• Anonym (Kaffedraken)

    Gravidtest

    Ja nu till den stora frågan, när kan man tidigast ta gravtest?
    min menscykel är på 38-39 dagar,  så ska ha mens om 5 dagar  
    jag och sambon har haft oskyddat sex hela månaden, nu börjar jag känna mig illamående, jättetrött, kan sova 12 timmar utan problem, kissarnödig nästan hela.

    är det min hjärna som spökar eller är det nånting kroppen vill säga ? :)

  • Svar på tråden Gravidtest
  • Anonym (Kaffedraken)

    Du kan börja testa när du vill,men man kan inte förvänta sig plus förrän vid BIM -eller när man tror mensen borde komma-som i regel är det man bör invänta.  Vissa får vänta ännu länge. HCG måste ju bli mätbart och det kan dröja.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Är du gravid så är du ju ändå även om du väntar!!  Flört  Jag vill också veta,men har tatt Pregnyl så det skulle bli falskt positivt.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Finns ju testa tidigt test om man känner för det, blir det negativt får du göra ett nytt om några dagar :)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag brukar aldrig må illa så tidigt innan jag plussar :) jag börjar må illa i vecka 6 eller i slutet av 5 då börjar jag ana något litet illa mående.. Det som gjorde att jag blev misstänksam är stickningar i äggstock som inte slutade att sticka ;)

  • Anonym (Kaffedraken)

    ja för om man läser runt lite på google och här på familjeliv så har ju vissa testat sig några dagar efter ÄL och visat positivt, men detta är såklart från person till person, men skulle vara så skönt att få veta när man längtar så mycket,  köpte mig ett test nu, men nu är frågan ska man prova eller ska man vänta, och kan man prova vilken tid på dygnet eller ska man vänta på morgonurin, är ju så kissnödig hela tiden :S 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Man ska väl helst ha hållt sig typ 4 h eller vad de är. men de är ju svårt när man  är kissnödig hela tiden :P

Svar på tråden Gravidtest