• Äldre 4 Jun 22:41
    34933 visningar
    873 svar
    873
    34933

    Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårt tredje barn. Är bara i vecka 5. Men joho så kul med ett syskon till!!

    Storasyskonen är snart 4 och 2 och de kommer att vara lite dryga 4.5 och 2.5 när bebisen kommer. Beräknat 8/2 2015. Fler som väntar tredje???

  • Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!
  • Äldre 10 Jun 20:48
    #31

    Åh välkomna alla nya!! Så kul att vi är flera. Och vad kul med fler som kommer ha tätt mellan barnen :)

    Jag oroar mig lite mer den här gången - vid mina två förra graviditeter var jag inte alls så orolig de första 12 veckorna. Jag är väl inte direkt orolig nu. Bara fundersam... För jag har såhär i vecka 6 INGA symtom. Med de andra två så kom illamåendet i vecka 6-7 och jag var TRÖTT!!! Och hade ömma bröst med första barnet. Nu känner jag ingenting. Konstigt tycker jag. Jag hade molvärk i livmodern från ägglossningen tills för några dagar sedan. Ganska mycket varje kväll. Men nu är det borta. Jag var oerhört känslig/gråtig också tills för några dagar sedan. Det är också borta. Jag har inte vågat ringa barnmorskan för inskrivningssamtal för jag tänker att jag ändå kommer få missfall :( Och så tänker jag mer på hur det kommer bli med tre barn tätt. Hur andra kommer tänka osv.... Inget upplyftande från min sida tyvärr. Någon här som har haft Missfall? Hade ni inga symtom då? Någon som gått igenom första veckorna utan symtom??
    Hoppas någon orkar/vill svara :)

  • Äldre 10 Jun 20:49
    #32

    Hej! Jag hoppar in här. Jag plussade förra veckan så BF är 15/2. Det blir mitt tredje barn och min sambos första. Det ska bli spännande att börja om igen! :)


    BF 150215
  • Äldre 10 Jun 20:56
    #33
    LinneaE skrev 2014-06-10 20:49:41 följande:
    Hej! Jag hoppar in här. Jag plussade förra veckan så BF är 15/2. Det blir mitt tredje barn och min sambos första. Det ska bli spännande att börja om igen! :)
    välkommen. samma här med min 3e och sambons 1a, känns verkligen spännande, var några år sedan för mig sist.
  • Äldre 10 Jun 23:21
    #34

    Mullemeck- jag ficka missfall mellan 1an och 2an. Tidigt, ungefär som nu, vecka 5-6. Hade symptom som ömma bröst men bara svagt plus på Stickan och några dagar senare kom det ut en liten slemklump. Blev gravid igen innan nästa mens!

    Nu molar det och drar i livmodern och brösten är ömma men annars ingenting men det är precis som de förra graviditeterna. Jag har aldrig mått illa som tur är.

    Har försökt få tag i min gynekolog typ 38 ggr idag, för att boka tid till vul men de är upptagna!! Störigt!

    Förresten... Vad är ett rul som vissa skriver?! Har jag varit borta för länge?!????

  • Äldre 11 Jun 07:07
    #35

    Mullemeck: Mina symptom var inte heller så starka i v.6, jag kände knappt något. Vecka 7 kom dom och nu i v.8 exploderade illamåendet och tröttheten. Jag har för mig att jag haft så även tidigare graviditeter (gick tillbaka och läste gamla graviditetsdagböcker). Jag grubblar också mycket på hur det kommer att bli och vad vi gett oss in på och vad reaktionerna kommer att bli (vi väntar ju 4:an ð??® helt oplanerat!) jag kan ju bara svara för mig. Men det tredje barnet var ju klart det lättaste. Alla rutiner och saker finns ju redan, allt bara snurrar på.. Inte så där omvälvande som det är att gå från inga barn till det första. Mina två stora var ju dock 7 och nästan 4. Man känner sig mer rutinerad med tredje barnet :)

  • Äldre 11 Jun 07:09
    #36

    Ellen Dellen: Rul är rutinultraljudet som görs runt vecka 17-20.

  • Äldre 11 Jun 08:46
    #37

    Tack kära för era svar! det värmer verkligen. Jag har också gått tillbaka och kollat gamla anteckningar som jag skrivit i de förra graviditeterna. Men då står där att jag var TRÖTT. Och liiite illamående som började vecka 6. Får hoppas att det är ok ändå. Det är ju liksom inte så mkt att göra. Bara vänta och se om något händer. Jag skall i alla fall ringamin BM och boka in ett inskrivningssamtal. Det görs typ i vecka 8 här. Sen blir vi erbjudna (bor i skåne) KUB-test och det är ju KombineratUltraljudochBlodprov. Och det sker i vecka 12 tror jag. Så OM det är något som inte utvecklas så lär jag få se det vecka 12 och behöver inte vänta till vecka 18-20.

    Jag testade mig på dagen jag skulle haft mens och då syntes det positiva beskedet nästan inte, men sedan 5 dagar efter blev det ett starkare streck. Kan vara det också som jag tänker lite på...Med de andra barnen blev det ett STARKT streck redan på dagen jag skulle haft mens. Äsch! Jag måste sluta tänka och bara hoppas på det bästa!!

    Elendellen- RUL är RutinUltraljud. Det där ultraljudet som alla erbjuds i vecka typ 18. :)

  • Äldre 11 Jun 09:32
    #38

    Gått in i v.8 nu, men tycker symtomen känns lite mindre nu, blir så nojig. Önskar man kunde fått gjort ul varje vecka.

  • Äldre 11 Jun 11:38
    #39

    Åh skönt att man inte är ensam om att må dåligt och är trött fast om jag lider med er alla, hoppas vi alla får må lite bra snart och får lite energi i våra kroppar för det behövs ju när man har mer barn hemma :)

    Min mage har redan börjat svälla och är bara 8+4 typ :s ska på semester om ca 3 veckor och träffa sambons släktingar och vill inte berätta än om den lille där inne men kommer vara svårt att dölja länge till om den har tänkt fortsätta jäsa -.-

  • Äldre 11 Jun 11:53
    #40
    pingeming skrev 2014-06-11 11:38:49 följande:
    Åh skönt att man inte är ensam om att må dåligt och är trött fast om jag lider med er alla, hoppas vi alla får må lite bra snart och får lite energi i våra kroppar för det behövs ju när man har mer barn hemma :)

    Min mage har redan börjat svälla och är bara 8+4 typ :s ska på semester om ca 3 veckor och träffa sambons släktingar och vill inte berätta än om den lille där inne men kommer vara svårt att dölja länge till om den har tänkt fortsätta jäsa -.-



    Jag känner likadant är 7+3 och känner mig redan stor som ett hus. Hur sjutton ska man kunna dölja detta tills man känner sig redo att berätta på jobbet och för släkt och vänner?
Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!