• Jamku
    Äldre 16 Feb 22:50
    243300 visningar
    4246 svar
    -1 +1
    4246
    243300

    Varför hatar folk MP?

    För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?


    Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • Thu 4 Nov 2021 08:41
    Rataxes skrev 2021-11-04 08:20:40 följande:
    Miljöpartistisk logik:

    Straffrabatt till unga under 21 år, de är ju så omogna.

    Sänk rösträttsåldern till 16 år, de är ju så mogna.

    Desperation för ett vikande grönbrunt väljarunderlag?
    Barn ska rädda oss...
    Ja, vi vet att yngre röstar på MP i högre grad.

    Förslaget om rösträtt från 16 läggs fram för att gynna det egna partiet.
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Mon 8 Nov 2021 08:21

    Kommentarer överflödiga



    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Mon 15 Nov 2021 02:07
    +1
    Kan vara en bild av text där det står ?Skulle förklara demokrati för barnen s? de fick rösta vad vi skulle äta till middag. 2 röstade för för tacos och 2 för pizza s? jag gjorde blomkälsstuvning för att förklara hur miljöpartiets vågmästarroll fungerar.?
  • Mon 15 Nov 2021 06:00

    För att Miljöpartiet som parti är helt verklighetsfrånvänt och dess representanter fundamentalt okunniga om hur världen fungerar

    Miljöpartiet i Hudiksvall menar att industrin i framtiden behöver anpassa sig till att vara igång när det finns tillgänglig el. Som om masugnen på SSAB eller kokaren på SCA är något man slår på och av lite hur som helst.

    Eller som om personalen skulle kunna ringa in för att jobba när det börjar blåsa så att vindkraftverken ger lite el igen.

    Detta är samma nivå på kompetensen som Miljöpartiet på Gotland som säger att vi kan bygga utan cement och betong.

    De är så oerhört korkade.


    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Mon 15 Nov 2021 06:00


    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Mon 15 Nov 2021 06:02
    " ... industriprocesser anpassas till att drivas när det är elöverskott ..."

    Hälsningar, Miljöpartiet
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • Mon 15 Nov 2021 06:47
    Flash Gordon skrev 2021-11-01 21:39:16 följande:

    Per Bolund?

    Han gör en episk intervju i Ekots Lördagsintervju:

    sverigesradio.se/avsnitt/ekots-lordagsintervju-med-per-bolund-mp

    Trettiofem minuter intervju utan att han svarar på en enda fråga som journalisten ställer. Inte EN!

    Istället så börjar han varje svar i stil med: "Låt mig först få påpeka att ..." och sedan drar han sina inövade talepunkter i en halv minut eller så utan att svara på den faktiska frågan.

    Episkt usel.


    Apropå usel. Att du inte förmår förstå Bolunds svar innebär ju inte att han inte svarar.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Mon 15 Nov 2021 07:31
    Flash Gordon skrev 2021-11-15 06:02:53 följande:
    " ... industriprocesser anpassas till att drivas när det är elöverskott ..."

    Hälsningar, Miljöpartiet

    Det är ett brott mot upphovsrätten att publicera hela texter från en tidning  och du måste ange källa om du citerar. Den text du har kopierat kom från Hela Hälsingland och kan läsas här. https://www.helahalsingland.se/2021-10-30/vindkraft-ar-en-viktig-del-i-var-framtid


    Insändarna påpekar att Sverige har stor tillgång till reglerkraft från våra vattenkraftverk och nya tekniker för energilagring utvecklas snabbt men den delen väljer du bort eftersom det inte passar din demagogi.


    Att industrin anpassar sin produktion efter elpriset är inget nytt. Det är därför som Sveriges mest elintensiva industrier är placerade/planeras i Norra Sverige där vattenkraft och de senaste åren vindkraftinvesteringar ger Sveriges lägsta elpriser. Den typen av industrier skulle aldrig etablera sig i delar av Sverige som är beroende av dyr kärnkraftsel.

    När vi pratar höga elpriser är det viktigt att påpeka att det var den moderatledda Alliansregeringen som delade in Sverige i fyra el områden vilket resulterat i att de som konsumerar elen får betala ett pris som baseras på el områdets produktionskostnad. Elområdena har resulterat i mycket låga elpriser i Norra Sverige medan södra Sverige fått se elpriserna öka kraftigt.



    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Mon 15 Nov 2021 07:46
    +1
    Flash Gordon skrev 2021-11-15 06:02:53 följande:

    " ... industriprocesser anpassas till att drivas när det är elöverskott ..."

    Hälsningar, Miljöpartiet


    Vilka jubelidioter...

    Lycka till med att köra en ljusbågsugn eller pappersmaskin intermittent...

    Miljöpartister är som alltid lite eljest.
    Socialdemokraterna är det enda partiet med företrädare som dömts för valfusk.
  • Mon 15 Nov 2021 07:50

    Ett litet parti med korrupta element som för sin egen agenda.

Svar på tråden Varför hatar folk MP?