• Äldre 26 May 18:00
    13662 visningar
    25 svar
    25
    13662

    2 positiva grav test och 3 negativa, är jag gravid ??

    Hej!

    Snälla, är det någon som känner igen sig i det här?!

    Jag och min man har försökt få barn i snart 2 år. I mars gjorde jag en operation för att ta bort en skiljevägg i livmodern som de hade upptäckt. Nu för en vecka sedan började jag må dåligt, humöret svängde, jag fick ont i brösten och mådde lite illa. Jag fick en jätteliten blödning som varade i 2 dagar. Sedan dess har jag haft lite "rostfärgade" flytningar. Jag gjorde ett gravtest 22/5 från testlagret som visade POSITIVT. Jag testade en gång till samma dag för säkerhets skull men då var det negativt. Dagen därpå testade jag igen med CLEARBLUE som visade GRAVID 1-2 veckor. Jag blev toppenglad såklart!!

    Idag pratade jag med min gynekolog som tyckte det var lite oroväckande att jag hade lite blodliknande flytning. Jag blev paranoid såklart och köpte ytterligare ett graviditetstest, CLEARBLUE igen som visade NEGATIVT! Jag blev så ledsen att jag gick direkt till kvinnokliniken eftersom jag höll på att bli vansinnig av ovissheten. De gjorde ett test på mig (fast det var ju på eftermiddagen och jag hade precis testat mig och jag kissar ju typ var 30 minut så det känns som det kommer typ bara "vatten" och inte riktig urin). Då var det negativt. De tyckte det var jättekonstigt att jag på 5 dagar fått 2 positiva test och 3 negativa och visste inte hur de skulle förklara det.
    De sa att eftersom jag borde varit i vecka 5 om jag nu ens varit gravid kunde de ändå inte se någonting så de gjorde ingen undersökning.

    JAG FATTAR INGENTING! Jag känner mig så KNÄCKT! Förlåt om jag skriver lite osammanhängande men jag håller på att gå i bitar av sorg. Är jag gravid? Kan de ha fel på kvinnokliniken? Har jag fått ett missfall? Har jag ens varit gravid? Kommer det ta ytterligare 2 år att bli gravid igen (om jag nu ens varit/är det)? Jag orkar snart inte längre...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-27 06:32
    Har idag, 27/5 2014 tagit ytterligare två test, bara för att "bekräfta" barnmorskans besked igår att jag absolut inte är gravid och båda testerna var positiva.

    Så 4 positiva test och 3 negativa nu...

  • Svar på tråden 2 positiva grav test och 3 negativa, är jag gravid ??
  • Äldre 27 May 07:24
    #11

    Hoppas du träffar nån som kan hjälpa dig idag!

  • Äldre 27 May 09:57
    #12

    Jag håller tummen!!

  • Äldre 27 May 18:46
    #13

    Tack alla för att ni är så stöttande!!
    Jag fick tid för ultraljud nästa onsdag. Barnmorskan sa att jag skulle sluta ta en massa tester, men tyckte det var konstigt att jag testat neg 3 ggr och pos 4 ggr. Hon kunde inte garantera att jag var med barn men 4 pos om man inte är gravid är jätteunderligt. Nu får jag hålla huvudet kallt.
    Jag tycker mina graviditetssymptom börjat avta. Jag kanske bara inbillande mig illamåendet och spänningarna i brösten. De finns där men inte lika starkt, kan lika gärna vara ångest eller stress. Jag kanske har varit skengravid hela tiden. Den tanken skrämmer mig. Om 8 plågsamma dagar får jag veta...

  • Äldre 27 May 18:50
    #14
    +1

    Förresten, förra måndagen fick jag ju en liten blödning som varade i 2 dagar, det var bara några droppar. Sedan har det varit lite brunaktiga flytningar som bara märks när jag torkar mig, men syns inte i trosorna. Idag började jag blöda lite igen, bara några droppar, ingen stor blödning. Är det vanligt??!

  • isabel­lab
    Äldre 27 May 19:19
    #15

    Vill verkligen inte skrämma dig men håll utkik för symtom för utomkvedshavandeskap. Risken är liiiiten, men den finns där. Då har man ofta låga hcg-nivåer och bruna blödningar.

  • Äldre 27 May 19:27
    #16

    Ååå nej! Läste precis lite om det. Jag har iofs inga större smärtor i magen, men jag borde ju inte vara mer än i MAX vecka 5 tror jag. När kan de se om det är så? Varför ville de inte undersöka mig igår, de borde ju ha så pass mycket erfarenhet att de kan känna igen symptomen och kolla innan jag kanske blir "skadad". Förvånad

  • isabel­lab
    Äldre 27 May 19:44
    #17
    jojs skrev 2014-05-27 19:27:29 följande:
    Ååå nej! Läste precis lite om det. Jag har iofs inga större smärtor i magen, men jag borde ju inte vara mer än i MAX vecka 5 tror jag. När kan de se om det är så? Varför ville de inte undersöka mig igår, de borde ju ha så pass mycket erfarenhet att de kan känna igen symptomen och kolla innan jag kanske blir "skadad".



