• Anonym (jävla kärring!!)

    Svärmor sade att deras barn är sötare än vårt!

    Vilken chock - svärmor sade idag rakt ut till min man (och sin egen son!) att hon tycker vårt barns kusin är sötare!
    Till saken hör att vårt barn är adopterat, så det är ju inte våra eller svärmors gener i barnet, troligtvis därför kärringen vågar säga så. Men jag är arg som ett bi och undrar hur hon tänkte. Man undrar ju nu om hon ens ser barnet som sitt barnbarn. Om hon yppar något liknande igen så skäller vi ut henne efter noter!! Jag vill knappt att hon ska få träffa sitt barnbarn igen.

    Även om hon tycker så, så håller man väl tyst om det? Vad är det för fel på henne egentligen! Jag tycker för övrigt att vårt barn är mycket sötare än kusinen men skulle aldrig någonsin säga det till någon! Så gör man bara inte.

    Har någon någonsin varit med om något liknande? Vad tänkte hon egentligen!

  • Svar på tråden Svärmor sade att deras barn är sötare än vårt!
  • Anonym (oops)

    Klantigt sagt av svärmor, men inget att starta ett världskrig om. Hon är säkert lika glad över ert barn som över det andra barnbarnet.

  • Anonym (NEJ!)

    FY FAN vilken onödig kommentar. Grymt oförskämt, jag hade blivit förbannad! Det spelar väl ingen roll om barnet är adopterat, så säger man bara inte!

  • Anonym (Jhiiii)

    Det var inte snällt sagt, förstår att du blir arg!
    Fast... å andra sidan är det inte hennes barnbarn. Men det ursäktar inte uttalandet.

  • Anonym (Men fy!!)

    För nåt år sen här på F.l var det en förtvivlad mamma till en efterlängtad adopterad som hade en ännu värre svärmor. Än så länge,din verkar komma ikapp...  Farmodern accepterade inte alls det adopterade barnet,såg det inte som sitt barnbarn ö.h.t och blev överförtjust när svågerns sambo väntade första barnet för då skulle hon ju äntligen få barnbarn!! Förvånad De sa upp bekantskapen,de hade ju inget val. Jag är rädd att det blir lite likadant när vi väl får barn. Svärmor har upprepade gånger sagt att en adopterad släkting inte är äkta och inte borda ärva och vi ska göra ED så det blir inga genetiska barn här heller.

    Om det nu "bara" är utseendet hon hakat upp sig på är det ju tillräckligt illa! Man jämför ALDRIG barnbarn på minsta lilla vis!!

    Tycker ni skulle fräst ifrån redan nu och blir det fler gånger ja,då blir det andra bullar tycker jag.

  • Wilowa

    Lär svärmor lite pedagogik, vilken nytta har man av att vara söt? Personligheter är betydligt viktigare än utseende och det ger en starkare självkänsla om man bygger den på personlighet.

  • Anonym (jävla kärring!!)

    Oavsett om man ser det som hennes barnbarn eller inte så säger man inte så. Skulle aldrig få för mig att säga så om något barn, oavsett. Inte riktigt normalt anser jag. Tänka kan man, men varför säga det? Vad fyller det för syfte egentligen.

  • Anonym (Men fy!!)
    Anonym (Jhiiii) skrev 2014-05-03 18:56:42 följande:
    Det var inte snällt sagt, förstår att du blir arg!
    Fast... å andra sidan är det inte hennes barnbarn. Men det ursäktar inte uttalandet.

    Jo,rent juridiskt är det visst hennes barnbarn! Och på alla andra sätt också anser jag utom rent genetiskt och biologiskt,men vad sjutton spelar det för roll!?
  • Anonym (jävla kärring!!)

    Sen är det självklart att det är hennes barnbarn på samma sätt som det är vårt barn. Men det är en annan diskussion. Ja, vi skulle fräst ifrån direkt men blev så chockade och ställda bara.

  • Anonym (oops)
    Anonym (Men fy!!) skrev 2014-05-03 19:01:41 följande:

    Jo,rent juridiskt är det visst hennes barnbarn! Och på alla andra sätt också anser jag utom rent genetiskt och biologiskt,men vad sjutton spelar det för roll!?
    Det var väl inte juridiskt som svärmor uttalade sig?

    Alla kan göra fel. Även en svärmor.
  • Anonym (Jhiiii)
    Anonym (Men fy!!) skrev 2014-05-03 19:01:41 följande:

    Jo,rent juridiskt är det visst hennes barnbarn! Och på alla andra sätt också anser jag utom rent genetiskt och biologiskt,men vad sjutton spelar det för roll!?
    Du kanske anser det men hon gör det inte?

    Jag är hellre utan barnbarn än att kalla någon annans barn för mitt barnbarn.
    Och ja, jag är i åldern för barnbarn.
Svar på tråden Svärmor sade att deras barn är sötare än vårt!