• Äldre 4 Jun 22:41
    34984 visningar
    873 svar
    873
    34984

    Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårt tredje barn. Är bara i vecka 5. Men joho så kul med ett syskon till!!

    Storasyskonen är snart 4 och 2 och de kommer att vara lite dryga 4.5 och 2.5 när bebisen kommer. Beräknat 8/2 2015. Fler som väntar tredje???

  • Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!
  • Äldre 14 Jun 10:06
    #71

    Har haft bruna flytningar hela dagen igår och verkar ha det idag också. Känns som att symtomen försvunnit oxå...gjorde att test till som visade gravid men hormonerna finns ju kvar i kroppen så jag misstänker missfall. Ska på vul på måndag som tur är.

  • Äldre 14 Jun 13:04
    #72

    Hoppas du inte får Missfall Ellen Dellen. Jag går ju och tror att jag också kommer att få det. Jag vet inte varför men jag tycker inte jag har så mkt symtom alls. Vad är det för symtom du har haft som har försvunnit? Hur långt gången är du?

  • Äldre 14 Jun 13:17
    #73

    Ellen dellen: jag hade både blödning å bruna flytningar med min första, var helt säker på missfall men det gick ju bra. Hoppas det går bra för dig med!

  • Äldre 14 Jun 13:20
    #74

    Mullemeck jag har inga symptom heller. Tycker det moler lite ibland men vet inte om det är för att jag känner efter för mkt. Med andra barnet hade jag heller inte ett enda symptom förrens illamåendet slog till som bara den i v 9 typ. Blää, kräktes flera gånger om dan. Ser INTE fram emot å göra det igen...

  • Äldre 14 Jun 13:49
    #75

    Ja, jag hoppas ju att det är ok och att symtomen kommer smygande snart. Med de andra har jag mått illa vecka 7-13 och 7-14 och där har illamåendet börjat redan i vecka 6. Trött var jag också båda gångerna!! Hoppas jag får som med första barnet; Illamående men hyfsat hanterbart och jag kräktes aldrig. Mådde inte illa hela dagarna. 

    Darkisen - har du mått illa långt in i graviditeterna? 

  • Äldre 14 Jun 14:09
    #76

    Jag mådde illa typ vecka 9-16/17 nångång bägge grav. Första grav spydde jag kanske "bara" 2 ggr om dan men med andra vart det så mkt att jag till slut va tvungen att knapra lergigan. Men efter vecka 17 har jag mått toppen faktiskt förutom sista veckorna såklart då när man bara är såå less på att vara gravid.

  • Äldre 14 Jun 17:05
    #77

    Shit... Skulle lyfta upp en hög byxor som rasat ut från lillans garderob. Kras sa det i ländryggen o nu är jag halverst inmobil. Tur jag har semester. Det spänner nå djävulskt i muskulaturen i ländryggen, som molvärk x 10. Jag har inte haft ont i ryggen på 9 år, hade ryggskott då. Nån som vet vad man kan göra åt det. Kan ju inte ta några antiinflammatoriska tabletter, kotknackaren kanske inte är så smart heller.

  • Äldre 15 Jun 08:38
    #78

    Hej hej tänkte hoppa in här om det är ok??

    Jag plussade igår och väntar nu vår lilla "nr 3" utöver detta lilla pyre som vi nu väntar så har vi en dotter som är 8,5 år och en son som är 2,5 år.

    BF 18/2

  • Äldre 15 Jun 08:57
    #79
    Annemi skrev 2014-06-15 08:38:43 följande:
    Hej hej tänkte hoppa in här om det är ok??

    Jag plussade igår och väntar nu vår lilla "nr 3" utöver detta lilla pyre som vi nu väntar så har vi en dotter som är 8,5 år och en son som är 2,5 år.

    BF 18/2



    Kul o grattis! Välkommen!
  • Äldre 15 Jun 09:31
    #80

    Tack

    Det känns bra att ha någonstans att vända sig där det flesta står inför samma sak som en själv. Tankar, funderingar, frågor, känslor i en väldig röra.... Men mitt i allt virrvarr så känner jag mig extremt lycklig

Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!