• mullemeck

    Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid med vårt tredje barn. Är bara i vecka 5. Men joho så kul med ett syskon till!!

    Storasyskonen är snart 4 och 2 och de kommer att vara lite dryga 4.5 och 2.5 när bebisen kommer. Beräknat 8/2 2015. Fler som väntar tredje???

  • Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!
  • Vårtpyre

    När jag väntade min första åt jag postafen, det hjälpte ganska bra men blev så sjuuuukt trött av dom:P

    Når jag väntade min andra son blev det ingen som helst skillnad när jag tog postafen! Illamåendet den graviditeten var vidrig!!!

    Köpte hem postafen för ungefär 1 månad sedan när jag skulle bo på en båt(ifall jag skulle bli åksjuk) men behövde dom aldrig då. Blir jag illamående denna graviditet börjar jag äta postafen direkt och hoppas på att dom hjälper:)

  • sasso78
    Loncelot skrev 2014-06-21 11:36:21 följande:
    Har gjort det mot annat inte just graviditet men det är oklart göra det eller? Har hemma så bra förslag om det skulle slå till:)
    Det ska vara helk ok Loncelot att ta postafen när du är gravid. 
  • sasso78
    Vårtpyre skrev 2014-06-21 11:40:47 följande:

    När jag väntade min första åt jag postafen, det hjälpte ganska bra men blev så sjuuuukt trött av dom:P

    Når jag väntade min andra son blev det ingen som helst skillnad när jag tog postafen! Illamåendet den graviditeten var vidrig!!!

    Köpte hem postafen för ungefär 1 månad sedan när jag skulle bo på en båt(ifall jag skulle bli åksjuk) men behövde dom aldrig då. Blir jag illamående denna graviditet börjar jag äta postafen direkt och hoppas på att dom hjälper:)


    Jag känner också av lite mer trötthet men tycker det är värt det då jag slipper illamåendet.  Har ganska nyligen fått ett nytt jobb och vill inte behöva sjukskriva mig för just det.
  • Numberthree

    Idag fick mammakläderna komma fram, jag orkar inte gå så här mer med alldeles för tighta byxor. Himmel vilken frihet det är!! Det känns som denna graviditet kommer gå bra så nu försöker jag glädjas och undrar någon så säger jag som det är men att det är relativt tidigt ännu. Går in i v9 imorn.

  • FruTM
    Numberthree skrev 2014-06-21 15:39:31 följande:

    Idag fick mammakläderna komma fram, jag orkar inte gå så här mer med alldeles för tighta byxor. Himmel vilken frihet det är!! Det känns som denna graviditet kommer gå bra så nu försöker jag glädjas och undrar någon så säger jag som det är men att det är relativt tidigt ännu. Går in i v9 imorn.


    Jag håller med dig, det är väldigt jobbigt att gå med framförallt tajta byxor. Funderar också på att ta fram mammakläderna. Men det känns så tidigt att behöva göra det redan. Är i 8+4 idag.
  • sk82

    Hoppar in här jag oxå..väntar tredje barnet med bf 2feb. Har en dotter som är 5 och en son som är 3. Själv är jag 32år

  • Numberthree
    FruTM skrev 2014-06-21 15:49:20 följande:
    Jag håller med dig, det är väldigt jobbigt att gå med framförallt tajta byxor. Funderar också på att ta fram mammakläderna. Men det känns så tidigt att behöva göra det redan. Är i 8+4 idag.
    Jag tänker bara komfort :P jag håller på att spricka så svullen som jag är!
  • Carolina01

    Får man hänga med här?

    Väntar nr 3 den 29/1, stora är då 4 och lilla 1år och 4mån... Så det blir full rulle, spännande, roligt och väldigt läskigt:)!

  • darkisen

    Välkommen carolina01. Min lilla kommer också va typ 1år å 4 mån, men stora bara 3. Hur känner du inför å ha tre ganska små? Jag pendlar mellan att tycka det ska bli roligt med barn så nära i åldrarna till å känna panik över hur det ska gå...

  • darkisen

    Förresten vågade jag mig ut å jogga idag. Tog det lugnt men tusan va jag flåsade. Nån mer som fått usel kondis av graviditeten.

Svar på tråden Gravida med tredje barnet BF jan/feb 2015 - se hit!