• Jamku

    Varför hatar folk MP?

    För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2015-05-12 20:28:38 följande:
    Jag är verkligen inte expert gällande vad som krävs för att uppfylla de kriterier som krävs för att erkännas som stat men både den svenska regeringen och EU verkar ju vara inne på att Palestina bör erkännas.
    Tre kriterier ska uppfyllas

    Förutom folkens självbestämmanderätt, finnas tre kriterier som ska vara uppfyllda för att man ska kunna utropa en stat enligt folkrätten: Det ska finnas ett territorium, det ska finnas en befolkning på territoriet som kan vara statsbärande, och det ska finnas en regering som kontrollerar territoriet


    www.svenskafreds.se/pax/inget-brott-av-ryssland-erk-nna-stat
    KillBill skrev 2015-05-12 20:49:06 följande:
    Bara då att jag hänger med, vilken terrororganisation?
    Hamas.
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2015-05-13 00:19:02 följande:
    Tre kriterier ska uppfyllas

    Förutom folkens självbestämmanderätt, finnas tre kriterier som ska vara uppfyllda för att man ska kunna utropa en stat enligt folkrätten: Det ska finnas ett territorium, det ska finnas en befolkning på territoriet som kan vara statsbärande, och det ska finnas en regering som kontrollerar territoriet


    www.svenskafreds.se/pax/inget-brott-av-ryssland-erk-nna-stat
    KillBill skrev 2015-05-12 20:49:06 följande:Bara då att jag hänger med, vilken terrororganisation?
    Hamas.
    Du har redan tidigare angett kriterierna men jag undrar varför du inte anser att kriterierna är uppfyllda (något som den svenska regeringen och en majoritet i EU parlamentet anser)?

    När det gäller Hamas så beslutade nyligen EU domstolen att plocka bort dem från EUs terrorlista.
  • Solidaritet
    familjenstygg skrev 2015-05-12 13:02:57 följande:
    De klavertrampen var i grunden bagateller som används av vissa för att plocka moraliska poäng. Det intressanta är att Aftonbladet tycks ha bestämt sig för att plocka en skalp. Aftonbladets politiska chefredaktör Karin Petterssons skriver i sin krönika "Hur mycket mer Romson tål MP?"  följande "Miljöpartiet har, sammanfattningsvis, två problem just nu. Företrädarna. Och så politiken." [ www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/karinpettersson/article20776074.ab ].
    Det säljer tidningar. 
    End of story. 
  • kenneth768768
    Solidaritet skrev 2015-05-13 08:45:46 följande:
    Det säljer tidningar. 
    End of story. 
    Du är inne på att Karin inte tycker så här alls, och ingen på aftonbladet heller, utan de skriver denna text för att sälja tidningar?

    Jag har högre tankar om Karin Petterssons professionalism, även om jag inte alltid håller med henne.
  • kenneth768768
    KillBill skrev 2015-05-13 07:18:37 följande:
     
    När det gäller Hamas så beslutade nyligen EU domstolen att plocka bort dem från EUs terrorlista.
    Det är sant, dra på trissor!

    men "Domstolen betonar att underkännandet av terrorlistningen av Hamas enbart handlar om teknikaliteter och inte om huruvida Hamas är en terrorgrupp eller inte."

    Så jag antar att börjar de utföra några terrordåd igen kommer bedömningen då göras mer tekniskt korrekt, och isf åker de upp på listan.
  • Solidaritet
    kenneth768768 skrev 2015-05-13 08:57:53 följande:
    Du är inne på att Karin inte tycker så här alls, och ingen på aftonbladet heller, utan de skriver denna text för att sälja tidningar?

    Jag har högre tankar om Karin Petterssons professionalism, även om jag inte alltid håller med henne.
    Jag är inne på att en kvällstidning som livnär sig på att sälja lösnummer har som prio ett att sälja tidningar. 
  • kenneth768768
    Solidaritet skrev 2015-05-13 09:10:56 följande:
    Jag är inne på att en kvällstidning som livnär sig på att sälja lösnummer har som prio ett att sälja tidningar. 
    Men jag tror inte man kan avfärda texter som man har lust med det argumentet. Jag tror inte heller att texter som skrivs utgår från vad som kommer sälja mest lösnummer. Aftonbladet är liksom inte "En ding, ding värld".
    Och jag tror även att en politisk redaktion håller en relativt fast linje i sina åsikter.

    Så vi måste sudda din "End of story".
  • Anders2015

    Såg man debatten på svt och hörde Åsa Romson då förstår man varför så många inte gillar MP. Och hon är våran vice statsminister man kan bli orolig för mycket mindre.

  • Rutgers
    kenneth768768 skrev 2015-05-14 21:21:10 följande:
    Men jag tror inte man kan avfärda texter som man har lust med det argumentet. Jag tror inte heller att texter som skrivs utgår från vad som kommer sälja mest lösnummer. Aftonbladet är liksom inte "En ding, ding värld".
    Och jag tror även att en politisk redaktion håller en relativt fast linje i sina åsikter.

    Så vi måste sudda din "End of story".
    Skillnaden på Ding ding och AB är att DD vet om det de skriver är sant eller inte. AB tror sig veta att det är sant...

Svar på tråden Varför hatar folk MP?