    När jag hade mitt så fick jag bruna flytningar ca en vecka efter plusset. Eftersom jag har det i släkten så tvingade jag mig till ett VUL, de kunde då inte se något men eftersom graviditeten var så efterlängtad så valde jag att inte ta medicinen (som kan förhindra operation), men det tog ytterligare två veckor av undersökningar innan det brast och blev akut operation.

    Jag hade aldrig ont i rygg eller mage förrän den dagen det blev operation.

    Det ÄR väldigt ovanligt med utomkvedshavandeskap, så vill som sagt inte skrämma upp dig! Men man ska ändå vara medveten om det.
  • Äldre 27 May 19:54
    #18
    isabellab skrev 2014-05-27 19:44:15 följande:



    När jag hade mitt så fick jag bruna flytningar ca en vecka efter plusset. Eftersom jag har det i släkten så tvingade jag mig till ett VUL, de kunde då inte se något men eftersom graviditeten var så efterlängtad så valde jag att inte ta medicinen (som kan förhindra operation), men det tog ytterligare två veckor av undersökningar innan det brast och blev akut operation.
    Jag hade aldrig ont i rygg eller mage förrän den dagen det blev operation.

    Det ÄR väldigt ovanligt med utomkvedshavandeskap, så vill som sagt inte skrämma upp dig! Men man ska ändå vara medveten om det.
    Jaa, jag har väl inte haft så mycket tur tidigare så även om det är ovanligt känns det som att detta är den typ av otur som brukar drabba mig. Jag hoppas dock inte.
    Hur har det gått för dig efter det som hände? Var det länge sedan?
  • isabel­lab
    Äldre 27 May 19:57
    #19
    jojs skrev 2014-05-27 19:54:28 följande:
    Jaa, jag har väl inte haft så mycket tur tidigare så även om det är ovanligt känns det som att detta är den typ av otur som brukar drabba mig. Jag hoppas dock inte.

    Hur har det gått för dig efter det som hände? Var det länge sedan?



    Detta var 2011, blev av med ena äggledaren då och nu är jag gravid i vecka 14 "på naturlig väg". :)
  • Äldre 27 May 20:03
    #20
    isabellab skrev 2014-05-27 19:57:59 följande:



    Detta var 2011, blev av med ena äggledaren då och nu är jag gravid i vecka 14 "på naturlig väg". :)
    Åååå vad roligt, GRATTIS! Det där är jätteinspirerande :) Den senaste tiden har jag bara sett gråa åskmoln omkring mig, nu känner jag att det kanske finns hopp, kan inte just nu men i framtiden!
  • isabel­lab
    Äldre 27 May 20:05
    #21

    Tack!

    Jadå det kommer ordna sig! Allting kanske är toppen redan nu! :) du får hålla oss uppdaterade.


    jojs skrev 2014-05-27 20:03:21 följande:
    Åååå vad roligt, GRATTIS! Det där är jätteinspirerande :) Den senaste tiden har jag bara sett gråa åskmoln omkring mig, nu känner jag att det kanske finns hopp, kan inte just nu men i framtiden!

  • Äldre 27 May 20:16
    #22
    isabellab skrev 2014-05-27 20:05:03 följande:
    Tack!

    Jadå det kommer ordna sig! Allting kanske är toppen redan nu! :) du får hålla oss uppdaterade.


    Det ska jag! Om en vecka får jag veta hur det ligger till. Sedan får vi se om vi lyckas igen om det inte är nåt i magen nu. Du får berätta själv hur det går med din bebis :)
  • Äldre 27 May 22:19
    #23
    jojs skrev 2014-05-27 20:16:35 följande:
    Det ska jag! Om en vecka får jag veta hur det ligger till. Sedan får vi se om vi lyckas igen om det inte är nåt i magen nu. Du får berätta själv hur det går med din bebis :)



    Vad ska du göra om en vecka då? Testa igen eller har dom bokat vul år dig eller så? Hoppas det går bra i vilket fall!!
  • Äldre 27 May 22:59
    #24
    Liten till skrev 2014-05-27 22:19:45 följande:


    Vad ska du göra om en vecka då? Testa igen eller har dom bokat vul år dig eller så? Hoppas det går bra i vilket fall!!
    Det blir VUL om en vecka! Håll tummarna :)
  • Äldre 14 Aug 20:45
    #25

    Många år senare så är jag i samma sits och undrar såklart hur det gick för dig?

    Jag har fått två positiva följt av ett negativt och nu allra sist positivt.

Svar på tråden 2 positiva grav test och 3 negativa, är jag gravid ??