• Anonym (Dagen­sDubbe­l)
    Äldre 6 Mar 16:28
    15901 visningar
    106 svar
    106
    15901

    Tjejers homofobi mot bisexuella män!

    Varför är tjejer så aviga mot bisexuella killar för? Jag tror inte en enda tjej, inte ens bisexuella tjejer skulle kunna tänka sig en relation med en bisexuell kille.

    Nästan alla killar skulle kunna acceptera att deras flickvänner är bisexuella, men inte omvänt...vad beror det här på? Är inte det dubbelmoral?

    Så är du kille och bi, berätta ALDRIG det där för en tjej, de är homofober hela bunten...själva kan de hångla med sina kompisar, tom gå hela vägen med en annan tjej, agera faghags och vara så jäkla PK...men så fort killen fått uppleva lite kärlek mellan män är han helt avskriven som pojkvänsmaterial.

  • Svar på tråden Tjejers homofobi mot bisexuella män!
  • Anonym (kärle­k?)
    Äldre 6 Mar 16:31
    #1
    Anonym (DagensDubbel) skrev 2014-03-06 16:28:38 följande:
    Så är du kille och bi, berätta ALDRIG det där för en tjej, de är homofober hela bunten...själva kan de hångla med sina kompisar, tom gå hela vägen med en annan tjej, agera faghags och vara så jäkla PK...men så fort killen fått uppleva lite kärlek mellan män är han helt avskriven som pojkvänsmaterial.
    handlar ju inte om kärlek att ligga med en av samma kön som du beskriver att tjejerna gör.
    jag tänder på kuk (vill suga, runka, knulla) men inte kallar jag det kärlek.
  • Äldre 6 Mar 16:33
    #2

    Jag har varit tillsammans med två bisexuella killar, och tyckte om det, i och med att jag är själv är bi och då hade vi ju den saken gemensamt iaf.

    Men det finns hel del bifobi. För det är vad "homofobi" som riktas specifikt gentemot bisexuella kallas. Jag råkade ut för det när jag dejtade en lesbisk tjej - hon oroade sig om en massa märkliga saker bara för att jag var bi. Nu tog det slut av andra anledningar, men ändå...

    Stå på dig!

  • Anonym (k)
    Äldre 6 Mar 16:39
    #3

    Du har en poäng där ts, även fast Sverige är väldigt tolerant mot hbt så finns det även vissa luckor som detta. Särskilt bland de lite äldre, 30+ så märker att det är en stor skillnad på attityd. Även om de flesta är helt positiva till hbt och är för att man ska få vara det öppet och allt sånt så finns det även en viss attityd om att de samtidigt tycker att det vore pinsamt att ha en hbt person bland sina relationer.

  • Äldre 6 Mar 16:41
    #4
    +1

    Kan bara svara för egen del.

    När det handlar om vad man tänder och inte tänder på att det svårt att styra!
    Handlar inte om diskriminering - eller att man skulle tycka mindre om varken homo eller bi-sexuella män.

    Utan för min del handlar det om att jag tycker det är grymt avtändande med två män ihop. Är jättegärna VÄN med homo o bi-sexuella - men bara tanken på att den man jag har sex med även skulle tända på män, gör att hela jag får rysningar och skulle jag haft stånd så hade ståndet gett sig direkt!

    På ngt vis ligger väl den sexuella kulturen i norm med att två kvinnor ihop - kan vara upphetsande - för många män - annars hade det inte förekommit så mkt på porrfilmer etc.
    Eftersom mannen ofta kommer och "avslutar" det hela - och två tjejer är mer som "ett förspel" för många män...
    Så därför tror jag att många män inte känner sig mindre manliga/hotade av två kvinnor ihop.

    Men jag misstänker att den omvända ej är lika vanligt.
    Jag tror många kvinnor kan uppleva det hela "omanligt/osexigt" och att det i det sexuella spelet ligger i att mannen skall "ta/erövra" - och att kvinnor tänder på det. Om mannen samtidigt lika mkt tänder på en man - så tror jag det låser sig för många kvinnor... Mannen känns inte lika "manlig" längre - och tänder man som kvinna på just en MAN (med dess attribut som detta ofta innebär) så känns det nog ganska omanligt med en sådan man....

    Men det är bara min teori...

