• Anonym (Anna)
    Äldre 20 Apr 10:38
    22010 visningar
    11 svar
    11
    22010

    Han vill inte ha något seriöst, men fortsätter att höra av sig- varför??

    Hej! Jag känner att jag behöver skriva av mig lite. För en månad sedan träffade jag en kille som jag verkligen fallit för. Vi träffades utanför krogen och då var jag helt ärligt lagom intresserad, tänkte mest på mitt ex som befann sig på den här krogen. Men som vanligt betedde ex:et sig som en idiot och jag bestämde mig för att ge den här killen en chans. Och ja det tog inte lång tid innan jag förstod att den här killen faktiskt hade något jag verkligen gillade. Sen fortsatte vi träffas, jag fick träffa hans kompisar och han mina, och vi planerade hela sommaren tillsammans. Men så nu har han kommit fram till att han inte "är redo för något seriöst" eftersom det tog slut med hans ex som han varit tillsammans med i 3 år för inte så länge sedan. Det gör mig såklart ledsen eftersom jag börjat få känslor för honom. 

    Men till det som gör mig lite kluven. När vi pratade om det här med att han inte är redo för något förhållande så sa jag givetvis att jag uppskattar att han är ärlig och att vi ju kan vara kompisar. Vilket han svarade att han absolut vill. Men innerst inne trodde jag att vi inte längre skulle ha någon kontakt och det var det jag ställde in mig på. Men så har vid flera tillfällen hört av sig efter det här, bara på facebook/ sms och vi har inte setts, men jag vet inte riktigt vad det är han vill. Eller ja han har ju sagt att vi ska vara kompisar, men jag är inte säker på att jag klarar av det. Undrar om inte han menar att vi kan vara kk, för när jag sa att jag vaktade min systers lägenhet och var själv i den för några dagar sedan frågade han om han inte kunde komma över, vilket dock inte gick för mina kompisar skulle komma senare samma kväll.  

    Nu har vi inte setts på två veckor och jag har börjat släppa honom, men såfort han hör av sig väcks endå ett litet hopp inom mig, vilket dock brukar sluta med att jag bara blir ledsen eftersom jag vet att han inte vill ha allt det där jag vill och som hör till ett förhållande. Men så tänker jag dumt nog ibland att om vi fortsätter ses kanske han får känslor för mig också och då kanske han ångrar sig. Eller så slutar det med att jag får ännu mer känslor och han går ut på krogen och raggar på massa andra. 

    Ja det var väl allt, kan även tillägga att jag är trött på att hamna i skuggan av killars ex, det här är inte första gången och jag undrar när jag ska vara någons nr 1 igen. Vi är förövrigt 21 och 25 år gamla.  

  • Svar på tråden Han vill inte ha något seriöst, men fortsätter att höra av sig- varför??
  • Äldre 20 Apr 10:41
    #1

    "He's not that in to you"...

    Att han hör av sig är för att han vill hålla dörren öppen. Precis som du själv skrev så var han intresserad av att komma när chans för sex fanns.

  • Anonym (v)
    Äldre 20 Apr 10:42
    #2

    du får nog fråga honom hur han ser på det helt enkelt. Jag har lite omvänd situation just nu, ett ex som jag inte  vill ska höra av sig (vi sa också att vi är förstås vänner), det kommer små saker som "hej, haft en bra dag?" "har du påsklov nu?" "ska du göra nåt kul i det fina vädret?" Alltså inget av substans, inget om att vi ska ses eller om han egentligen "vill" nåt. Jag har slutat svara för jag vill gå vidare. 

    Jag tolkar honom och även killen du berättar om, som att de ändå kanske hoppas på något. Vad detta "något" är måste du fråga om du känner att det blir jobbigt att ha den här lilla kontakten som ändå inte riktigt "är" nåt. 

  • Fannyp­ack
    Äldre 20 Apr 10:46
    #3

    Tyvärr betyder "jag vill inte ha ett förhållande just nu" egentligen "jag vill inte ha ett förhållande med dig". Trist men det är bara att gå vidare.

    Det går inte att veta varför han hör av sig, kanske vill han ligga, kanske vill han vara kompis, kanske bägge och. Om du inte vill vara kompis, fast du sa det, så går det att ändra sig. Det är inte juridiskt bindande .  Nästa gång han hör av sig så säger du gillar honom för mycket för att ses som kompisar. Sedan är det bara att sura ett litet tag och gå vidare. Det finns fler där ute!

