfall anonymiserade användare.
  • FDFMGA
    nanneN skrev 2015-04-16 14:47:59 följande:
    Just det var bara en av många liknande händelser.
    Det är ju inte sällan MP's politiker toppar undersökningarna när det gäller att vara mest omiljövänliga.
    Långa pendlingar, stora SUV'ar och liknande verkar vara vanligare i MP än i något annat parti.

    Det är just denna kultur jag syftade på när jag sa att jag egentligen inte har något emot partiet som sådant, bara dess politiker och anhängare.
    Har du hört sagan om mäster skräddare?
    En man går till skräddaren med en bit tyg för att få sig en rock sydd. Arbetet ska vara klart nästa lördag, men då mannen kommer tillbaka förklarar skräddaren att det "inte bidde någon rock" men det ska bli ett par byxor nästa lördag. Lördagen därpå är mannen tillbaka med "det bidde inga byxor".
    Så fortsätter sagan till slutet där det "bidde ingenting".
    nanneN skrev 2015-04-17 00:05:50 följande:
    Jag tycker inte man kan prata om generalisering när två av två partiledare (eller språkrör som MP väljer att kalla dom) uppenbarligen har en väldig dubbelmoral när det gäller miljötänk. Det är ganska exakt 100%, så inte särskilt generellt, utan snarare ett faktum.
    Det bidde alltså ingenting av undersökningarna du påstod fanns.

    Att du tycker att Fridolin och Romson saknar moral är ju tydligt, men jag delar inte den uppfattningen mäster skräddare.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2015-04-17 05:15:10 följande:

    En enorm mängd artiklar, rapporter och uttalanden i media påtalar att "Global Warming" är vår världs stora hot och utmaning. Koloxidutsläppen kommer att döda oss alla inom X antal år.

    Nå: en energilösning till problemet existerar. Den heter kärnkraft. Denna energiproduktionskälla orsakar (grovt räknat) noll impact på koldioxidutsläppen.
    Likväl envisas miljörörelsen med att hävda att just kärnkraft bör vi inte ha. Alternativet sägs vara vindkraft och solenergi som rent praktiskt inte fungerar så där jättebra just här i Sverige där vi råkar bo.
    Visst vore det väl jättetrevligt om miljörörelsen (och dess politiska representanter) försökte tänka till någon enstaka gång och ta konsekvenserna av sina egna funderingar och teorier istället för att drömma sig fram?


    Ja, det vore trevligt. I synnerhet eftersom elmarknaden inte är nationell.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • nanneN
    FDFMGA skrev 2015-04-17 08:12:09 följande:
    Har du hört sagan om mäster skräddare?
    En man går till skräddaren med en bit tyg för att få sig en rock sydd. Arbetet ska vara klart nästa lördag, men då mannen kommer tillbaka förklarar skräddaren att det "inte bidde någon rock" men det ska bli ett par byxor nästa lördag. Lördagen därpå är mannen tillbaka med "det bidde inga byxor".
    Så fortsätter sagan till slutet där det "bidde ingenting".
    nanneN skrev 2015-04-17 00:05:50 följande:
    Jag tycker inte man kan prata om generalisering när två av två partiledare (eller språkrör som MP väljer att kalla dom) uppenbarligen har en väldig dubbelmoral när det gäller miljötänk. Det är ganska exakt 100%, så inte särskilt generellt, utan snarare ett faktum.
    Det bidde alltså ingenting av undersökningarna du påstod fanns.

    Att du tycker att Fridolin och Romson saknar moral är ju tydligt, men jag delar inte den uppfattningen mäster skräddare.
    Du har en sjukt jobbigt argumentationsteknik.
    Förlöjligande och namnkallande och ignorerande av allt som säger emot dig gör det bara frustrerande att försöka föra diskussionen vidare.
  • FDFMGA
    nanneN skrev 2015-04-17 09:24:15 följande:
    Du har en sjukt jobbigt argumentationsteknik.
    Förlöjligande och namnkallande och ignorerande av allt som säger emot dig gör det bara frustrerande att försöka föra diskussionen vidare.
    Och du är inte lite tyckmycken, tycker jag.

    Du påstod att "MP:s politiker toppar undersökningarna när det gäller att vara mest miljöovänliga". Men när jag frågar efter källor kan du inte hänvisa till något annat än ditt eget tyckande att Romson och Fridolin saknar moral.

    Min uppfattning är att du inte diskuterar överhuvudtaget, utan du håller en monolog där du förutsätter att ditt eget tyckande ska vara norm för alla andra.

    Det bidde de facto inte ens en tummetott av ditt påstående om undersökningar som visar att miljöpartister är mer miljöovänliga än andra. Det bidde absolut ingenting.

    Du kan inte förvänta dig att jag ska ta ditt ord för givet och liksom göra vågen inför din "bidde ingenting"-vals.

    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • oOOo  oOOo
    nanneN skrev 2015-04-17 09:24:15 följande:
    Du har en sjukt jobbigt argumentationsteknik.
    Förlöjligande och namnkallande och ignorerande av allt som säger emot dig gör det bara frustrerande att försöka föra diskussionen vidare.
    Du skall nog inte hänga upp dig så mycket på vad hen säger se det som en samhällsstudie.

    Det du ser är ju bara effekten av vad arbetslöshet och sysslolöshet leder till. Bittra, avundsjuka, fördummade gnällspikar som inte har annat för sig än att sitta och hata på internet.
  • Tom Araya
    Sensitiveguy skrev 2015-04-16 23:27:27 följande:
    Själv tycker jag vi helt borde avskaffa (militärt) försvar.
    Jag skulle gärna avskaffa behovet, för att inte göra saker i fel ordning....
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2015-04-17 10:11:25 följande:
    Du skall nog inte hänga upp dig så mycket på vad hen säger se det som en samhällsstudie.

    Det du ser är ju bara effekten av vad arbetslöshet och sysslolöshet leder till. Bittra, avundsjuka, fördummade gnällspikar som inte har annat för sig än att sitta och hata på internet.
    Men var inte så självkritisk O

    Du har alla möjligheter i världen att ta tag i din situation.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Varför hatar folk MP?