• Äldre 18 Feb 03:09
    20839 visningar
    52 svar
    52
    20839

    Vilken är den godaste färdigrätten ni vet?

    älskar att laga mat men ibland orkar o hinner man kanske inte vid jobb, innan möten, träning, sjukdom, stress osv

    vilken är den godaste färdigrätten från frysen (som man värmer i mikro/ugn) som ni vet?

    (tex från findus,dafgårds, gooh osv)

    min favorit just nu är

    kyckling thai från findus och bolgonese från Dafgårds o deras kyckling jacob

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-18 03:29
    vill gärna ha tips på goda färdigrätter : ) så tipsa gärna

    en annan favorit jag hade var kycklingfile med rösti från findus men den har jag börjat tröttna på då jag ett tag åt den ofta som jobblunch o som "nödfallsmat" : )

    jO!! räkpajen från felix är också mkt god!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-18 03:50
    vill inte ha tips på restauranger
    utan mat man kan äta i lunchrummet eller hemma

  • Svar på tråden Vilken är den godaste färdigrätten ni vet?
  • Äldre 18 Feb 03:17
    #1

    Findus kycklingfilé med brysselkål och gräddsås var MUMS! Men den har utgått så nu finns det ingen färdigrätt jag gillar särskilt. :/ Kanske Findus lövtunn bit då, den är lätt att krydda och ändra om som man vill, lägga till lite extra mumsiga tillbehör etc för den passar ihop med det mesta.

    Findus färdigrätter är f ö mycket godare än Dafgårds överlag.

  • Äldre 18 Feb 03:26
    #2

    Findus fisk med mandel är god

  • Äldre 18 Feb 03:34
    #3

    goohs korvstroganoff med vildris

  • Äldre 18 Feb 03:36
    #4

    Vårrullar men de hittar jag aldrig så dafgårds lasagne is the shit. Kan seriöst leva på den. Det vägrat dock dottern så det är kört. Är nog den enda färdiglagade mat jag köper.

  • Äldre 18 Feb 03:42
    #5

    Sen är det ju trevligt att istället beställa hem något från en finare restaurang

  • Äldre 18 Feb 04:29
    #6
    Vanilla ice queen skrev 2014-02-18 03:26:05 följande:
    Findus fisk med mandel är god
    Haha, den är precis det äckligaste jag vet, alla kategorier. Mådde illa i två dagar efter jag försökte äta den. Smaken är som baken. ;)
  • Äldre 18 Feb 06:00
    #7

    Rökt lax. Bara att klippa upp förpackningen. Om jag vill ha tillbehör tar jag lite couscous från min förpackning som står på jobbet, värmer det med tevatten i fyra minuter. Det går till och med snabbare än att värma djupfrysta färdigrätter.

  • sextio­talist
    Äldre 18 Feb 06:27
    #8

    ICA har soppor, en fisksoppa och en skaldjurssoppa, som är supergoda, en skvätt grädde i, så är den suverän

  • Äldre 18 Feb 06:31
    #9

    Jag är förvånad över hur bra Ica Basics lasagne (för 13 kr) smakar!

    Den funkar super.

    Annars är en nygrillad kyckling tillsammans med potatissallad och grönsaker gott.

  • Äldre 18 Feb 06:55
    #10

    Felix ost- och skinkpaj och Dafgårds lasagne är mina favoriter.

Svar på tråden Vilken är den godaste färdigrätten ni vet?