  • Anonym (vänsk­ap)
    Äldre 20 Apr 11:02
    #4

    Jag tycker inte alls att det är konstigt att han hör av sig emellanåt. Det är väl det kompisar gör, och det var ju du själv som sa att du ville att ni skulle fortsätta vara vänner?

  • Anonym (Anna) Trådstartaren
    Äldre 20 Apr 11:06
    #5
    Fannypack skrev 2014-04-20 10:46:54 följande:

    Tyvärr betyder "jag vill inte ha ett förhållande just nu" egentligen "jag vill inte ha ett förhållande med dig". Trist men det är bara att gå vidare.

    Det går inte att veta varför han hör av sig, kanske vill han ligga, kanske vill han vara kompis, kanske bägge och. Om du inte vill vara kompis, fast du sa det, så går det att ändra sig. Det är inte juridiskt bindande .  Nästa gång han hör av sig så säger du gillar honom för mycket för att ses som kompisar. Sedan är det bara att sura ett litet tag och gå vidare. Det finns fler där ute!


    Fast han var tydlig med att han inte var intresserad av något förhållande med någon alls just nu. Så vad får dig att tro att han inte skulle vilja ha ett förhållande med mig? 
  • Anonym (Anna) Trådstartaren
    Äldre 20 Apr 11:10
    #6
    Anonym (v) skrev 2014-04-20 10:42:28 följande:
    du får nog fråga honom hur han ser på det helt enkelt. Jag har lite omvänd situation just nu, ett ex som jag inte  vill ska höra av sig (vi sa också att vi är förstås vänner), det kommer små saker som "hej, haft en bra dag?" "har du påsklov nu?" "ska du göra nåt kul i det fina vädret?" Alltså inget av substans, inget om att vi ska ses eller om han egentligen "vill" nåt. Jag har slutat svara för jag vill gå vidare. 

    Jag tolkar honom och även killen du berättar om, som att de ändå kanske hoppas på något. Vad detta "något" är måste du fråga om du känner att det blir jobbigt att ha den här lilla kontakten som ändå inte riktigt "är" nåt. 
    Ja men det är ju ungefär som för mig. Ja just nu tycker jag det mest är jobbigt, men tänker att jag kanske kan låta det vara ett tag och se vad som händer och hur jag känner. Om ett tag när allt har lagt sig kanske jag kan hantera denna "vänskap" bättre, eller jag vet inte. Känner mig lite förvirrad nu alltså. 
  • Fannyp­ack
    Äldre 20 Apr 11:15
    #7
    Anonym (Anna) skrev 2014-04-20 11:06:20 följande:
    Fast han var tydlig med att han inte var intresserad av något förhållande med någon alls just nu. Så vad får dig att tro att han inte skulle vilja ha ett förhållande med mig? 
    För att om något känns 100% rätt så spelar det ingen roll om det var en vecka eller ett år sedan ens tidigare relation tog slut. "Inte redo för förhållande"  är antingen en vit lögn eller något man säger  till sig själv när  man inte vill fortsätta en relation. Så fungerar människor, har inget med dig att göra.  Du är helt säkert en toppenpingla! 

    Sedan vet man inte vad som händer i framtiden, kanske stöter ni på varandra igen om ett år och det blir ni för evigt. Eller så träffar han sitt livs kärlek nästa vecka. 
  • Äldre 20 Apr 11:48
    #8

    Håller helt med "fannypack". Det är ett snyggt sätt att säga "det är inte du, det är jag". När man väl träffar rätt så ändras allt.

  • Anonym (Svårt­)
    Äldre 20 Apr 12:56
    #9

    Jag träffade en kille för ett år sedan som körde på "jag vill inte sätta något namn på oss" och "vill ha det kravlöst" jag gav honom några månader. Sen blev vi tillsammans och nu ett år senare ska vi flytta ihop. Dom där klassiska ursäkterna man tror betyder "jag är inte intresserad" betyder inte alltid det. MEN i situationen "jag är inte redo för ett förhållande" så tror jag helt enkelt på att backa. Glöm honom. Han kommer tillbaka om han verkligen vill. Men finns du kvar så kommer han aldrig helt plötsligt komma på att han visst är redo för ett förhållande.

  • Anonym (Vad tror du?)
    Äldre 20 Apr 13:06
    #10

    För att det är kul att ligga.

  • Anonym (.)
    Äldre 20 Apr 13:18
    #11
    Anonym (Vad tror du?) skrev 2014-04-20 13:06:46 följande:
    För att det är kul att ligga.
    Exakt.
Svar på tråden Han vill inte ha något seriöst, men fortsätter att höra av sig- varför??