  • Äldre 6 Mar 16:57
    #5

    Men det handlar ju inte om att du ska se på när snubben har sex med andra snubbar? I och med att bisexualitet varken påverkar personlighet, utseende eller doft så förstår jag inte hur det kan vara avtändande att veta att någon är bi. Bisexualitet är ju en läggning, och en bisexuell kille behöver inte ens ha haft sex med en annan kille.

    Det här med att det är avtändande att tänka sig att en kille har haft sex med en annan kille förut, det låter dessutom jäkligt likt det där som vissa svin till män säger: "Jag rår inte för att jag äcklas av slampor! Tanken på att någon annans penis har varit i henne äcklar mig!"

    Svaret är då: vilka din partner har legat med har du inte att göra med (annat än ur smittskyddsynpunkt), och om du inte kan låta bli att tänka på hur sexet hen haft före dig sett ut, så pass mycket att du äcklas av dina egna fantasier (!) så låter det inte sunt.

    Ja, det är bifobi när man undviker bisexuella killar bara för att de är bisexuella. Du har nog inte valt att känna såhär, precis som att många homofober inte valt att äcklas av homosexuella i allmänhet. Men du inser väl hur absurt det är att tänka så mycket på vilka personen har kanske haft med innan?

  • Anonym (Dagen­sDubbe­l) Trådstartaren
    Äldre 6 Mar 17:02
    #6

    Tackar Lykantrophona. Jag kan ta bifobin bättre från helt heterosexuella tjejer, då blir det kanske lite främmande och så, men när de tjejerna som själva prövat med en annan tjej och gärna grovhånglar med sina väninnor ratar bisexuella män pga att de är bisexuella blir jag kränkt!!

  • Äldre 6 Mar 17:18
    #7

    Har funderat på samma sak som TS. Förr i tiden fick jag ofta höra från min fru hur äckligt det var med två killar, hon har aldrig kommenterat två kvinnor på samma sätt. Och jag tog faktiskt lite illa vid mig eftersom jag nu råkar vara man. Jag har aldrig tyckt det varit äckligt varken med män eller med kvinnor som håller på med samma kön. (Men jag har aldrig berättat det för min partner.) Har ju dessutom lite praktisk erfarenhet..  Skrattande

  • Äldre 6 Mar 17:24
    #8
    Anonym (DagensDubbel) skrev 2014-03-06 17:02:42 följande:
    Tackar Lykantrophona. Jag kan ta bifobin bättre från helt heterosexuella tjejer, då blir det kanske lite främmande och så, men när de tjejerna som själva prövat med en annan tjej och gärna grovhånglar med sina väninnor ratar bisexuella män pga att de är bisexuella blir jag kränkt!!
    Jag har aldrig råkat ut för detta, och det chockerar mig att det finns tjejer som gör sånt. Handlar nog mycket om just manlighetsnormer - kvinnor som fått för sig att en homo- eller bisexuell man inte kan vara lika manlig, vilket är struntprat.

    Själv har jag råkat ut för sånt där som "ingen är bisexuell på riktigt, du kommer att välja så småningom", vilket irriterar mig något ofantligt. Men i regel verkar folk ha lättare att acceptera bisexuella tjejer än manliga dito, det har du rätt i. Kanske för att tjejsex ses som ofarligt och till för att egga upp killar. :/ Fördomarna kan ofta se lite annorlunda ut, beroende på könsroller.
  • Äldre 6 Mar 17:38
    #9

    Vi finns som gillar det! Jag hade uppskattat om min kille var bi, då kunde vi kolla på killar tillsammans. Nu kan vi bara kolla på tjejer (jag är bi) men det är ju inte fel det heller. Hoppas du hittar mer öppna tjejer.

  • Anonym (xx)
    Äldre 6 Mar 19:29
    #10

    Jag vet inte riktigt om jag håller med. Jag är tillsammans sedan sju år tillbaka med en kille som är bisexuell. Vi träffades i tonåren och han hade aldrig varitt sexuellt med en tjej, bara med en kille. Jag kunde inte bry mig mindre. MEN, mina kompisar undrar hur jag kan stå ut och att det måste va jobbigt att jag inte bara skulle va orolig om han börjar umgås flitigt med nån tjej, utan också med nån kille. Dock är jag inte den svartsjuka typen.

    Men mina vänner är otroligt aviga och fattar inte hur jag kan vara tillsammans med en bisexuell kille.

Svar på tråden Tjejers homofobi mot bisexuella män!