• Äldre 21 May 15:57
    6889 visningar
    5 svar
    5
    6889

    Adopterad från Sri Lanka vill skriva min dotters namn på singalesiska..

    Kom till Sverige som nyfödd. Nu bor jag i Stockholm och har en dotter. Jag har varit på Sri Lankas ambassad och bett dom översätta min dotters namn till mig. Dom var ganska upptagna och när jag fick ett svar var det ett stressigt svar och jag känner mig osäker på om det blev rätt. Nu undrar jag om det finns någon som kan skriva på singalesiska.. Jag vill tatuera min dotters namn på på singalesiska. Det är ett vackert språk tycker jag. Har googlat och försökt hitta något sätt att översätta namn, men har inte lyckats. Om du kan och vill hjälpa mig är jag jättetacksam!

  • Svar på tråden Adopterad från Sri Lanka vill skriva min dotters namn på singalesiska..
  • Äldre 21 May 18:50
    #1

    Är du med i Facebook?

    Där finns en grupp för adopterade från Sri Lanka och admin hjälper till att översätta namn.

  • Äldre 27 May 00:50
    #2

    Har provat den gruppen. Hon kanske har mycket att göra, för hon har inte hört av sig... Har något annat bra tipps?

  • Äldre 15 Dec 18:11
    #3

    jag kan skriva sinhalesika  ( srilanka språk) om du vill kontakta mig,

  • Äldre 19 Dec 21:28
    #4

    Hej, jag är den Sri lanka och Kan flyttande singalesiska, jag kan hjälpa dig att skriva din dotters namn på singalesiska :) du får gärna adda mig på Facebook så kan vi prata vidare dår hade bra Anna Juwana

  • Äldre 19 Dec 22:51
    #5
    Anujuwana skrev 2017-12-19 21:28:42 följande:

    Hej, jag är den Sri lanka och Kan flyttande singalesiska, jag kan hjälpa dig att skriva din dotters namn på singalesiska :) du får gärna adda mig på Facebook så kan vi prata vidare dår hade bra Anna Juwana


    Hon har troligen redan fått hjälp då tråden är 3,5 år gammal.
Svar på tråden Adopterad från Sri Lanka vill skriva min dotters namn på singalesiska..