• Anonym (Mamma­n)
    Äldre 10 Apr 12:17
    2348 visningar
    2 svar
    2
    2348

    Två barn som växt i <3 ett tredje påväg via magen

    Kluvna känslor, har aldrig trott vi skulle ha turen att få barn via magen, men nu är det påväg. Det tråkiga är att vårt äldsta barn (går i skolan) har berättat för sina närmsta kompisar att * ska få ett syskon igen! då de har svarat att jag & min man inte är * riktiga föräldrar vi är bara låtsas. Bebisen i magen är vi riktiga föräldrar åt . Ändå fast * är väl medveten om sin bakgrund & vet att vi är * föräldrar så blir ju förstås * ledsen då kompisarna håller på så. Vad ska vi göra? Någon som har varit i samma sits? Bävar för alla dumma kommentarer som troligtvis kommer att komma bara magen syns mer :-/ . En sköterska i vården var ju så glad för vår skull för alla får ju inte egna barn ush så arg jag blev, orkade dock inte gå in i en diskussion då.

  • Svar på tråden Två barn som växt i <3 ett tredje påväg via magen
  • Anonym (Ålder­?)
    Äldre 10 Apr 12:33
    #1

    Hur gamla är barnen?

    Ni kanske kan bjuda hem dem allihop, eftersom de var kompisar, och prata med dem? Förklara vad en adoption är och varför den händer och hur efterlängtat ett barn är oavsett om det är biologiskt eller adopterat. Och att en "riktig" förälder är den som tar hand om ett barn och älskar det som sitt, osv.

    Om de är små kanske det är "deras" verklighet, då måste ju någon (ni tex) ge dem en annan bild av verkligheten.

    Upplysa barn är oftast bättre än att skälla på barn.

  • Anonym (Mamma­n) Trådstartaren
    Äldre 18 Apr 17:33
    #2
    Anonym (Ålder?) skrev 2014-04-10 12:33:09 följande:
    Hur gamla är barnen? Ni kanske kan bjuda hem dem allihop, eftersom de var kompisar, och prata med dem? Förklara vad en adoption är och varför den händer och hur efterlängtat ett barn är oavsett om det är biologiskt eller adopterat. Och att en "riktig" förälder är den som tar hand om ett barn och älskar det som sitt, osv. Om de är små kanske det är "deras" verklighet, då måste ju någon (ni tex) ge dem en annan bild av verkligheten. Upplysa barn är oftast bättre än att skälla på barn.

    Vill inte bjuda hem 23 elever för att prata med dem om adoption. Men ska prata med berörd klasslärare som får prata med klassen.
Svar på tråden Två barn som växt i <3 ett tredje påväg via magen