• Äldre 4 Jun 22:41
    35306 visningar
    873 svar
    873
    35306

    Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårt tredje barn. Är bara i vecka 5. Men joho så kul med ett syskon till!!

    Storasyskonen är snart 4 och 2 och de kommer att vara lite dryga 4.5 och 2.5 när bebisen kommer. Beräknat 8/2 2015. Fler som väntar tredje???

  • Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!
  • Äldre 11 Jun 12:23
    #41
    FruTM skrev 2014-06-11 11:53:42 följande:



    Jag känner likadant är 7+3 och känner mig redan stor som ett hus. Hur sjutton ska man kunna dölja detta tills man känner sig redo att berätta på jobbet och för släkt och vänner?

    Som tur så jobbar jag bara 2 veckor till så men lite lösa tröjor så går det dölja fint men i bikini på stranden blir ju inte lika lätt :(
    Blir ju misstänksamt om jag inte byter om till badkläder också men vill inte berätta för tidigt och vill gärna göra KUB (kombinerat ultraljud och blodprov) innan jag säger något men kommer inta hinna med det innan vi åker.

  • Äldre 11 Jun 12:25
    #42

    Jag undrar också hur man ska kunna dölja det såpass länge, känner mig väldigt svullen, dock har jag lite extrakg på mig redan, så syns väl inte mer än vanligt.

    hur har ni det med KUB, är det bara att ringa och boka, kostar det något? Hos mig står det att det ges gratis till kvinnor över 35 år. Jag är 33, måste jag betala för det isåfall tro...lite fundersam om vi ska göra det eller inte.

  • Äldre 11 Jun 12:29
    #43
    Gweny - I länet där jag bor erbjuds alla det och dom började med det 09 men tror det tidigare bara har gällt kvinnor över 30 .
    Min bror och hans sambo gjorde KUB på privat klinik då dom inte blev erbjudna det och dom bor i länet jämte bara så är nog väldigt olika tyvärr :(
  • Äldre 11 Jun 12:41
    #44

    Hej!
    Jag hoppar in här jag också!
    Testade positivt för två dagar sedan är alltså bara i vecka fyra plus någonting....
    BF 15 februari 2015 enligt Familjelivs räknare.
    Mina barn fyllde 3 respektive 1 år i mars.
    Vi är jätteglada men också nervösa, precis som du, Mullemeck. Varje gång det inte känns något någonstans i kroppen får jag för mig att jag har fått ett tidigt missfall. Jag har inte haft missfall förut som jag känner till. Men i min ålder, jag är 40 år, är ju risken lite högre för missfall. Och blir det inget av denna graviditet kanske sista tåget har gått, känns det som. Men jag försöker att slå bort de tankarna. Den största sannolikheten är ju faktiskt att det INTE blir missfall och att allt går bra .

    På grund av detta har vi valt att inte berätta något för släkt och vänner förrän efter vecka 12, om vi nu lyckas med det. Min mamma har en falks granskande blick och jag är inte säker på att jag kommer att kunna dölja detta för henne. Särskilt när jag kommer att behöva tacka nej till ett gott glas vin på söndagsmiddagarna, hehe.

    Jag ammar fortfarande ettåringen en hel del. Det ska bli intressant att se hur det kommer att funka nu. Jag var tvungen att lirka loss honom från bröstet en gång i natt för att det gjorde ont i bröstvårtan.

    Grattis till resten av er härinne!!

  • Äldre 11 Jun 12:54
    #45
    pingeming skrev 2014-06-11 12:29:50 följande:
    Gweny - I länet där jag bor erbjuds alla det och dom började med det 09 men tror det tidigare bara har gällt kvinnor över 30 .
    Min bror och hans sambo gjorde KUB på privat klinik då dom inte blev erbjudna det och dom bor i länet jämte bara så är nog väldigt olika tyvärr :(
    hmm att det är sån skillnad i landet då, får se hur vi gör då.
  • Äldre 11 Jun 14:21
    #46

    Ja det är tråkigt att inte alla för samma möjligheter :(

  • Äldre 11 Jun 18:35
    #47

    Där jag bor (Uppsala län) blir man erbjuden kub om man är 35år+ annars får man bekosta det själv. Sist frågade jag då skulle jag få betala 1900:- (!!) då struntade jag i det.. Nu är jag 35år så nu borde jag ju få det om det inte är nya regler igen.

  • Äldre 11 Jun 19:01
    #48

    Här i Skåne tror jag att alla erbjuds det. De har ändrat det ganska så med de andra två barnen så erbjöds jag det inte. Kommer nog tacka ja om jag erbjuds att göra det gratis :)
    Idag känns det lite bättre, har haft lite "växtvärk/molvärk" så jag tror nog att jag fortfarande är gravid. Skall nog bara vara glad att jag inte är dödstrött ännu. Det kommer ju sen! Det som blir annorlunda den här gången är att föda mitt i vintern. De andra har jag fått på sommaren... Det skall bli superkul att se hur barnen reagerar på ett syskon. När tänker ni att ni vill berätta för folk? Jag är ju bara i vecka 6 men har redan en liten bula! Är rätt smal annars så det syns rätt väl. Kan aldrig hålla den hemlig till vecka 12!

  • Äldre 11 Jun 19:52
    #49

    Fick tid till vul nu på måndag. Skönt!

    Jag jobbar som lärare och ska ta emot en ny fyra i höst är det tänkt men känner att jag måste berätta för rektorn hur läget är nu snart, innan semestern så hon hinner hitta nån ny. Är inte lönt att ta en fyra i en termin och inte rätt mot de små liven heller!???? men känns lite knasigt att berätta så tidigt på jobb.

  • Äldre 11 Jun 22:43
    #50

    Mig frågade dom ml jag ville göra RUL redan när jag ringde och bokade tid för inskrivning hos bm. Fick tid den 18/7, känns jätte långt bort.

    Med nummer 2 blev jag också erbjuden det, men inte med den första.

Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!