• Äldre 4 Jun 22:41
    34943 visningar
    873 svar
    873
    34943

    Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårt tredje barn. Är bara i vecka 5. Men joho så kul med ett syskon till!!

    Storasyskonen är snart 4 och 2 och de kommer att vara lite dryga 4.5 och 2.5 när bebisen kommer. Beräknat 8/2 2015. Fler som väntar tredje???

  • Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!
  • Äldre 9 Jun 16:26
    #21

    Hade ett långt samtal med mannen i morse som inte alls känner för att ha tre barn. Han nojjat över allt praktiskt Som kommer att ändras, åldersskillnaden mellan barnen, hans egen ålder m.m m.m så nu har jag lite ångest. H

  • Äldre 9 Jun 16:27
    #22

    [quote=73409671][quote-nick]Ellen Dellen skrev 2014-06-09 16:26:13 följande:[/quote-nick]Hade ett långt samtal med mannen i morse som inte alls känner för att ha tre barn. Han nojjat över allt praktiskt Som kommer att ändras, åldersskillnaden mellan barnen, hans egen ålder m.m m.m så nu har jag lite ångest. Håller med honom om mycket men tror ändå att det kan bli bra och att göra abort känns inte bra. Suck!

  • Äldre 10 Jun 11:10
    #23

    Mår nå fruktansvärt illa just nu vet inte vart jag ska ta vägen

  • Äldre 10 Jun 11:21
    #24

    Vill också vara med :) väntar 3:e barnet till 25 januari :)

  • Äldre 10 Jun 11:28
    #25

    Jag mår också ASilla just nu :( Jag kräks inte men illamåendet maler hela tiden och ibland får jag som kväljningar.. Tur för mig att jag vabbar just nu ;) Idag hade det inte varit en höjdare att jobba.

  • Äldre 10 Jun 12:25
    #26

    Är på praktiken jag. Illamåendet blir lite bättre av mat. Men alla jobbiga lukter är jobbiga med

  • Äldre 10 Jun 15:29
    #27

    Jag mår illa eller lite kymigt på eftermiddag/kväll kan bara äta det jag absolut är sugen på. Nåt annat får jag inte in. Har haft världens molvärk igår kväll känner det när jag är stilla. Rätt trött efter jobbet också. Jag jobbar bara imorgon och på fredag, ska försöka härda ut utan att avslöja något. Det vore perfekt. Sedan har jag sem/fp i 9 veckor, dvs hela sommarlovet. Då är jag i typ v 15 när jag kommer tillbaka. Känns lagom att berätta då.

  • Äldre 10 Jun 15:38
    #28
    Ellen Dellen skrev 2014-06-09 16:26:13 följande:
    Hade ett långt samtal med mannen i morse som inte alls känner för att ha tre barn. Han nojjat över allt praktiskt Som kommer att ändras, åldersskillnaden mellan barnen, hans egen ålder m.m m.m så nu har jag lite ångest. H
    Tror det är vanligt bland män att oroa sig över det praktiska och fixa allting runt om. Han kommer nog smälta det snart, ni får försöka prata igenom det och få han att inse att om andra kan fixa det, så kan ni.
  • Äldre 10 Jun 15:39
    #29

    Idag var jag iallafall på inskrivning, kändes konstigt att sitta där igen, var några år sedan för mig.

    BM var väldigt mysig och vi pratade massa, min sambo var med också och tyckte det var spännande. hans 1a så.
    Ska ringa senare i sommar och få tid till RUL och ska till MVC 14/7 nästa gång, för lite provtagning osv.  Händer ju inte så mycket i början, roligare senare med att få höra hjärtljuden osv. 

    På tal om illamående, så har jag sluppit det som skönt är. Kan känna av lite att det "sitter i halsen" ibland, men inget mer så. Dock är jag lite trött och konstant hungrig, jättejobbigt, fast jag nyss ätit.

  • Äldre 10 Jun 18:59
    #30

    Ska på inskrivningen den 10/7 längtar. Å efter rul

Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!