• Anonym (Bröll­op)
    Äldre 31 May 18:11
    367356 visningar
    416 svar
    416
    367356

    Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

    Vilket är det mest bisarraste/pinsammaste/tråkigaste/mest konstiga stämning... bröllop ni har varit på?

    Själv blev jag bjuden på ett bröllop av en före detta kollega som jag inte umgicks med alls (utöver jobbet då). Under bröllopet så skulle bruden hålla ett "roligt" tal om folk på festen men ingen skrattade och den tysta stämningen gjorde att bruden överdrev skämten ännu mer så till slut blev det riktigt plågsamt att lyssna på.  Tyst
    Sedan skulle några vänner till bruden "skoja" om brudparet men gjorde det på ett förnedrande sätt så bruden fick tårar i ögonen och försvann under "numret". Stämningen var ganska tryckt under resten av festen och det blev aldrig någon riktigt höjdpunkt under den kvällen. Stackars brudpar.

    Jag kommer nog aldrig mer våga gå på ett "främmande" bröllop även om det var snällt såklart av kollegan att bjuda mig.

    Har ni några erfarenheter av "skräckbröllop"?

  • Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?
  • lejonv­alp
    Äldre 31 May 23:38
    #31
    Ojsan skrev 2014-05-31 23:26:57 följande:
    Åh jag gifter mig nästa helg så jag bör inte skrämma upp mig, men intressant läsning :)



    Om du ska ha löshår, se till att fästa det ordentligt hahaha!
  • Anonym (Fialo­tta)
    Äldre 31 May 23:42
    #32
    Phalaenopsis skrev 2014-05-31 23:28:38 följande:
    Så fyllerister är klart bättre än pingstvänner?



    Kanske inte men just i det läget kändes det absolut så:)
  • Ojsan
    Äldre 31 May 23:45
    #33
    Anonym (Fialotta) skrev 2014-05-31 23:42:30 följande:
    Kanske inte men just i det läget kändes det absolut så:)

    Jag tror också att jag hade behövt en liten kopp sprit vid det tillfället.
  • Anonym (Fialo­tta)
    Äldre 31 May 23:47
    #34
    Anonym (no food) skrev 2014-05-31 19:41:31 följande:
    Blev bjuden på en arbetskamrats bröllop. Det skulle hållas ett 20-tal mil från vår hemort, kostade en del att ta sig dit (vi hade ingen bil).  Klädkoden var väldigt strikt, vilket gjorde att jag och sambon fick köpa nya kläder, och presenten som var plockad från en svindyr önskelista var inte heller billig. 

    När vi väl var framme fick vi gå flera km till kyrkan som låg mitt ute i ingenting. Efter vigseln åkte brudparet iväg för en picknick och fotografering i flera timmar, medan gästerna skulle ta sig till festlokalen. Vigseln var tidigt på em och vi hann inte äta lunch innan, var vrålhungriga, men det fanns ingenstans att köpa något att äta. Tänkte att vi fick hålla oss till middan. 

    När brudparet kom tillbaka serverades kaffe och tårta, det var allt!  Sen förväntade de sig att vi ändå skulle stanna i flera timmar för att se på när de  öppnade sina presenter och så ville de leka en massa löjliga lekar. Vi skyllde på att jag fått migrän och ringde en taxi, som också kostade apmycket. Sen fick vi vänta i över en timme på att kunna åka vidare hem med allmänna färdmedel. Vi hann i alla fall få i oss en varsin tunnbrödsrulle från en korvmoj medan vi väntade. 



    Brudparet kom ju väldigt billigt undan får man ju säga. Ni "fick" ju tunnbrödrulle iallafall, inte fy skam:)
  • Anonym (Fialo­tta)
    Äldre 31 May 23:48
    #35
    Ojsan skrev 2014-05-31 23:45:20 följande:
    Jag tror också att jag hade behövt en liten kopp sprit vid det tillfället.

  • Anonym (:()
    Äldre 31 May 23:48
    #36

    Värsta bröllopet jag varit på var också ett frikyrkligt bröllop. Brudparet var väldigt unga, precis fyllda 18 och var i princip ihoptvingade att gifta sig, på grund av att de haft sex med varandra. Bruden var uppenbart olycklig under hela vigselakten och bar en ljusgrå klänning då hon inte längre var oskuld. Middagen var otroligt styltig, ingen alkohol för att liva upp saker och ting utan bara läsk. Toast mastern var någon snubbe från kyrkan som var klädd i en vit smoking från 80-talet. Exakt en sådan Roland i Torsk på Tallinn har. Han försökte desperat att få bra stämning genom mycket styltad allsång. Det var bara ledsamt allt ihop. Paret är inte tillsammans längre.

  • Äldre 31 May 23:50
    #37

    Jag var på ett bröllop där prästen pratade rätt osammanhängande och avslutade vigseln med att säga "you may kiss and fuck the bride" Bruden ifråga funderade på om prästen varit berusad då hon tyckt att han luktat....

  • Anonym (gäste­n)
    Äldre 1 Jun 00:05
    #38

    En förskräcklig bröllopsfest där brudgummens tidigare fru dök upp höggradigt berusad under middagen skrikandes invektiv och nedkallande allehanda förbannelser över bruden samt avslöjade vad hon och exmaken brukade ägnade sig åt i sänghalmen. Synnerligen pinsamt för alla inblandade. Damen i fråga fick släpas ut av toast master plus ett par andra stadiga gäster.

  • Äldre 1 Jun 00:06
    #39

    Ett i mina ögon mycket märkligt bröllop var när en släkting till mig gifte in sig i societeten. Stort bröllop och en strikt klädkod (typ balklänning). Allt följde någon sorts regelverk som hela brudens släkt verkade ha i ryggmärgen. Jag tappade räkningen efter det 10:e talet som hölls, där de flesta talen gick ut på att prata om gamla minnen från skidåkning i Alperna, resan till Bahamas och konstiga händelser på internatskolan. Vid varje tal skulle man ta en paus i ätandet, så jag fattar inte hur någon alls hann få i sig mat. Jag hann i alla fall inte!
    När det blev dags för bröllopstårtan, så höll jag på att bryta i hop. Tårtan var i flera våningar och rullades in på en vagn med tända tomtebloss. En inhyrd operasångerska stod och ylade ända tills tomteblossen slocknat, och hon fick stora applåder och allvarliga nickar efteråt.

    Resten av bröllopet har jag nog förträngt. Det var bara alltför bisarrt ...

  • Lindse­y Egot the only one
    Äldre 1 Jun 00:22
    #40

    Det roligaste och mest konstigaste bröllopet jag varit på var när min väninna gifte sig med sin fd man. De skulle ha dop, hon hade en svart klänning med stora färggranna blad och de gick in i kyrkan till en bröllopsmarsch. Pojken höll de i famnen och jag tänkte de måste valt fel musik samt att de gick in tillsammans. Men det visade sig vara vigsel. Så började prästen hälsa alla välkomna till barnets dop sedan när halva dopet var genomfört började vigseln. När vigseln var klar fortsatte dopet. Väl hemma hos dom där de skulle ha mottagning så hade de långbord i köket och brudgummen bytte om till joggingbyxor och t-shirt. Alla andra män hade kostym. Det var potatissallad, kalkon, fläskfilé samt exotiska frukter sedan tårta. Efteråt dansades det in till morgonen. Någon tog min mans skor så han fick ta de som blev över. Men så skoj och avslappnat bröllop har jag aldrig varit på.

Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?