• Äldre 4 Jun 22:41
    34992 visningar
    873 svar
    873
    34992

    Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårt tredje barn. Är bara i vecka 5. Men joho så kul med ett syskon till!!

    Storasyskonen är snart 4 och 2 och de kommer att vara lite dryga 4.5 och 2.5 när bebisen kommer. Beräknat 8/2 2015. Fler som väntar tredje???

  • Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!
  • Äldre 16 Jun 20:00
    darkisen skrev 2014-06-16 09:33:44 följande:
    När jag mådde illa så åt jag arlas vaniljyoghurt. Det va det ända som funka typ. Visst har du också ätit lergigan? Hur många tabletter åt du om dan? Jag försökte hålla mig till två om dan förra gången men kräktes ändå ibland å mådde illa. Funderar på att maxa dosen denna gången om jag börjar må lika dåligt.



    Har problem i vanliga fall att äta frukost och gör det inte lättare nu när jag mår illa men måste för att inte må mer illa -.- brukar kunna peta i mig arlas vanilj med müsli typ om jag måste äta frukost så får väl försöka mig på det fast det inte alls lockar.

    Jag åt hela tiden 2 efter jag testade 3 och var groggi istället men du kan ju testa dig fram och se om det passar dig :)

    Hur mår du nu?
  • Äldre 16 Jun 20:34

    En ny brun flytning efter jag varit på toan :(

    Fick en förra veckan och vet att det är vanligt men nu när det gick upp för mig hos bm att gynekologen inte såg några hjärtslag och han var oroad över det och ville att vi skulle göra ett nytt vul så känns det inte så kul att se saker som förknippas med blod :(

    Visst är det så så är det men vill så gärna veta och torsdag känns så långt borta särskilt nu när det kom mer snusk. Kan inte minnas att jag hade det med dom 2 första, någon mer som har bruna eller brun-rosa flytningar?

  • Äldre 16 Jun 20:39
    pingeming skrev 2014-06-16 20:34:02 följande:
    En ny brun flytning efter jag varit på toan :(

    Fick en förra veckan och vet att det är vanligt men nu när det gick upp för mig hos bm att gynekologen inte såg några hjärtslag och han var oroad över det och ville att vi skulle göra ett nytt vul så känns det inte så kul att se saker som förknippas med blod :(

    Visst är det så så är det men vill så gärna veta och torsdag känns så långt borta särskilt nu när det kom mer snusk. Kan inte minnas att jag hade det med dom 2 första, någon mer som har bruna eller brun-rosa flytningar?



    Men fy, förstår att du blir orolig. Du ska inte ringa in igen då? Fast å andra sidan om det skulle hända något så gör de ju inget i alla fall. Det skulle vara för att stilla din oro. De kanske vill vänta till torsdag för att kunna se hjärtslag.
  • Äldre 16 Jun 21:06

    Vet ju att dom inte gör något är bara 9+1 så känns onödigt att stressa iväg när man har 2 barn hemma men jobbigt att inte veta :/

    Såg att Ellen dellen såg ett litet hjärta när dom hade gjort vul i ungefär samma vecka som mig (gynekologen räknade ut 7+1 när vul gjordes)

    Jag mår ju fortfarande illa så ett gott tecken iaf (Y) :)

  • Äldre 16 Jun 21:16

    Åh vad skönt för dig EllenDellen!!

    Pingeming - Stackars dig. Vilken oro. Hoppas att du kan få komma dit igen snart och kolla en gång till.

    Gick in i vecka 7 igår och mår fortfarande fint. Liiiite växtvärk i livmodern. Blev lite halvt illamående vid ett tillfälle idag. Men det var knappt så jag märkte det själv så det var inte så farligt ;)
    Har fått tid för inskrivning nästa vecka. Hos BM som jag hade förra graviditeten och som jag tycker SÅ mkt om.
    Hoppas allt står rätt till med lille, lille bebin. Det får jag veta först i vecka 12-14 då jag skall göra KUB. 

  • Äldre 16 Jun 21:16

    Och där kom det blod :(

  • Äldre 16 Jun 21:27
    pingeming skrev 2014-06-16 21:16:28 följande:
    Och där kom det blod :(



    Å nej! Det behöver ju inte vara mf, vilken vecka är du i nu?
  • Äldre 16 Jun 21:30

    Satt och badade när det kom blod så kan ju se mycket ut fast om det kanske bara var pyttelite och kunde torka mig utan att det rann iaf, nu sitter jag på toa locket och vågar inte röra mig för livrädd att det kommer mer. Förlossningen sa att jag får återkomma om jag får ont och stött blödningar annars skulle jag ringa kk imorgon så bara vänta och se :(

    Skönt att allt går bra för dig mullemeck :)

    Hoppas du inte behöver må en massa illa finns inget värre.

    Det är skönt när man får samma bm och speciellt när man tycker om henne :)

  • Äldre 16 Jun 21:33
    3oyo skrev 2014-06-16 21:27:40 följande:
    Å nej! Det behöver ju inte vara mf, vilken vecka är du i nu?



    Jag är 9+1, förmodligen mf imed gynekologen inte såg några hjärtslag på vul i 7+1 :(
  • Äldre 16 Jun 21:58
    örjan av graviditeten.pingeming skrev 2014-06-16 21:16:28 följande:
    Och där kom det blod :(
    Nej! Hoppas, hoppas det bara är en "vanlig" blödning som många kan ha i början av graviditeten.
Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!