• Anonym (Fanta­sin flödar­)
    Äldre 18 Apr 23:14
    16215 visningar
    12 svar
    12
    16215

    Ni som skriver "grattis" på Facebook till folk som fyller år.

    Varför gör ni det? Skriver bara "grattis" eller typ ..."stort grattis" på sin höjd? Det är en så liten ansträngning för en vän att man nästan borde skämmas över den i stället. "Jag orkar inte mer och har inte bättre fantasi än att jag skriver sjubokstäver till dig på din wall min vän men jag hoppas att du blir GLAD", typ. Vem blir glad för en sån ansträngning? Blir ni det? Sju bokstäver ifrån sjuttio vänner? Nä, jag röstar för lite mer ansträngning här i livet. Släng in något personligt i meddelandet åtminstone. Bjud på ett minne från förr, lägg in en gammal bild på er tillsammans, på vackra blommor som du vet att personen tycker om eller VAD SOM HELST men kom på NÅGOT mer än bara "grattis!". Jag troooooor verkligen att det sitter en massa välvilliga människor och goda vänner där ute som gör precis såhär men ni kan väl åtminstone överväga att tänka på att det kanske är en lite för klen ansträngning om ni verkligen ska kalla er vänner, ok?!

  • Svar på tråden Ni som skriver "grattis" på Facebook till folk som fyller år.
  • Anonym (Gnäll­!)
    Äldre 18 Apr 23:25
    #1

    Och vem orkar starta den här gnäll- tråden???

  • Anonym (Fanta­sin flödar­) Trådstartaren
    Äldre 18 Apr 23:27
    #2
    Anonym (Gnäll!) skrev 2014-04-18 23:25:47 följande:
    Och vem orkar starta den här gnäll- tråden???

    En som för svar ifrån en som orkar gnälla tillbaka?
  • HannaC­ecilia
    Äldre 18 Apr 23:28
    #3

    De kanske inte ser på er vänskap på samma sätt som du gör?

  • Äldre 18 Apr 23:31
    #4

    Alla kanske inte tar Facebook på blodigt allvar? Nära vänner får väl förmodligen lite mer än ett grattis på Facebook, med eller utan bilder och annat tjafs.

  • Äldre 18 Apr 23:35
    #5

    Man är inte vän-vän med allihopa,jag är egentligen bara vän med en enda på F.b och hon får lite extra.

  • Limali­e
    Äldre 18 Apr 23:45
    #6

    Detta blodiga allvar på FB.....Foten i munnen

  • Äldre 18 Apr 23:50
    #7

    Vad ska man annars skriva tänker du. Fy faaan för dig!
    Eller har du nåt bättre förslag?

  • Äldre 19 Apr 00:01
    #8

    Det beror på. För kusiner, mostrar och övrigt folk som jag "måste" vara vän med på facebook, som jag inte sett på flera flera år och som är helt ointresserade av mitt liv så skriver jag bara grattis, ibland tom utan utropstecken Förvånad och ibland bara "Hurra".

    Mina riktiga vänner får en längre hälsning, är de nära vänner så får de ingenting alls på facebook, utan då är det minst ett samtal som gäller.

  • Äldre 19 Apr 00:05
    #9

    Grattis skriver jag till bekanta, till vänner skriver jag gärna lite mer och till nära vänner ringer jag!!

  • Äldre 19 Apr 07:20
    #10

    Jag nöjer mig med att få ett grattis av släktingar och vänner på fb när jag fyller. De behöver inte lägga upp extra fina bilder eller så. 
    Visst blir jag glad om de gör det, men hellre att de i så fall skickar ett kort med posten. Det tycker jag är trevligare och kräver mer tanke bakom än att se i sitt nyhetsflöde at någon fyller och då skriva grattis och lägga in en bild.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Äldre 19 Apr 07:34
    #11

    Jag brukar alltid fixa till någon rolig bild. Har lite svårt för att bara skriva grattis utan jag vill att det ligger lite mer tid och engagemang bakom det jag skickar. Dock så har jag inget emot om folk enbart skriver grattis till mig


    BF 5 September (V.21)
  • Äldre 19 Apr 07:56
    #12

    Gör ungefär så här jag med.


    Dixie skrev 2014-04-19 00:05:12 följande:
    Grattis skriver jag till bekanta, till vänner skriver jag gärna lite mer och till nära vänner ringer jag!!

Svar på tråden Ni som skriver "grattis" på Facebook till folk som fyller år.