• Jamku

    Varför hatar folk MP?

    För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Solidaritet
    kenneth768768 skrev 2015-05-14 21:21:10 följande:
    Men jag tror inte man kan avfärda texter som man har lust med det argumentet. Jag tror inte heller att texter som skrivs utgår från vad som kommer sälja mest lösnummer. Aftonbladet är liksom inte "En ding, ding värld".
    Och jag tror även att en politisk redaktion håller en relativt fast linje i sina åsikter.

    Så vi måste sudda din "End of story".
    Aftonbladet är för mig jämförbart med "en ding ding värld". 

    End of story. 
  • Rataxes
    Solidaritet skrev 2015-05-15 09:36:41 följande:
    Aftonbladet är för mig jämförbart med "en ding ding värld". 

    End of story. 
    För en gångs skull har vi samma åsikt.
    Svarar sällan anonyma, definitivt inte anonymt vänsterslödder.
  • kenneth768768
    Solidaritet skrev 2015-05-15 09:36:41 följande:

    Aftonbladet är för mig jämförbart med "en ding ding värld". 

    End of story. 


    Fair enough, men då får vi komma ihåg det när de skriver om andra saker också då, t.ex Sd ;)
  • Solidaritet
    Rataxes skrev 2015-05-15 15:44:19 följande:
    För en gångs skull har vi samma åsikt.
    Oväntat, men jag antar att det måste ske någon gång Glad
  • Solidaritet
    kenneth768768 skrev 2015-05-15 15:49:44 följande:
    Fair enough, men då får vi komma ihåg det när de skriver om andra saker också då, t.ex Sd ;)
    Ja, naturligtvis. Jag ser debatterna, jag läser inte om dem i aftonbladet Flört
  • lebowski

    Fölk hatar MP för att de för en poltik som kräver nödvändig omställning vilket känns jobbigt för den enkla människan.

  • Gert
    lebowski skrev 2015-05-15 22:10:03 följande:

    Fölk hatar MP för att de för en poltik som kräver nödvändig omställning vilket känns jobbigt för den enkla människan.


    Varför är importerad kolkraft nödvändig?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Tom Araya
    lebowski skrev 2015-05-15 22:10:03 följande:

    Fölk hatar MP för att de för en poltik som kräver nödvändig omställning vilket känns jobbigt för den enkla människan.


    Nej, folk hatar mp för att de vill göra saker i fel ordning och det är det som skapar en större omställning än nödvändigt.
  • themia
    Tom Araya skrev 2015-05-16 01:33:23 följande:
    Nej, folk hatar mp för att de vill göra saker i fel ordning och det är det som skapar en större omställning än nödvändigt.
    Och vad är rätt ordning enligt dig?
  • Tom Araya
    themia skrev 2015-05-16 11:26:29 följande:
    Och vad är rätt ordning enligt dig?
    Vad det gäller just miljöpolitiken (som ju är mp's hjärtefråga) så borde man prioritera sina mål enligt följande.

    1. Minska CO2-utsläppen och däri borde man ha som mål att att inte producera eller köpa elektrisk eller värmeenergi producerad av fossila bränslen.

    2. Utveckla och bygga ut energiproduktion med förnyelsebara källor.

    3. Om teknik och behov i framtiden tillåter att man successivt avvecklar kärnkraft så må det vara hänt, men det får inte gå före punkt 1 och 2 eller äventyra energiförsörjningen utefter det behov som är aktuellt för närvarande och inom den närmsta framtiden. Minskad användning av energi från fossila bränslen kommer att öka behovet av el-energi. Därför kan det vara nödvändigt att satsa på kärnkraft under tiden man uppnår målen i punkt 1, 2 och 3.

    4. Straffa gärna ut de sämre alternativen med avgifter och skatter när bättre alternativ finns tillgängliga och är försvarbara efter behov, teknik och ekonomi, men inte innan.

    Sedan ogillar jag även deras inställning att alla ska bo i stadskärnor medan landsbygden avfolkas.
    Fösvars- och invandringspolitiken ska vi bara inte tala om...


Svar på tråden Varför hatar folk MP?