• Äldre 20 May 19:48
    1478 visningar
    5 svar
    5
    1478

    BF oktober-november 2014

    Jag väntar just nu mitt första barn och befinner mig i vecka 17. Det är ju så otroligt mycket som händer både i kropp och tankar och så mycket fantastiskt att se fram emot! Jag skulle väldigt gärna vilja dela det här med andra gravida i närheten, jag tror det skulle vara himla givande att prata med människor i samma situation. Jag är nyligen inflyttad Härnösandsbo, så om du bor i närheten, exempelvis Sundsvall eller liknande eller inte alls nära så kan vi gärna följas åt!

    Så väntar du barn i höst-vinter 2014 får du gärna höra av dig (:
    Kram!
  • Svar på tråden BF oktober-november 2014
  • Äldre 20 May 19:55
    #1

    Hej! Vad kul med någon som känner likadant som jag. Jag är bosatt i sundsvall, gick in i v.16 idag och har så mycket tankar och frågor. Med tanke på ditt användarnamn, är du lite "yngre" också? Jag fyller 22 i sommar :)

  • Äldre 20 May 20:07
    #2

    Åh, vad kul! Då har vi ju gått nästan precis lika många veckor! Det stämmer, jag fyller tjugo i sommar, men har haft en önskan om barn sedan jag var tio år gammal, så känns ganska mycket äntligen för min del, haha! Bollar jätte gärna frågor och funderingar med dig, samt kul att du bor så pass nära :) Hur mår du?

  • Äldre 20 May 20:30
    #3

    Kul att vi är så lika! Jag har också haft en stor längtan länge, så jag kände ÄNTLIGEN jag med :) Har du berättat för alla närstående än? Jag mår faktiskt väldigt bra, illamåendet har gått över. Men jag har svårt att få i mig mat, har väldigt dålig matlust.. Hur mår du?

  • Äldre 20 May 21:54
    #4

    Åh, så himla fint! Tycker det känns så svårt att greppa allt, särskilt när det varit en längtan en så lång tid. Och då spelar det ingen roll att magen växer och att kroppen är sig väldigt olik. Inte heller att den lille där inne snurrat runt ett par gånger. Fortfarande väldigt svårt att förstå vad det är som faktiskt händer och vad som komma skall. Men jag antar att saker blir mindre diffusa efter ultraljudet som jag har nästa fredag!

    Vad skönt att ditt lillamående gått över, det har mitt med. Sägs ju försvinna där kring vecka 12. Men det där med aptiten alltså... Den är ju långt ifrån på topp, men jag känner ändå att jag mår sämre när jag inte äter regelbundet, mår illa/dåligt av att inte äta, så det hjälper ju en att få i sig någorlunda ändå.

    Jag har berättat för alla närstående, eller ja på ett ungefär. De som bor närmast. Har blivit svårt att dölja efter allt för många väldigt trötta kvällar och en mage som vuxit. Jag jobbar på lågstadiet och förra veckan spred sig ryktet även där efter att en flicka lagt händerna på min mage och frågat "Varför står din mage utåt?". Kände att det kunde passa med ett ärligt svar där, ganska skönt faktiskt att folk man är upp i så mycket vet nu. Som om man kan andas ut om du förstår :)
    Har du berättat ännu? :)

  • Äldre 21 May 16:02
    #5

    Ja precis, jag skippade frukosten igår och det förstörde två dagar... Så matrutiner är de viktigaste för att må bra nu. Kul med så nära till ultraljud! Jag har mitt om över 3 veckor och de känns som en evighet, haha! Längtar efter de där beviset att de faktiskt är en bebis där inne :) Vad kul att de syns så pass på dig! Jag kan fortfarande dölja min mage trots vanliga kläder, så har inte berättat för alla än. De flesta vänner vet, men inte alla i familjen. Reagerade alla som du väntat dig? Du får gärna svara i mina privata meddelanden, jag är ny på familjeliv och kan inte alla funktioner än, haha :p

Svar på tråden BF oktober-november 2014