• Äldre 29 May 09:39
    1614 visningar
    7 svar
    7
    1614

    Gravid efter MF, någon med erfarenhet?

    Hej! Söker er som varit med om MF och blivit gravida DIREKT efteråt och idag fortf är gravid alt. har fått barnet

    Jag fick MF 11/5 (foster dött i v 6, upptäcktes i v 10 sedan kom allt ut på egen hand 11/5), det har pågått i ca 2 veckor nu, tog officiellt slut (massiva blödningar) den 22/5, men så har det fortsatt komma små små blödningar, torkat blod i klumpar, rosa flytningar m.m. Vissa dagar har jag inget alls, sedan kommer nästa dag och då är det torkat blod, slem m.m. 

    Min fråga är, jag tror jag har ÄL just nu, känner igen ÄL flytningen, men den var uppblandad med rosa flytning, och jag har fortf torkat blod i slemklumpar som kommer. Ber om ursäkt för beskrivningen, men jag undrar om det är något ni känner igen och ändå blev gravid under tiden och att allt gått bra? VI försöker bli gravida nu direkt igen.

    Tacksam för svar!!

  • Svar på tråden Gravid efter MF, någon med erfarenhet?
  • EJL
    Äldre 29 May 11:08
    #1

    Jag fick ett tidigt missfall, slutade blöda helt efter sju dagar, blev gravid 14 dagar efter missfallets början. Är nu i v 19!

  • Äldre 29 May 11:13
    #2
    EJL skrev 2014-05-29 11:08:08 följande:
    Jag fick ett tidigt missfall, slutade blöda helt efter sju dagar, blev gravid 14 dagar efter missfallets början. Är nu i v 19!
    Tråkigt att höra om ditt mf! Sju dagar? Vad skönt! Inga småblödningar efteråt? Förstår ju att alla är olika men ändå... Och grattis till din graviditet, vad skönt att höra! Har du gått på UL och sett bebisen? Lyckat till!
  • EJL
    Äldre 30 May 06:19
    #3

    Allt som allt så slutade jag blöda helt efter sju dagar. Fick MF i vecka 5, en vecka efter att jag plussat. Ju tidigare man får MF, desto mindre blöder man antar jag? Yes, har haft ett ultraljud i v 13 och har ett till idag.

  • Äldre 30 May 16:57
    #4
    EJL skrev 2014-05-30 06:19:43 följande:
    Allt som allt så slutade jag blöda helt efter sju dagar. Fick MF i vecka 5, en vecka efter att jag plussat. Ju tidigare man får MF, desto mindre blöder man antar jag? Yes, har haft ett ultraljud i v 13 och har ett till idag.

    Ah ok. Jag var bara i v 6+2 med min, men gick 10 veckor.. vet inte om det spelar roll hur länge man går... Idag började jag blöda igen! Så trött på det här... hoppas att det tar slut snart... =/

    Hoppas allt gick bra på UL!

  • EJL
    Äldre 30 May 19:11
    #5

    Håller tummarna för att det slutar snart. RUL gick bra, allt var normalt. Så chansen finns att man lyckas direkt efter MF!

  • Äldre 1 Jun 20:08
    #6
    EJL skrev 2014-05-30 19:11:19 följande:
    Håller tummarna för att det slutar snart. RUL gick bra, allt var normalt. Så chansen finns att man lyckas direkt efter MF!

    Tack! Blödde lite igår igen =/ Idag inte så mkt, mest torkat...


    Vad skönt o höra att allt var normalt. Längtar efter ett RUL där man ser bebisen. Hoppas på att det blir snaaaart Japp, det verkar ha gått bra för många så hoppas hoppas

  • Äldre 12 Jun 18:41
    #7

    I tisdags kom mensen! Trist men punktlig. Hoppas på att det tar sig vid nästa försök! Men ska försöka hålla mig lugn och inte stressa upp mgi

Svar på tråden Gravid efter MF, någon med erfarenhet?