• Anonym (festi­val)
    Äldre 3 May 23:15
    3805 visningar
    9 svar
    9
    3805

    Gå på festival själv?? (tjej)

    Jag är 19. Har aldrig tidigare varit på festival, men skulle väldigt gärna vilja gå på en festival i år - dock har jag ingen att gå med, så min fråga är: 

    Har någon annan gått på festival ensam? Skulle ni göra det, eller är det en jättedum idé? Är väldigt rädd för att bli våldtagen/överfallen/rånad, borde man vara rädd för det?

    Någon med åsikter eller erfarenheter?

  • Svar på tråden Gå på festival själv?? (tjej)
  • Gredel­ina
    Äldre 3 May 23:17
    #1

    M n ska inte göra så att man blir beroende av andra, då begränsar man sig själv. Gå själv, men du behöver ju knappast sova över inne på festivalområdet? Eller så försöker du få med en kompis, eller leta efter ngn ny som också ska åka dit om du känner dig osäker,

  • Anonym (Mmm)
    Äldre 3 May 23:36
    #2

    Nej gå inte ensam det är bättre ha någon med så ni kan passa på varandra man vet inte vad som kan hända .mm men det beror oxå vilken festival du ska på jag och min syster ska på regge festival i köpenhamn du kan hänga med oss du vill jag vet inte var du bor :))

  • BlippB­lopp
    Äldre 3 May 23:44
    #3

    Klart du kan gå själv! Att mingla på campingområdet är hur kul som helst! Finns alltid massa glada festivaltomtar att sätta sig hos och pimpla vin, speciellt om man bjuder lite.

    Du kan också kolla på olika forum om du hittar fler som ska åka själva, eller om du kan ansluta dig till något camp.

    Ang säkerhet så gäller vanligt folkvett. Sup dig inte redlös och gå inte iväg ensam med någon så ska nog allt gå bra :)

  • Anonym (festi­val) Trådstartaren
    Äldre 7 May 16:05
    #4

    Om man inte känner någon i staden då och inte ska sova på festivalområdet, vart tar man vägen då? Hotell/härbärge? Lär väl bli rätt dyrt för en fattig student som jag?

    Ska tyvärr inte till Köpenhamn, det är Way out west i Gbg jag har tänkt mig...

  • Limali­ie
    Äldre 7 May 16:15
    #5

    Vandrarhem?


    Men ja, sov inte över själv på campingen som tjej. De allra flesta festivalbesökare är skittrevliga men det finns även rötägg här och var.

  • Anonym (gbg)
    Äldre 7 May 16:29
    #6
    Anonym (festival) skrev 2014-05-07 16:05:00 följande:
    Om man inte känner någon i staden då och inte ska sova på festivalområdet, vart tar man vägen då? Hotell/härbärge? Lär väl bli rätt dyrt för en fattig student som jag?

    Ska tyvärr inte till Köpenhamn, det är Way out west i Gbg jag har tänkt mig...

    Jag bor I gbg. Skulle då rekommendera slottskogens vadnrarhem som ligger precis i närheten av festivalen! Dom har sovsalar osv. Inte speciellt dyrt! Hittade några priser på deras sida:


     





    :) Och att gå själv.. Du kan ju lära känna folk där :D Alla är superglada och trevliga under festivaler! (Enligt mig iaf) Jag har varit på Wow innan det var grymt :D Massa glada människor!
  • Anonym (festi­val) Trådstartaren
    Äldre 7 May 18:59
    #7
    Anonym (gbg) skrev 2014-05-07 16:29:45 följande:
    Jag bor I gbg. Skulle då rekommendera slottskogens vadnrarhem som ligger precis i närheten av festivalen! Dom har sovsalar osv. Inte speciellt dyrt! Hittade några priser på deras sida: 

    :) Och att gå själv.. Du kan ju lära känna folk där :D Alla är superglada och trevliga under festivaler! (Enligt mig iaf) Jag har varit på Wow innan det var grymt :D Massa glada människor!



    Ska kolla upp det där lite mer, tack! :D

    Det var förresten vandrarhem jag menade där uppe, vet inte riktigt vart jag fick härbärge ifrån haha.

    Men är det många som går på festival ensamma? Tror inte folk att man är konstig då? Känns som att alla jag vet om går på festival i stora gäng....
  • Anonym (festi­val) Trådstartaren
    Äldre 10 May 15:31
    #8

    Det fanns inga rum kvar på slottsskogens vandrarhem tyvärr :( endast sovsal för män...

    Finns det några andra alternativ?

  • Anonym (abskj­)
    Äldre 10 May 15:37
    #9

    Hade också tänkt att gå på Wow men har inte heller någon att gå med.

    Kan du inte tälta på en vanlig camping? Brukar ju vara lite lugnare där. Alternativt sätta hänglås på tältet om du campar inne på festivalområdet?

Svar på tråden Gå på festival själv?? (tjej)