• Äldre 4 Jun 09:53
    4115 visningar
    18 svar
    18
    4115

    Valet 2014: Ska asylsökande ha samma rättigheter till sjukvård som svenska medborgare?

    Vad tycker du? Rösta och diskutera här.

    Malin Wollin ställer frågan till Julia Kronlid, Sverigedemokraterna i Våga Fråga studion – som avslöjar hur hon tänker kring frågan.

    Se klippet här!


    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Valet 2014: Ska asylsökande ha samma rättigheter till sjukvård som svenska medborgare?
  • Anonym (Olik)
    Äldre 4 Jun 10:01
    #1

    Jag tycker lika rättigheter för alla behövande oavsett etnicitet/härkomst!!!

    Om Abdullah 35år får sjukvård/tandvård/mediciner för 50kr/besök pga att han är "papperslös" då ska även Inga-Britt 94år få det om hennes pension inte räcker till eller Karl-Göran 55år som varit hemlös sedan 1999.

  • Äldre 4 Jun 10:36
    #2

    Nej, det tycker jag inte!

  • Äldre 4 Jun 11:03
    #3

    Självklart ska asylsökande ha samma rätt till vård som svenska medborgare. Utan tvekan!

  • Äldre 4 Jun 11:05
    #4

    Ja, självfallet så ska de ha det!

  • HåkanH­julhål­t
    Äldre 4 Jun 11:09
    #5

    Ja.
    Eller vadå, om den bryter benet så ska vi bara så och titta på när den går i cirklar och skriker att det gör ont?

  • Äldre 4 Jun 11:12
    #6
    Asylsökande ska ha samma rättigheter, men inte illegala invandrare.
  • Äldre 4 Jun 16:30
    #7

    ja, självklart!

  • Äldre 4 Jun 18:23
    #8

    Akutsjukvård ja. Även illegala invandrare.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 12 Jun 10:50
    #9

    Nope...


    Även döden kan dö
  • Buonas­era
    Äldre 12 Jun 10:52
    #10

    Nej, varken asylsökande eller illegala invandrare. 

  • Anonym (VARFÖ­R?)
    Äldre 12 Jun 11:07
    #11

    Nej varför skulle dom?
    Ska Sverige betala hela världens sjukvård eller vad är det frågan om?
    Nej mina skattepengar ska gå till svenskarna och till bistånd.

  • Äldre 12 Jun 14:50
    #12
    Anonym (VARFÖR?) skrev 2014-06-12 11:07:49 följande:
    Nej varför skulle dom?
    Ska Sverige betala hela världens sjukvård eller vad är det frågan om?
    Nej mina skattepengar ska gå till svenskarna och till bistånd.
    Så flyktingar ska inte få någon sjukvård alls?
    Är inte det ett väldigt inhumant och osolidariskt synsätt?
  • Äldre 12 Jun 14:52
    #13
    Fagerlund skrev 2014-06-04 11:12:03 följande:
    Asylsökande ska ha samma rättigheter, men inte illegala invandrare.

    folk kommer aldrig att fatta skillnaden.
    cuz i´m a wild wild bitch.
  • ölburk­2
    Äldre 12 Aug 14:46
    #14

    Alla ska ha rätt till den bästa sjukvården som finns tillgänglig, oavsett var man kommer ifrån eller var man befinner sig.
    Det borde vara en mänsklig rättighet, inte en sketen landsfråga.


    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Khaiba­r
    Äldre 13 Aug 01:13
    #15
    puss skrev 2014-06-12 14:52:30 följande:

    folk kommer aldrig att fatta skillnaden.
    Asylsökande är en person som genomgår processen för att få uppehållstillstånd,och medan processen pågår sa har de (redan) rätt till fri sjukvård.

    Illegala invandrare är personer som genomgått hela processen för att få uppehållstillstånd men fått ett slutgiltigt avslag och utvisningsbeslut,men ändå väljer att i strid mot rikets lagar fortsätta uppehålla sig i landet.
    Dessa kriminella invandrare erbjuds tack vare uppgörelsen mellan regeringen och MP sjukvård och tandvård till ett symboliskt lågt pris (50kr för handläggningsafgiften),men då det överhuvudtaget inte finns några konsekvenser för att inte betala så är det i praktiken gratis.

    Kriminella invandrare får sjuk och tanvård gratis medan Svensken som redan betalar skatt tvingas pröjsa tusentals kronor.

    4.bp.blogspot.com/-ySaG93uhvow/Ua2x_6xeS7I/AAAAAAAAAo8/Fh0LJLc7BIs/s1600/Fridolin-Du-Betalar.jpg

  • Äldre 19 Aug 12:09
    #16

    Tycker frågan är helt otrolig. Hur dum får man vara? Precis som Håkan skriver ovanför. Skall dom ligga på gatan och dö, hur kul är det att ha en massa lik på gatan ?

    Nä problem ligger inte där.

    Under förra veckan ansökte 2 359 personer om asyl i Sverige. Som en jämförelse kom det under 2013 totalt 3?238 asylsökande till Finland, varav 1?800 beviljades asyl.

    Sverige under 2014 till upp emot ca 90 000. I oktober väntas denna skrivas upp åter igen, då till ca 100 000.

    Försök och förstå vad det kostar !

    Nä man skulle ta och skaffa sig en flyktinganläggning och tjäna miljoner på kort tid :(

    exempel: www.exponerat.net/konkursmassigt-hotell-drar-in-miljoner-som-flyktinghotell/

  • Äldre 19 Aug 12:13
    #17

    Rättelse : Som en jämförelse kom det under 2013 totalt 3328 asylsökande till Finlad, varav 1800 beviljades.

  • ölburk­2
    Äldre 19 Aug 12:18
    #18
    burraburra skrev 2014-08-19 12:09:29 följande:

    Tycker frågan är helt otrolig. Hur dum får man vara? Precis som Håkan skriver ovanför. Skall dom ligga på gatan och dö, hur kul är det att ha en massa lik på gatan ?

    Nä problem ligger inte där.

    Under förra veckan ansökte 2 359 personer om asyl i Sverige. Som en jämförelse kom det under 2013 totalt 3?238 asylsökande till Finland, varav 1?800 beviljades asyl.

    Sverige under 2014 till upp emot ca 90 000. I oktober väntas denna skrivas upp åter igen, då till ca 100 000.

    Försök och förstå vad det kostar !

    Nä man skulle ta och skaffa sig en flyktinganläggning och tjäna miljoner på kort tid :(

    exempel: www.exponerat.net/konkursmassigt-hotell-drar-in-miljoner-som-flyktinghotell/


    Ja vad kostar det? Får vi se en väl underbyggd uträkning som spänner över alla inkomst/utgiftsområden, så vi får en total överblick på vad invandringen kostar i verkligheten.
    Än har jag aldrig sett en sån kalkyl/uträkning.., bara uträkningar som utelämnar så gott som allt annat, utom de primära kostnaderna för invandrarna som personer.

    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
Svar på tråden Valet 2014: Ska asylsökande ha samma rättigheter till sjukvård som svenska medborgare?