• Anonym (inte vara blond)
    Äldre 6 Mar 08:59
    15428 visningar
    88 svar
    +1
    88
    15428

    Varför har nästan alla svenska tonårstjejer långt blont hår?

    I går var jag och tränade. Framför mig i salen stod rader av tonårstjejer som alla hade exakt samma utseende. Långt blont hår i hästsvans, nästan exakt samma nyans av håret också. Och det fick mig att reflektera över varför nästan alla svenska tonårstjejer ser exakt likdana ut. Förebilden verkar vara kissie/dessie/blondinbella/paow och allt vad de heter. Olika personligheter men alla vill ha långt blont hår.

    Snark säger jag! Fan vad trist att se ut som en lämmel och alla andra intetsägande blondiner. Blont hår må vara unikt och speciellt i södra Europa och stora delar av resten av världen, men i Sverige är en ung tjej med långt blont hår vardagsmat. 

    Så tjejer med långt blont hår, varför? Känns det inte konstigt att gå in på ett ställe och se horder av kloner som har exakt samma frisyr och färg? Inte ens lugg har ni, bara låååååååååååångt, med minimalt med lockar, och, i min mening, så jäkla trist. 

    Och innan ni frågar, ja, jag är svensk tjej men mitt hår är rött och kortklippt för efter år i skolan omgiven av idel blont hår fick jag nog och klippte av mig det och färgade rött. Nu sticker jag ut, folk minns mig. Inte sjutton minns man ännu en söt tjej med långt blond hår, ni är tretton på dussinet och jag förstår inte varför man frivilligt vill se ut som alla andra... 

    Och som en sista punkt; det här har inget med vem du är, du är säkert din egen individ och jättetrevlig, men jag förstår bara inte vilja att se ut som alla andra?

  • Svar på tråden Varför har nästan alla svenska tonårstjejer långt blont hår?
  • Anonym (Oj)
    Äldre 6 Mar 09:02
    #1

    Om man är naturligt blond och inte vågar färga håret pga psoriasis. Trivs bäst i långt hår. Vem är man då?

  • Konnäs­sören
    Äldre 6 Mar 09:07
    #2

    Kanske inte alla har ett så enormt bekräftelsebehov att de måste bli ihågkomna av alla som de går förbi?
    Kanske har blont naturligt och tycker det är fint?
    Kanske för att det är en relativt vanlig färg att ha naturligt i den här delen av världen?
    Kanske inte har råd eller ork att färga utväxt hela tiden?

    Kanske framför allt som idealet för många killar  verkar vara en blond, smal tjej som är atletisk? (Notera många, inte alla)

    Jag har själv naturligt blont hår (och inte ens jävla musblont och intetsägande, utan vi talar en väldigt vacker blond färg som många skulle döda för) och när jag valde att färga mitt hår illrött (Skrattande) ville först frisören inte göra det för hon menade på att det är så vackert med naturligt blonda och hon fick så många tjejer som ville blondera sig varje dag för att deras respektive hade bett dem...

    Dock såg hon också sedan att jag passar sjukt mycket bättre i rött än i blont  {#emotions_dlg.flower}

  • Äldre 6 Mar 09:08
    #3

    Vilken hårfärg ska man ha för att inte vara tråkig?

  • Äldre 6 Mar 09:11
    #4

    Jag föddes blond (numera får jag hjälpa håret på traven) och jag har fått höra precis samma sak som säger ts. -Alla ni svenskar ser likadana ut. Ni är så tråkiga och fula.
    Men vad ska vi göra då? Jag har provat att färga håret mörkt och fulare har jag aldrig varit och så var det med den saken.  

  • Anonym (Hårsv­allet)
    Äldre 6 Mar 09:15
    #5

    Om du vill ha rött och kortklippt(brrrr) är upp till dig men jag tänker då inte fördärva min frisyr på det sättet.

  • Äldre 6 Mar 09:16
    #6

    Låter jobbigare att ha behov av att sticka ut och behöva bli ihågkommen av folk och dessutom tro att man är tråkig om inte detta uppfylls.


    Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • Äldre 6 Mar 09:19
    #7

    Folk har väl inte lika mycket bekräftelsebehov som du. Kanske. Inget behov av att "sticka ut" och bli ihågkomna för sitt utseende.

  • Anonym (inte vara blond) Trådstartaren
    Äldre 6 Mar 09:19
    #8
    Åttiotalist skrev 2014-03-06 09:08:38 följande:
    Vilken hårfärg ska man ha för att inte vara tråkig?
    Vad som helst utom fejkat blont långt hår som bara hänger rakt upp och ner. 
  • Ruggug­glan
    Äldre 6 Mar 09:19
    #9

    Min första tanke är, vart bor du egentligen om majoriteten av alla tonårsbrudar har blont hår? Här ser det nämligen inte alls ut så.

  • Äldre 6 Mar 09:21
    #10
    Anonym (inte vara blond) skrev 2014-03-06 09:19:46 följande:
    Vad som helst utom fejkat blont långt hår som bara hänger rakt upp och ner. 



    Hade de inte hästsvans?
    Piece of cake to get rid of a piece of shit...
Svar på tråden Varför har nästan alla svenska tonårstjejer långt blont hår?