• Äldre 23 Mar 19:42
    1389 visningar
    2 svar
    2
    1389

    7 dagar till BF, livrädd!!

    som sagt en vecka kvar till BF och jag vill verkligen inte ploppa ut ungen mellan benen. Jag är så sjukt rädd. 


    Försökte säga till min BM att jag var rädd men hon bara viftade bort det med att "det kommer gå bra" och bytte sedan ämne. 


    Det jag är mest rädd över är att jag ska få panik när huvudet ska ut då jag hört att det är det som gör mest ont under hela förlossningen. 


    Jag är rädd för att spricka mycket och ha problem efteråt. Kan ju inte kännas kul att varken kissa eller göra nummer två på toa efter det. 


    hur klarar man av smärtan? jag är jättesmärtkänslig och får panik bara jag tänker på att en hel unge ska ut mellan benen.


    Hur ser man ut där nere efteråt? Det känns som om jag inte kommer våga röra där nere på jättelänge Tungan ute typ hur är det att torka sig efter förlossningen? 

  • Svar på tråden 7 dagar till BF, livrädd!!
  • Katlan
    Äldre 23 Mar 19:46
    #1

    Att få ut huvudet var inte särskilt smärtsamt för mig.
    Värkarna innan var desto värre.

    'vid första förlossningen blev jag klippt och sydd, det var ingen höjdare men det får man ta.
    Hur det såg ut?
    Ingen aning!

  • Äldre 23 Mar 19:49
    #2

    Jag är också väldigt smärtkänslig i vanliga fall och jag hade ställt in mig på det värsta men det gick mycket bättre än vad jag trott. Visst gör det ont men jag tyckte att jag kunde hantera det och fick aldrig panik. Öppningsvärkarna gjorde ondast för mig, själva krystningen tyckte jag var lättare och då hade jag inte ens lustgas som bedövning vid den tidpunkten. Det som var värst för mig var att kissa efteråt, det sved väldigt mycket i två veckor men det gjorde inte lika ont om jag kissade i duschen. Jag såg precis likadan ut därnere efter fem veckor, när jag tittade för första gången. Försök att inte vara rädd, det kommer göra väldigt ont men det går över, jag tror att det viktigaste är att inte drabbas av panik. Att föda barn var det häftigaste jag varit med och jag längtar till nästa gång. Lycka till!

Svar på tråden 7 dagar till BF, livrädd!!