• Jamku

    Varför hatar folk MP?

    För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Sensitiveguy
    Tom Araya skrev 2015-04-17 10:12:09 följande:

    Jag skulle gärna avskaffa behovet, för att inte göra saker i fel ordning....


    Jag ser inte behovet, men det gör uppenbarligen du.
  • nanneN
    FDFMGA skrev 2015-04-17 09:47:01 följande:
    Och du är inte lite tyckmycken, tycker jag.

    Du påstod att "MP:s politiker toppar undersökningarna när det gäller att vara mest miljöovänliga". Men när jag frågar efter källor kan du inte hänvisa till något annat än ditt eget tyckande att Romson och Fridolin saknar moral.

    Min uppfattning är att du inte diskuterar överhuvudtaget, utan du håller en monolog där du förutsätter att ditt eget tyckande ska vara norm för alla andra.

    Det bidde de facto inte ens en tummetott av ditt påstående om undersökningar som visar att miljöpartister är mer miljöovänliga än andra. Det bidde absolut ingenting.

    Du kan inte förvänta dig att jag ska ta ditt ord för givet och liksom göra vågen inför din "bidde ingenting"-vals.
    Du har fortfarande inte på något vis kommenterat Miljöpartiets båda språkrörs hundramils-pendlingar, utan bara ignorerat det eftersom det rimmar illa med det du säger.

    Bara en sån sak som att du påstår att jag inte tycker Romson och Fridolin har någon moral när jag pratat om Wetterstrand, Eriksson och Ruwaida visar väl ganska tydligt hur mycket du egentligen tar in av det vi säger.

    Jag försöker diskutera, men när du hellre skriver vida utlägg om sagor om skräddare än bemöter det jag säger så ledsnar man rätt fort.
    Du har ett kraftfullt och målande språk när du skriver, men du säger verkligen ingenting och bemöter inte ett enda argument, även om du säkerligen anser dig vinna varje diskussion.
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2015-04-17 11:58:52 följande:
    Men var inte så självkritisk O
    Självkritik är ganska bra. Du kanske borde testa någon gång.
    FDFMGA skrev 2015-04-17 11:58:52 följande:
    Du har alla möjligheter i världen att ta tag i din situation.
    Mm, svårade att hjälpa dig dock. 
  • FDFMGA
    oOOo oOOo skrev 2015-04-17 10:11:25 följande:
    Du skall nog inte hänga upp dig så mycket på vad hen säger se det som en samhällsstudie.

    Det du ser är ju bara effekten av vad arbetslöshet och sysslolöshet leder till. Bittra, avundsjuka, fördummade gnällspikar som inte har annat för sig än att sitta och hata på internet.
    oOOo oOOo skrev 2015-04-17 13:39:03 följande:
    Självkritik är ganska bra. Du kanske borde testa någon gång.
    FDFMGA skrev 2015-04-17 11:58:52 följande:
    Du har alla möjligheter i världen att ta tag i din situation.
    Mm, svårade att hjälpa dig dock. 

    Fast det behöver du inte, hjälpa mig alltså.

    Men om du växer av dina observationer så är det ju bra, och gör du det inte så är det ditt problemSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • oOOo  oOOo
    FDFMGA skrev 2015-04-17 15:13:21 följande:
    Fast det behöver du inte, hjälpa mig alltså.
    På tal om din avsaknad av självkritik
  • Tom Araya
    Sensitiveguy skrev 2015-04-17 13:36:07 följande:
    Jag ser inte behovet, men det gör uppenbarligen du.
    Allt våld i världen och osäkerheten kring hur, var, när det kommer att spridas, ja.
    Jag har svårt att bortse hur verkligheten ser ut.
  • Sensitiveguy
    Tom Araya skrev 2015-04-17 19:05:08 följande:

    Allt våld i världen och osäkerheten kring hur, var, när det kommer att spridas, ja.

    Jag har svårt att bortse hur verkligheten ser ut.


    Vi har olika verkligheter.
  • Tom Araya
    Sensitiveguy skrev 2015-04-17 19:45:17 följande:
    Vi har olika verkligheter.
    Nej, det är samma, bara vissa saker du inte vill se.
    Ärligt talat skulle jag också vilja slippa, men för den sakens skull blundar jag inte.
  • Gert
    Sensitiveguy skrev 2015-04-17 19:45:17 följande:
    Vi har olika verkligheter.
    Det har du mycket rätt i.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Sensitiveguy
    Gert skrev 2015-04-17 20:03:57 följande:

    Det har du mycket rätt i.


    Ja, jag tror du skulle vilja minska invandringen med 100% och lägga alla de pengarna på militären.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?