• Äldre 4 Jun 22:41
    34982 visningar
    873 svar
    873
    34982

    Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårt tredje barn. Är bara i vecka 5. Men joho så kul med ett syskon till!!

    Storasyskonen är snart 4 och 2 och de kommer att vara lite dryga 4.5 och 2.5 när bebisen kommer. Beräknat 8/2 2015. Fler som väntar tredje???

  • Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!
  • Äldre 8 Jun 22:22
    #11
    dark baby angel skrev 2014-06-08 22:00:19 följande:
    Hej får man vara med er grupp fast man väntar 4 barnet 27/1-15 smile1.gif
    självklart, kan du ge oss lite tips inför hur det är att ha 3.
    är vi beräknade nära, jag har 26/1.
  • Äldre 8 Jun 22:25
    #12

    Välkommen! det är klart att du får vara med! Bara roligt med flera. Och vad kul att du väntar nr 4. Hur gamla är dina barn?

  • Äldre 8 Jun 22:36
    #13

    Tack för jag får vara med :). Dom är snart 7, 4 och 16 mån :)

    Enda jag kan tycka att gå från 2 till 3 barn som är jobbigt är att försöka få dom två stora att inte lyckas väcka den minsta när han sover. Annars är det inte så stor skillnad :)

  • Äldre 9 Jun 00:01
    #14

    Jag funderar också på graviditeten och förlossningen. Det kommer bli Snitt för mig då jag har 2 akutsnitt (ej urakuta) bakom mig. Jag har rätt många kilo extra på kroppen så en av de största farhågorna är vad alla i sjukvården ska säga. Har inte lyckats gå ner nåt sedan min första graviditet och det är ju länge sedan.

    Jag har haft mycket foglossning med de andra två. Med ettan från v 25 och tvåan från v 15. Nu har jag redan börjat känna av det ibland. Men det var mera förra veckan än det har varit de senaste dagarna.

    I övrigt så är många symptom som borta eller har matats av. Ibland kommer det en vind av illamående, idag har jag varit trött, lite molvärk till och från. Brösten är lite ömma men det har blivit bättre. Känner mig lite moloken (är det ett dialektalt uttryck?) emellanåt men är jätteglad att det öth gick att bli gravid igen.

  • Äldre 9 Jun 01:14
    #15
    Ellen Dellen skrev 2014-06-08 19:57:56 följande:
    Ja! Vad glad jag är att jag hittade denna tråden. Plussade precis och är således något oplanerat gravid med tredje barnet. Är lite i chocktillstånd. Många tankar... Är det för stort glapp mellan bebisen och syskonen ( de kommer att vara 6,5 och drygt 9 år när den kommer), är jag och min man för gamla (37 och 43), orkar man börja om igen med allt vad det innebär osv. Bra att hitta er då så man kan få lite pepp kanske!! Är. V 5+2 så det är ju inte ens säkert att det blir något.



    Hej och grattis till plusset:) mina pojkar kommer va 7 och 9 när bebis kommer om allt går vägen:)
  • Äldre 9 Jun 06:40
    #16

    Här kommer en till som väntar 4:e barnet men hoppas på att få vara med ändå :) Känner att jag passar bättre in här än bland alla förstagångsmammor. Man har ju lite andra funderingar, erfarenheter när man har gått igenom det här ett par ggr. Vi var eg. klara på barnfronten med våra tre men så blev jag helt oplanerat gravid (trots att jag inte borde kunnat bli det) - ödet? Hur som så efter några omtumlande chockveckor så känns det bra. Mina tre barn sedan innan är 9år, 5år och yngsta fyller 2år i juli. Jag plussade för några veckor sedan och är i v 8. Bf ligger nog precis i månadsskiftet jan/feb -15.

  • Äldre 9 Jun 12:33
    #17

    Imorgon ska vi på inskrivning! Några år sedan man gjorde det sist.

  • Äldre 9 Jun 12:44
    #18

    Åh en tråd för mig ! :)

    plussade helt oplanerat för ca 3 veckor sen med tredje barnet och varit blandade känslor inför detta och fortfarande men vi kör nog på, har hälsosamtal på torsdag.

    Var på vul förra Måndagen(2/6) och blev då beräknad 7+2, barnen hemma är 4,5 och 23 månader :)

  • no3
    Äldre 9 Jun 15:51
    #19

    Jag med!

    Jättespännande :)

    Annan pappa denna gång dock, hans etta Cool , någon annan med liknande?
    ..familjen utökasSkrattande

    Flickorna blir 5,5 o 7,5 år. De kommer nog bli jättegladaHjärta

  • Äldre 9 Jun 16:15
    #20
    no3 skrev 2014-06-09 15:51:37 följande:
    Jag med! Jättespännande :) Annan pappa denna gång dock, hans etta  , någon annan med liknande? ..familjen utökas Flickorna blir 5,5 o 7,5 år. De kommer nog bli jätteglada

    Jo det är min sambos 1a också. Spännande att uppleva detta ihop. Dock fundersam hur mina stora ska tycka om det....
Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!