• Äldre 20 Feb 17:56
    22583 visningar
    24 svar
    24
    22583

    Efterlyser Teatervinden!

    Är det någon som har den? På någon gammal VHS eller nåt?

    Det var en teaterföreställning som gick på Cirkus i STHLM i början av 90-talet. De visade den på TV4, i TV4s "barndom". Klasse Möllberg spelade teatervaktmästare Tiljan som skickade upp på vinden av Teaterdirektören för att byta proppar. Medans han letade efter proppskåpet hittade han grejer ur Astrid Lindgrens sagor/teaterföreställningar, varvid scener ur olika sagor tog vid, och han sjäv spelade olika roller i alla styckena, bland annat drängen Alfred, Karlsson på taket och Skalle-Per.

    Är det NÅGON på Familjeliv som ens minns denna? Jag har läst att den fortfarande går vid tillfälle, med andra skådisar (ungarna från musikklasserna som var med har naturligtvis växt upp vid det här laget) och lite andra delar ur andra böcker. Den gick visst i vintras, med bitar ur Madicken och Bröderna Lejonhjärta? De var inte med i versionen från 90-talet....

    Jag vill så gärna se den igen, för egen del och 5-åringen är nyfiken. Min VHS åt upp mitt urgamla band..... Är det någon som har en rip? Eller någon som bara vill bli lite nostalisk.....


    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Svar på tråden Efterlyser Teatervinden!
  • Äldre 28 Aug 18:22
    #11

    Är det någon som fått tag på inspelningen? Jag är superintresserad i så fall! ????????????????????????

    Linda

  • Äldre 3 Feb 08:29
    #12

    Hej jag är så sugen på att få tag i filmen. Någon som vet var jag kan köpa den eller om den ska sändas igen?

  • Äldre 13 Feb 23:29
    #13

    Hei! Lever den här tråden än?? Jag är jätteintresserad om någon har teatervinden på dvd. Nästan så jag kan gå över lik för att få tag i den ????????

  • Äldre 5 Mar 14:42
    #14
    +1

    Hittade något som hette "Här kommer Pippi, Emil och de andra på Teatervinden" bland en massa VHS band jag fått.

    Är det den ni efterlyser?

  • Äldre 4 Oct 22:14
    #15

    Är det någon som har den på DVD?? Har letat i 10 år överallt men inte fått tag på bandet!

    Snälla du som har, jag köper gärna!

  • Wed 5 Jun 2019 08:26
    #16

    Någon som har den på dvd och kan tänka sig att sälja en kopia? Maila sofia.thorbjornsson@gmail.com

  • Wed 19 Aug 2020 12:16
    #17

    Jag har också letat efter denna inspelning i evigheter! Om alla som vill återse denna fantastiska uppsättning av Teatervinden mailar sitt önskemål till repris@svt.se kanske de kan lägga upp den på SVT:s öppna arkiv på nätet

  • Wed 28 Jul 2021 11:31
    #18

    Hej! Blåser liv i tråden: är det någon som fått tag i filmen?

  • Wed 1 Sep 2021 20:49
    #19
    joakim95 skrev 2018-03-05 14:42:24 följande:

    Hittade något som hette "Här kommer Pippi, Emil och de andra på Teatervinden" bland en massa VHS band jag fått.

    Är det den ni efterlyser?


    Ja. Det är den! Har du kvar den och i så fall möjlighet att spela över på DVD och sälja?
  • Wed 19 Jan 2022 12:50
    #20

    Hej! Jag var en av barnskådespelarna i Teatervinden och det skulle vara SÅ roligt att få tag på en kopia att visa mina egna barn. Någon som har den?

  • Mon 16 May 2022 22:01
    #21

    Jag vill köpa en kopia om någon har!! Har längtat tillbaka till denna film i flera år, självklart från EFTER vi rensade ut huset innan pappa skulle sälja. Antagligen är filmen uppeldad eller nåt i den stilen :(
    Mejla om du har den och kan tänka dig att sälja!
    Badtoffla@hotmail.com 

  • Tue 18 Oct 2022 22:40
    #22

    Detta är kanske ett långskott, men jag har försökt få tag i den här inspelningen så sjukt länge. Är det någon som har den på DVD/dator och kan tänka sig att dela med sig? Betalar givetvis om det är så.

    mvh Rasmus

  • Sat 11 Mar 2023 19:00
    #23

    Hej! Även jag har blivit av med min inspelning på vHS och letat i flera år. Någon som har den? Vill så att få tag i Den, någon som vet hur? Maila gärna sanna.wettergren@hotmail.com,  bästa!

  • Tue 18 Jul 2023 21:43
    #24

    Jag skulle också vilja ha tag i en kopia och se den tillsammans med mina barn 😍 Någon som har den?


    Med vänlig hälsning, Jenny

Svar på tråden Efterlyser Teatervinden!