• Äldre 4 Jun 22:41
    34961 visningar
    873 svar
    873
    34961

    Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårt tredje barn. Är bara i vecka 5. Men joho så kul med ett syskon till!!

    Storasyskonen är snart 4 och 2 och de kommer att vara lite dryga 4.5 och 2.5 när bebisen kommer. Beräknat 8/2 2015. Fler som väntar tredje???

  • Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!
  • Äldre 15 Jun 20:22
    #91

    Hej! Jag väntar mitt tredje barn. Har plussat idag men anat en längre tid att jag är gravid. Är i v.6 plus 4 idag. BF 3/2. Har en flicka född 09 och en pojk född 10.

  • Äldre 16 Jun 08:18
    #92

    Ni med illamående va äter ni till frukost? :)

  • Äldre 16 Jun 08:56
    #93

    Hej, här vill jag oxå vara med :)

    Plussade igår och väntar mitt fjärde barn 23/2 enligt familjeliv. Överlycklig och hoppas så att denna vill stanna kvar, hade ett tidigt mf förra månaden som rev upp massa känslor!! Mina barn är 14,12,10 år så blir en riktig sladdis. Min man har oxå tre barn sen innan så blir nr sju i våran familj :))

    Känner mig helt pirrig i kroppen, så spännande att "börja om igen" och även få ett gemensamt barn <3

  • Äldre 16 Jun 09:12
    #94

    Hej alla nya!

    Jag känner fortfarande ingenting, men e ju bara i v 5. Är jättetrött på kvällarna iof men det kan ju lika väl bero på att man sprungit efter två små hela dagen. Min minsta vill ju fortfarande ha tutte på natten...suck... det är bara en eller två ggr men nån som har tips på hur jag ska sluta? Min första åt aldrig på natten så har ingen erfarenhet. Annars har jag slutat helt med amning på dan å hon äter jättebra i övrigt. Tror det bara är mys hon vill ha på natten.

  • Äldre 16 Jun 09:33
    #95
    pingeming skrev 2014-06-16 08:18:04 följande:
    Ni med illamående va äter ni till frukost? :)



    När jag mådde illa så åt jag arlas vaniljyoghurt. Det va det ända som funka typ. Visst har du också ätit lergigan? Hur många tabletter åt du om dan? Jag försökte hålla mig till två om dan förra gången men kräktes ändå ibland å mådde illa. Funderar på att maxa dosen denna gången om jag börjar må lika dåligt.
  • Äldre 16 Jun 10:34
    #96

    Jag ammar fortfarande min ettåring, men bara från ett bröst numera (han har ratat det andra bröstet ett tag, det kom inte lika mycket mjölk från det). Jag har bröst-ont precis som många av er, på grund av graviditeten. Men det ömmar i princip bara i det bröst som det INTE ammas från numera. Lustigt! Jag undrar om det gör mer ont för att det bröstet nu blir förberett på en framtida "omstart" medan det andra bröstet redan är igång, så att säga.

    Annars känner jag inte av så mycket för egen del än. Tröttare än vanligt och det drar lite i ljumskarna emellanåt. Om det blir som vid de två tidigare graviditeterna, vilket jag hoppas, så kommer jag att må lite kymigt och inte kunna äta stora portioner de första två månaderna men slippa kräkas (jag tror att jag kräktes EN gång med barn nummer två, men då var det för att det luktade så himla illa på toaletten och jag gjorde misstaget att börja skura och då fick jag ännu mer illalukt upp i näsan ),

  • Äldre 16 Jun 17:14
    #97

    Nu har jag varit på vul och fick se ett litet pickande hjärta:) det var så tidigt att det var omöjligt att mäta så jag är möjligen några dagar före den räkning jag gått efter (6+3). Hon ville träffa mig om en vecka igen men då är vi på semester och sen går hon på semester så nästa gång blir kubtestet i v 11-12!

    Den bruna blödningen är antagligen inget konstigt.

  • Äldre 16 Jun 18:26
    #98
    Ellen Dellen skrev 2014-06-16 17:14:19 följande:
    Nu har jag varit på vul och fick se ett litet pickande hjärta:) det var så tidigt att det var omöjligt att mäta så jag är möjligen några dagar före den räkning jag gått efter (6+3). Hon ville träffa mig om en vecka igen men då är vi på semester och sen går hon på semester så nästa gång blir kubtestet i v 11-12!

    Den bruna blödningen är antagligen inget konstigt.



    Åh grattis va kul!
  • Äldre 16 Jun 18:55
    #99

    Ellen Dellen: Så skönt ð???

  • Äldre 16 Jun 19:47

    Hoppar in här. Har två barn 3 och 7. Är singel och ska ha mitt 3:e och sista barn. BF 23/2 och plussade idag på BIM - 1. :)

Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!